BATI KARADENİZ (KURBAN BAYRAMI)

31/08/2017 - 03/09/2017

1.GECE: Akşam saat 20:00’de AYZE Turizm önünden,20:30’da Üçkuyular’dan,20:45’de Üçyol’dan,21:00’de Bornova Ege Üniv.Acil önünden misafirlerimizi alarak turumuza başlıyoruz. BALIKESİR-BURSA üzerinden uygun yerlerde molalar vererek DÜZCE’ye ulaşıyoruz.

1.GÜN: Serbest zamanda verilen kahvaltı (extra) molamızın ardından AKÇAKOCA’ya varıyoruz. Batı Karadeniz’in bu güzel sahil ilçesinde çevre gezisi yapıp, CENEVİZ KALESİ’ni geziyoruz. Buradan Türkiye’nin en büyük Demir-Çelik fabrikasının bulunduğu KARADENİZ EREĞLİ’ye gidiyoruz. Serbest zamanda deniz kenarında öğle yemek molası(ekstra) veriyoruz. Daha sonra muhteşem bir oluşum olan CEHENNEM AĞZI ve KİLİSE MAĞARALARI’nı geziyoruz. Bu gezimizin ardından Batı Karadeniz’in Kara İnci’si ZONGULDAK’a vardığımızda bu bölgenin simgesi olan GÖKGÖL MAĞARASI’na gidiyoruz. Damlataş oluşumunun en yoğun olduğu bu büyük mağara gezimizin ardından ZONGULDAK’taki Otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

2.GÜN: Oteldeki sabah kahvaltımızın ardından Batı Karadeniz’in diğer önemli kenti olan BARTIN üzerinden ÇEŞM-İ CİHAN(DÜNYANIN GÖZLERİ)olarak bilinen ve Karadeniz’in en güzel sahil ilçelerinden biri olan AMASRA’ya gidiyoruz. Buradaki çevre gezimizde Bizans Döneminde yapılan ZİNDAN KALESİ ve KEMERE KÖPRÜ’sünü geçip,BOZTEPE ADASI üzerindeki SORMAGİR KALESİ’ni gezip, tarihi ÇEKİCİLER ÇARŞISI’nda şimşir ağacından yapılan hediyelik eşyalardan satın alıyoruz. Vereceğimiz serbest zamanda sabah kahvelerimizi içiyoruz.Molamızın ardından Karabük merkezden geçerek Müze kent SAFRANBOLU’ya varıyoruz. Burada Şiirsel ev mimarisi örneklerinden KAYMAKAMLAR EVİ-KÖPRÜLÜ CAMİİ-CİNCİ HANI-ARASTA ÇARŞISI-SAFRANBOLU EVLERİ’ni gezip, lokum alış verişi yapıyoruz. Daha sonra geleneksel el sanatlarımızdan olan Baston yapımcılığı ile ünlü DEVREK’e varıyoruz. Yaşayan el sanatlarımızdan Devrek Bastonlarını inceledikten sonra günün sonunda  otelimize dönüyoruz. Akşam yemeği ve konaklama  otelimizde.

3.GÜN :Sabah kahvaltımızın ardından otelden ayrılarak BOLU merkeze varıyoruz. Bizi bekleyen minibüslerle YEDİ GÖLLER’e çıkıyoruz. Burada sırası ile BÜYÜKGÖL-SERİNGÖL-DERİNGÖL-NAZLIGÖL-KÜÇÜKGÖL-İNCEGÖL-SAZLIGÖL olmak üzere 7 gölü ve doğal oluşmuş küçük şelaleleri gezerek doğa yürüyüşü yapıyoruz. Yedi Göller turumuzun sonunda minibüslerle bizi bekleyen otobüsümüze dönüyoruz. Buradan muhteşem tektonik ABANT GÖLÜ’ne(1350m) varıp kıyısında yürüyüş ve fotoğraf molası veriyoruz. Bursa-Balıkesir üzerinden uygun yerlerde molalar vererek İzmir’e varıyoruz.