FMA Travel Teklif Al

BAŞTAN SONA BATUMLU KARADENİZ İZMİR ÇIKIŞLI

29/08/2015 - 05/09/2015
  1. Gün: ÇORUM - AMASYA – SAMSUN - FATSA

HAREKET 29 AĞUSTOS CUMARTESİ

Akşam saat 18.00’de Mavişehir Ege Park, 18.10’da Bostanlı Vapur İskelesi, 18.20’de FMA TRAVEL Ofisi, 18.30’da Lozan Atatürk Lisesi, 18.40’da Konak Sabancı Kültür Merkezi, 18.50’de Hatay Üçyol,19.00’da Bornova Ege Üniversitesi Kampüs Kapısı’nda konuklarımızla buluştuktan sonra BATUM’LU SAFRANBOLU’DAN SARP’A KARADENİZ turumuza başlıyoruz.

30 AĞUSTOS PAZAR

Sabah yolda alınan sabah kahvaltısının ardından Çorum’a ulaşıyoruz. Çorum’da panoramik kent turunun ardından leblebi alışverişi yapıyor ve daha sonra Amasya’ya doğru hareket ediyoruz Amasya’da Hazeranlar KonağıŞehzadeler MüzesiAmasya KalesiKral MezarlarıYeşilırmakKöprüleriSaat Kulesi ve II. Beyazıd Külliyesi ve son yılların gözdesi Amasya Minyatür Kent Müzesi’ni yakından tanıyoruz. Öğle yemeğimizi aldıktan sonra Samsun’a doğru hareket ediyoruz. Samsun’a ulaştığımızda Heinrich Krippell’in ünlü Atatürk Heykeli’ni, İlk Adım Anıtı’nı, Atatürk’ün Samsun’a çıktığı Bandırma Gemisi’ni fotoğraflıyoruz. Gün sonunda Samsun yada Fatsa’daki otelimize yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

1. Gün: GİRESUN – GİRESUN KALESİ - RİZE - ÇAMLIHEMŞİN - FIRTINA VADİSİ - AYDER YAYLASI

31 AĞUSTOS PAZARTESİ

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Doğu Karadeniz’e doğru yolculuğumuza başlıyoruz.Perşembe ve Ordu üzerinden Giresun’a varıyoruz. İlk olarak Giresun Kalesi’ne çıkıp Topal Osman Anıtı’nı yakından görüyor ve muhteşem Giresun manzarasını izliyoruz. Daha sonra çayın başkentiRize üzerinden Doğu Karadeniz’in incisi Ardeşen’e ulaşıp, ünlü Fırtına Deresi’nin yanı başında muhlama ve alabalık keyfi yapıyoruz. Taş Köprü’yü ve Fırtına Deresi’ni fotoğrafladıktan sonra dileyen konuklarımızla özel kiraladığımız dolmuşlarımızla Zil Kale ve çevresinde keşif turuna çıkıyoruz. Bu esnada Palovit ve Bulut Şelaleri’ni, Cinciva Köprüsü’nü ve serender tarzı evleri ve konakları ile ünlüOrtan ve Şenyuva Köyleri’ni keşfediyoruz. Gezinin en güzel yapısı olan Zil Kale’nin muhteşem manzarasını da izledikten ve yakınında çaylarımızı içtikten sonra Hala Deresi’ni takip ederek Ayder Yaylası‘na çıkıyoruz. Gün sonunda Ayder’deki otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeğinin ardından arzu eden konuklarımızla Karadeniz ezgileri ve tulum eşliğinde eğlenmek için Ayder’de bir Karadeniz Gecesi’ne katılıyoruz.

1. Gün: BATUM ve BATUM YAPILARI - SARP SINIR KAPISI - RİZE – ÇAYKARA – UZUNGÖL - ZARHA DAĞI

01 EYLÜL SALI

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Arhavi ve Hopa üzerinden Sarp’a doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Sarp sınır kapısında Gürcistan - Türkiye sınırını ve Gürcü yerleşimlerini yakından tanıyoruz. Sınır kapısında çıkış işlemlerimizi tamamladıktan sonra Batum’a doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Batum’a ulaştığımızda ilk durağımız Batum Kalesi oluyor. Bu tarihi binayı fotoğrafladıktan sonra dünyaca ünlü Batum Botanik Bahçesi’ne gidiyoruz. Burada birbirinden farklı bitkileri yakından tanıdıktan sonra öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemeğin ardından Batum’u yakından tanımaya başlıyoruz. Batum’da Meryem Ana Katedral Kilisesi’ni, Medea Heykelini, Orta Cami, Opera Binası’nı görüyoruz. Daha sonra Batum Limanı ve yenilenmiş yüzü ile Avrupa Meydanı’nda keyifli anlar yaşıyoruz. Gün sonunda Sarp’a geri dönüyoruz. Akşam saatlerinde Sürmene’nin yaylası Zarha Dağı’nda yer alan Zarha Mountain Resort’e yerleşiyor ve eşsiz manzara eşliğinde akşam yemeğimizi alıyoruz.

1. Gün: OF - UZUNGÖL - TRABZON – AYASOFYA – SÜMELA MANASTIRI – HIDIRNEBİ YAYLASI

02 EYLÜL ÇARŞAMBA

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Of`da bir çay fabrikasına konuk oluyor ve çaylarımızı içerek alışveriş yapıyoruz. Çay üretimi hakkında değerli bilgiler aldıktan sonra Çaykara üzerinden etrafı tamamen çam ormanları ile kaplı bir vadinin ortasında yer alan Uzungöl`e çıkıyoruz. Uzungöl`de geçirdiğimiz keyifli anların ardından Doğu Karadeniz`in en gözde tarihi yapısı olan Sümela Manastırı’na doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Bizi bekleyen minibüsler ile manastıra çıkıyor, çevredeki güzellikleri seyrederek Sümela Manastırı hakkında rehberimizden bilgiler alıyoruz. Daha sonra Trabzon’a doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Karadeniz’in başkenti Trabzon’da Atatürk Köşküve Ayasofya Müzesi’ni geziyoruz. Yöreye özgü telkari sanatını yakından tanıyor ve alış veriş yapma şansı yakalıyoruz. Öğle saatlerinde Karadeniz’in ünlü tatlarından Akçabat Köftesi ve Laz Böreği’ni tatmak için Nihat’ın Yeri’ne gidiyor ve öğle yemeğimizi alıyoruz. Günün en güzel saatlerinde Doğu Karadeniz’in en güzel yaylalarından biri olan Hıdırnebi’ye gitmek için ekstra olan dolmuşlarımızda yerlerimizi alıyoruz. Hıdırnebi’ye ulaştığımızda rehberimiz eşliğinde Balıklıgöl ve Acısu Köyleri’ne doğru keyifli bir gezintiye çıkıyoruz. Balıklıgöl civarında yaptığımız yürüyüşün ardından Hıdırnebi Yaylası’nda bulunan Hıdırnebi Yaylakent Hotel’inde konaklıyor ve Karadeniz müziği eşliğinde eğlenerek akşam yemeğimizi alıyoruz.

1. Gün: ORDU – BOZTEPE – SİNOP – ILGAZ DAĞI ve YAYLASI

03 EYLÜL PERŞEMBE

Sabah kahvaltımızı otelde aldıktan sonra Ordu’ya doğru gezimizi sürdürüyoruz. Ordu’ya ulaştığımızdaBoztepe‘ye çıkıyoruz. Muhteşem sahili ve vadileri kuşbakışı seyredip Samsun üzerinden Sinop’a ulaşıyoruz. Sinop’ta Tarihi Hapishane’yi, Sinop Kale’sini ve Diyojen Heykeli’ni yakından tanıyoruz. Gün sonunda Kastamonu üzerinden Ilgaz Dağı’na doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız Ilgaz Yaylası’ndaki otelimize yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

1. Gün: KASTAMONU - SAFRANBOLU – AMASRA - ZONGULDAK

04 EYLÜL CUMA

Sabah kahvaltısını Ilgaz Yaylası’nın yemyeşil doğasında aldıktan sonra Kastamonu’ya hareket ediyoruz. Kastamonu’da Şerife Bacı Anıtı’, Hükümet Konağı’, Nasrullah Kadı Cami ve Şadırvanı, Kambur Köprü ve Saat Kulesi’ni görüyoruz. Daha sonra Safranbolu’ya doğru gezimize başlıyoruz.Safranbolu Evleri’ni, Kaymakamlar Konağı, Cinci Hanı, Yemeniciler Arastası, Köprülü Cami, Hıdırlık Tepesi, Namazgah ve Eski Hükümet Konağı’nı yakından tanıyoruz. Öğle saatlerinde Safranbolu’da kuzu tandırdan oluşan öğle yemeğimizi aldıktan sonra Amasra’ya doğru yola çıkıyoruz. Günün en güzel saatlerinde ulaştığımız Amasra’da Amasra Kalesi’ni, Kemere Köprüsü’nü, Fatih Cami’sini geziyor ve gün sonunda Karadeniz sahilinin incisi Zonguldak’a doğru hareket ediyoruz. Akşam saatlerinde Zonguldak sahilindeki 4* Emirgan Hotel’e yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

1. Gün: DEVREK – BOLU – YEDİGÖLLER - ABANT GÖLÜ - İZMİR

05 EYLÜL CUMARTESİ

Otelimizde kahvaltımızı aldıktan sonra bastonun diyarı Devrek’e doğru gezimize başlıyoruz. Ünlü bir baston ustasının atölyesine konuk oluyor ve baston yapımının inceliklerini öğreniyoruz. Daha sonraYedigöller Milliparkı’na gitmek için Bolu’ya doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Bolu’ya ulaştığımızda kentte otobüsümüzle yaptığımız panoramik turun ardından Ekstra kiraladığımız dolmuşlarımızla Yedigöller’e doğru gezimize başlıyoruz. Burada doğanın tüm güzelliğini yaşıyor ve birbirinden güzel yedi tane gölü yakından tanıyoruz. Öğle saatlerinde Yedigöller’in eşsiz doğasında yanımızda getirdiğimiz kumanyalarımızı tükettikten sonra Batı Karadeniz’in incisi Abant Gölü’ne doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Abant’a ulaştığımızda doğanın kucağında keyifli bir yürüyüş yapıyoruz. Öğleden sonra Batı Karadeniz’e veda ederek Bursa ve Balıkesir üstünden İzmir’e dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Gece geç saatlerde vardığımız İzmir’de eğlence ve dinlence dolu geçen günlerin ardından bir başka FMA TRAVEL gezisinde tekrar görüşmek dileğiyle vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR