FMA Travel Teklif Al

ANADOLU'YA YOLCULUK (Kızılırmak'tan Yeşilırmak'a)
549 TLSİVAS/AMASYA/ANKARA’DA OTELLERDE Y.P. KONAKLAMA

27/10/2017 - 31/10/2017

HAREKET

Akşam saat 19:00'da Mavişehir EgePark Önü, 19:10'da Bostanlı İskelesi, 19:20'de Karşıyaka FMA TRAVEL Ofis Önü, 19:30'da Lozan Atatürk Lisesi Önü, 19:40'da Konak Sabancı Kültür Merkezi, 19:50'de Hatay – Üçyol ve 20:00'de Bornova Ege Üniversitesi Kampüs Girişi'nde buluştuktan sonra bağları, ozanları ve ırmakları ile bulaşacağımız Anadolu’ya doğru yola çıkıyoruz.

1.Gün: KIZILIRMAK - KAYSERİ KALESİ – AĞIRNAS – MİMAR SİNAN EVİ – GESİ BAĞLARI – SİVRİALAN KÖYÜ - AŞIK VEYSEL EVİ - SİVAS

Sabah saatlerinde alacağımız extra sabah kahvaltısından sonra Anadolu’daki birçok eski medeniyete başkentlik yapmış olan, kültür beşiği kentimiz Kayseri’ye doğru olan yolculuğumuza devam ediyoruz. Yolumuz üzerinde Avanos’da verdiğimiz kısa mola ile Kızılırmak’a merhaba diyoruz. Daha sonra Kayseri’de Kayseri Kalesi, Güpgüpoğlu Konağı, Anadolu’daki ilk şifahane olan Gevheri Nesibe Şifahanesi, Selçuklu’nun şaheserlerinden biri olan Hunat Hatun Cami ve Külliyesi’ni yakından görüyoruz. Yorgunluğumuzu Kayseri’ye özgü bir lezzet olan Gilaboru suyu içerek attıktan sonra türkülere konu olan Gesi Bağları’na doğru yola çıkıyoruz. Gesi Bağları’nın yemyeşil coğrafyasında yaptığımız gezinin ardından Mimar Sinan’ın doğum yeri olan Ağırnas Köyü’ne gidiyoruz. Osmanlı’nın altın yıllarında binlerce esere imzasını atan baş mimar Koca Sinan’ın yaşadığı kabul edilen evi ziyaret ediyor ve büyük mimarı anıyoruz. Öğle saatlerinde Kayseri mutfağının vazgeçilmez lezzeti mantılarımızı yedikten sonra Anadolu’nun en büyük ozanı Aşık Veysel’in dağda taşta sesini duymak için Sarıkışla’nın Sivrialan Köyü’ne doğru gezimizi sürdürüyoruz. Bu şirin Anadolu Köyü’nde müzeye dönüştürülen Aşık Veysel’in doğduğu ev ve onun şiirlerine konu olan coğrafya ile buluşuyoruz. Öğleden sonra dilimizde Aşık Veysel’den şarkılar ile Sivas’a ulaşıyoruz. Sivas’a vardığımızda kent merkezindeki 4* otelimize yerleşiyor ve dinleniyoruz. Akşam yemeğimizde Sivas’ın ünlü lezzeti madımak’ın da olduğu bir menü alıyoruz. Yemeğin ardından arzu eden konuklarımızla Sivas’ın gecesini görmek için kent içinde kısa bir yürüyüş yapıyoruz. Bu esnada Sivas Çifte Minareli Medrese ve Sivas Kongre Binası gibi anıtsal yapıları da görüyoruz.

2.Gün: SİVAS – TOKAT – BALLICA MAĞARASI – YEŞİLIRMAK - AMASYA

Sabah otelimizde kahvaltımızı aldıktan sonra, Sivas kent merkezinde yürüyerek bir kent gezintisine çıkıyoruz. Cumhuriyet Meydanı, Tarihi Sivas Valiliği Binası, Sivas Kongre Binası, Çifte Minareli Medrese gibi anıtsal yapıları yakından tanıyoruz. Daha sonra Sivas’ın ünlü katmerinin tadına bakmak için kısa bir çay molası veriyoruz. Öğleye doğru Anadolu’nun en şirin kentlerinden biri olan Tokat’a doğru yola çıkıyoruz. Tokat’a vardığımızda Atatürk Evi’ni,  Tokat Kalesi’ni, Saat Kulesi’ni, Tarihi Hamamları ve Taş Han’ı görüyoruz. Öğle saatlerinde kuzu eti, patlıcan, patates, domates ve sarımsak dizili şişlerin Tokat’a özgü bir fırında saatlerce, yani ısı ile değil ışıkla pişmesi ile hazırlanan ünlü Tokat Kebabı’nı yiyoruz. Bu eşsiz lezzet şölenin ardından görsel bir şölen olan Ballıca Mağarası’na doğru yola çıkıyoruz. Türkiye’nin en görkemli mağaralarından biri kabul edilen Ballıca Mağarası’nı ekstra kiraladığımız dolmuşlarımıza binerek gezdikten sonra Anadolu’nun Floransa’sı Amasya’ya gidiyoruz. Orta yerinden Yeşilırmak’ın aktığı Amasya’da birbirinden güzel konaklar ve tarihi yapıların atmosferinde konaklamak için otelimize yerleşiyoruz.

3.Gün: AMASYA – ÇORUM – HATTUŞAŞ – ANKARA - ANITKABİR

Otelimizde kahvaltımızı aldıktan sonra Amasya Kalesi, Saat Kulesi, II. Beyazıt Cami ve Külliyesi, Amasya Minyatür Müzesi gibi yapıları yakından tanıyor ve dünyanın merkezi Çorum’a doğru gezimize başlıyoruz. Çoruma vardığımızda meşhur Çorum leblebisi alışverişimizi yaptıktan sonra bir dönem Hitit İmparatorluğu’na başkentlik yapmış Hatuşaş’a gidiyoruz. Burada yaptığımız tarih dolu gezintinin ardından başkent Ankara’ya doğru yola çıkıyoruz. Ankara’ya ulaştığımızda Anıtkabir’i ziyaret ediyor ve bizlere bu cennet vatanın emanet eden Ulu Önderimizi saygıyla anıyoruz. Gün sonunda Ankara’daki otelimize yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

4.Gün: ANKARA – ANADOLU MEDENİYETLER MÜZESİ -  GORDION – UŞAK KANYONU – İZMİR

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Anadolu da yaşamış onlarca medeniyetin eşsiz eserlerine ev sahipliği yapan Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni geziyoruz. Bu anıtsal müzede yaptığımız gezintinin ardından Frigya medeniyetine başkentlik yapmış Gordion’a doğru yola çıkıyoruz. Midas’ın kenti Gordion’daki arkeolojik gezimizi tamamladıktan sonra dünyanın ikinci büyük kanyonu sayılan Uşak Ulubey Kanyonu’na doğru yola çıkıyoruz. Kanyon üzerinde yapılan cam teras üzerinden kanyonun derinliklerine göz attıktan sonra Anadolu’ya Yolculuk turumuzu burada noktalayıp İzmir’e dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız İzmir'de, bir başka FMA TRAVEL gezisinde tekrar görüşmek dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR