FMA Travel Teklif Al

18/08/2018 - 25/08/2018

HAREKET

CUMARTESİ

Akşam saat 19:00’da Mavişehir Ege Park, 19:10’da Bostanlı Vapur İskelesi, 19:20’de FMA TRAVEL Ofisi, 19:30’da Lozan Atatürk Lisesi, 19:40’da Konak Sabancı Kültür Merkezi, 19:50’de Hatay Üçyol, 20:00’de Bornova Manisa Kavşağı’nda konuklarımızla buluştuktan sonra SAFRANBOLU’DAN BATUM’A KARADENİZ turumuza başlıyoruz.

1.GÜN : ABANT GÖLÜ – YEDİGÖLLER - AMASRA – SAFRANBOLU

PAZAR

Karadeniz’deki ilk sabahımızda Abant civarındaki tesislerden birinde ekstra kahvaltımızı yaptıktan sonra ABANT GÖLÜ’ne doğru yol alıyoruz. Daha sonra Batı Karadeniz’in en göz alıcı gölü olan Abant’a ulaştığımızda doğanın kucağında keyifli bir yürüyüş yapıyoruz. Daha sonra Batı Karadeniz’in en görülesi yerlerinden biri olan Yedigöller Milliparkı’na gitmek için extra kiraladığımız dolmuşlarımızda yerlerimizi alıyoruz. Yedigöller’de yaptığımız keyifli gezinti esnasında gölleri ve eşsiz doğasını yakından tanıyoruz. Öğle saatlerinde Yedigöller’e veda ederek Amasra’ya (Çeşm-i Cihan’a) ulaşıyoruz. Amasra’da Amasra Kalesi’ni, Kemere Köprüsü’nü, Fatih Cami’sini geziyor ve Amasra’nın ünlü salatası ve tava balıklarından oluşan öğle yemeğimizi alıyoruz. Öğleden sonra Safranbolu’ya doğru yola çıkıyoruz. Safranbolu’ya ulaştığımızda Safranbolu Evleri’ni, Kaymakamlar KonağıCinci HanıYemeniciler Arastası, Köprülü CamiHıdırlık Tepesi,Namazgah ve Eski Hükümet Konağı’nı yakından tanıyor ve safranlı lokum alışverişimizi yapıyoruz. Gün sonunda Safranbolu’daki otelimize yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

2. GÜN: KASTAMONU – SİNOP – BAFRA - SAMSUN

PAZARTESİ

Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra, otelden ayrılıyor ve Kastamonu’ya doğru yola çıkıyoruz. Kastamonu’da Şerife Bacı Anıtı’nı, Hükümet Konağı’nı, Nasrullah Kadı Cami ve ŞadırvanıKambur Köprü ve Saat Kulesi’ni görüyoruz. Öğle saatlerinde Karadeniz’in en uç noktası Sinop’a ulaşıyoruz. Burada Tarihi Hapishane’yi( ziyarete açık olduğu takdirde gezilecektir. ), Sinop Kalesi’ni ve Diyojen Heykeli’ni yakından tanıyoruz. Daha sonra Sinop’a özgü bir lezzet olan cevizli Sinop mantısı yiyor ve Sinop sahillerinde keyifli bir tekne turuna çıkıyoruz. Bu esnada Sinop kentini ve kalesini denizden izleme şansı yakalıyoruz. Öğleden sonra Sinop’a veda ederek Samsun’a doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Yolumuz üzerinde Kızılırmak’ın denize döküldüğü Bafra’da gelin köprüsü üzerinde kısa bir fotoğraf molası veriyoruz. Samsun’a ulaştığımızda Henry Krippell’in ünlü Atatürk Heykeli’ni, İlk Adım Anıtı’nı, Atatürk’ün Samsun’a çıktığı Bandırma Gemisi’ni fotoğraflıyoruz.  Gün sonunda Samsun / Çarşamba /  Fatsa’daki otelimize yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

3.GÜN: GİRESUN – GİRESUN KALESİ – TORUL – KARACA MAĞARASI – ZİGANA – HAMSİKÖY

SALI

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Doğu Karadeniz’e doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Perşembe ve Ordu üzerinden Giresun’a varıyoruz. İlk olarak Giresun Kalesi’ne çıkıp Topal Osman Anıtı’nı yakından görüyor ve muhteşem Giresun manzarasını izliyoruz. Daha sonra Karadeniz’in en görkemli mağarası Karaca Mağarası’na gitmek için Torul’a doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Türkiye’nin damlataşı açısından en zengin mağarası olan Karaca’yı gezmek için ekstra kiralanan dolmuşlarımıza biniyoruz. Astım hastalarına da iyi gelen Karaca’yı gezdikten sonra öğle yemeğimizi yörede alıyoruz. Öğle yemeğinden sonra  Doğu Anadolu ile Karadeniz’i birbirinden ayıran Zigana Geçidi’ne doğru gezimize devam ediyoruz. Zigana’dan geçerek Doğu Karadeniz’in en yeşil noktalarından biri olan Hamsiköy’e ulaşıyor ve burada ünlü Hamsiköy sütlacının tadına bakıyoruz. Gün sonunda Zigana / Maçka / Çoşandere’deki otelimize yerleşiyor ve dinleniyoruz.

4.GÜN:  SÜMELA MANASTIRI – OF – UZUNGÖL – RİZE

ÇARŞAMBA

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Doğu Karadeniz`in en gözde tarihi yapısı olan Sümela Manastırı’na doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Bizi bekleyen ekstra minibüsler ile manastıra çıkıyor, çevredeki güzellikleri seyrederek Sümela Manastırı hakkında rehberimizden bilgiler alıyoruz. Daha sonra Of`da bir çay fabrikasına konuk oluyor ve çaylarımızı içerek alışveriş yapıyoruz. Çay üretimi hakkında değerli bilgiler aldıktan sonra Çaykara üzerinden etrafı tamamen çam ormanları ile kaplı bir vadinin ortasında yer alan Uzungöl`e çıkıyoruz. Uzungöl`de geçirdiğimiz keyifli anların ardından Rize’ye doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Rize’ye vardığımızda yöre atölyelerinden birine konuk oluyor ve dünyaca ünlü Rize Bezi hakkında bilgiler alıyor ve alışveriş yapma şansı yakalıyoruz. Gün sonunda Rize veya Hopa’daki otelimize yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

5.GÜN ARTVİN - BORÇKA – KARAGÖL - SARP SINIR KAPISI – BATUM – BATUM GECESİ

PERŞEMBE

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Doğu Karadeniz’in incisi Artvin – Borçka ve Karagöl’e gitmek için ekstra kiralanan dolmuşlarımızda yerlerimizi alıyoruz. Borçka Baraj Gölü’nün eşsiz manzarasını izleyerek kartal yuvasını andıran Artvin ( Livane)’e ulaşıyoruz. Artvin kentini izlediğimiz Seyir Terası’ndan, Çoruh Nehri, Artvin Kalesi ve 22 metre yüksekliğindeki Türkiyenin en büyük Atatürk Heykeli’ni panoramik olarak görüp fotoğraflıyoruz. Daha sonra Karadeniz’in en görkemli yerlerinden biri olan Borçka – Karagöl’e doğru keyifli gezimizi sürdürüyoruz. Yeşilin her tonuna rastladığımız Karagöl’de kısa bir yürüyüş yapıyor ve Doğu Karadeniz’in bu eşsiz güzellikteki gölünde keyifli anlar yaşıyoruz. Öğleden sonra Sarp sınır kapısında Gürcistan - Türkiye sınırını ve Gürcü yerleşimlerini yakından tanıyoruz. Sınır kapısında çıkış işlemlerimizi tamamladıktan sonra Batum’a doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Batum’a ulaştığımızda ilk durağımız Batum Kalesi oluyor. Bu tarihi binayı fotoğrafladıktan sonra dünyaca ünlü Batum Botanik Bahçesi’ne gidiyoruz. Burada birbirinden farklı bitkileri yakından tanıyoruz. Daha sonra  Meryem Ana Katedral Kilisesi’ni, Medea Heykelini, Orta Cami, Opera Binası’nı görüyoruz. Akşam saatlerinde Batum Limanı ve Avrupa Meydanı’nın ışıltılı yüzünü yakından tanıyoruz. Batum’da yaşanan dillere destan su ve ışık oyunlarının güzelliklerini doyasıya yaşadıktan sonra Batum yemeklerinin sunulduğu Batum Gecesi’nde ekstra akşam yemeğimizi alıyoruz. Gecenin ilerleyen saatlerinde Batum’a veda ederek Rize veya Hopa’daki otelimize dönüyor ve dinleniyoruz.

6.GÜN FIRTINA DERESİ – FIRTINA VADİSİ – ZİLKALE – CİNCİVA KÖPRÜSÜ – PALOVİT ŞELALESİ – AYDER YAYLASI – TRABZON – ATATÜRK KÖŞKÜ

CUMA

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Ayder Yaylası’na doğru gezimize başlıyoruz. Ayder’de içtiğimiz çayların ardından Karadeniz’in en görülesi noktası olan Fırtına Vadisi’ni gezmek için ekstra dolmuşlarımızda yerlerimizi alıyoruz. Fırtına Vadisi’nde  Palovit ve Bulut Şelaleri’ni, Cinciva Köprüsü’nü ve serender tarzı evleri ve konakları ile ünlü Şenyuva Köyü’nü keşfediyoruz. Gezinin en güzel yapısı olan Zil Kale’nin muhteşem manzarasını da izledikten ve yakınında çaylarımızı içtikten sonra Çamlıhemşin’e dönüyoruz. Taşköprü yakınında Fırtına Deresi’ni izleyerek Karadeniz mutfağının ünlü tatları Kuymak, Mıhlama, Akçaabat Köftesi, Laz Böreği, Benekli Alabalık, Fasulye Turşu Kavurma ve Karalahana Dolması’ndan oluşan öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemeğin ardından Trabzon’a doğru gezimize devam ediyoruz. Karadeniz’in başkenti Trabzon’da Atatürk Köşkü’ geziyoruz. Yöreye özgü telkari sanatını yakından tanıyor ve alış veriş yapma şansı yakalıyoruz. Gün sonunda Doğu Karadeniz’e veda ederek Orta Karadeniz’e doğru yola çıkıyoruz. Akşam saatlerinde Samsun / Fatsa / Çarşamba’daki otelimize yerleşiyoruz.

7.GÜN AMASYA – YEŞİLIRMAK - FERHAT ŞİRİN SU KANALLARI  - ÇORUM – İZMİR

CUMARTESİ

Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra Amasya’ya doğru gezimize başlıyoruz. Amasya’da Hazeranlar Konağı, Şehzadeler Müzesi, Amasya Kalesi, Kral Mezarları, Yeşilırmak Köprüleri, Saat Kulesi ve II. Beyazıd Külliyesi ve son yılların gözdesi Amasya Minyatür Kent Müzesi’ni yakından tanıyoruz. Öğle saatlerinde Ferhat’ın Şirin’in aşkına açtığı su kanallarını izleyerek Çorum’ a doğru yol alıyoruz. Çorum’da otobüsümüzle yaptığımız panoramik şehir turunun ardından leblebi alışverişimizi yapıyoruz. Öğleden sonra  7 gün süren dolu dolu Karadeniz gezimizi sonlandırarak İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Gecenin ilerleyen saatlerinde ulaştığımız İzmir’de bir başka FMA TRAVEL gezisinde tekrar buluşmak dileğiyle vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR