Escan Turizm Teklif Al

BAYRAMDA PAFLAGONYA TURU

11/09/2016 - 15/09/2016
1. Gün:

Akşam Saat 19:00’da Karşıyaka ESCANTUR Acenta Önü, 19:10 Bostanlı İskele Karşısı, 19:15 Girne Yunuslar, 19:20 Girne Bolulu Hasan Usta Karşısı, 19:25 Girne Hale Pastanesi, 19:45 Üçyol Pizza Pizza, 20:00 Üçkuyular Shell, 20:15 Bornova E.Ü.H önünden konuklarımızı aldıktan sonra Amasra’ya doğru yola çıkıyoruz.

Sabah kahvaltımızı uygun bir tesiste aldıktan sonra Amazonlar tarafından kurulduğuna inanılan ve antik adı Amastrist olan Amasra’ya varıyoruz. Roma imparatoru Tiberius döneminde yolcuları koruması için yapılan Kuşkayası anıtını gördükten sonra şehre iniyoruz. Amasra Kalesi, Çekiciler çarşısı ve Kemere köprüsü gezilerinden sonra Safranbolu’ya varıyoruz. Burada ilk olarak Hıdırlık Tepesine çıkıp şehri fotoğrafladıktan sonra; Hasan Paşa Türbesi, Namazgah, Cinci Hanı, Arasta, Güneş Saati, Hükümet Konağı, Saat Kulesi, Kaymakamlar Evi ve Lokum imalathaneleri gezilerinden sonra Safranbolu da ki otelimize gidiyoruz ve akşam yemeğimizi otelimizde alıyoruz.

2. Gün:

Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra Yörük Köyüne gidiyoruz. Burada Bağ evleri, Çamaşırhane ve Cumbalı Konakları gezip kısa bir dinlenme molası verdikten sonra Daday Kasba Köyüne hareket ediyoruz.Daday Kasaba köyüne varıyoruz. Candaroğulları döneminde önemli bir yerleşim yeri olan köyde, çok eskiden Pazar kurulduğu bilinmektedir. Kasaba köyündeki Mahmut Bey Camisi, 1366 yılında Candaroğlu Adil Bey’in oğlu Mahmut bey tarafından yaptırılmıştır. İbadet mekanı 9x12m. Ölçüsündedir. İbadet mekanı oniki pencere ile aydınlatılmıştır. Caminin en ilginç tarafı; Kapısı, Mihrabı, Minberi ve Tavanıdır. Nakkaş Mahmud oğlu Abdullah caminin kapısını yapan sanatçıdır. Caminin ilk yapımında ahşap olan minaresi sonraki dönemde yıkılmış ve yerine yontma taştan tek şerefeli bir minare yapılmıştır.700 yıllık, çivi kullanılmadan yapılmış, ahşap Camiii ziyaretimiz sonrasında Kastamonu’ya hareket ediyoruz.Kastamonu’ya varışımızın ardından Bizanslı Kommenoslar döneminde yapılan ve Osmanlılar döneminde onarılan, şehre hakim bir tepeye kurulmuş olan; Kale, Atatürk Anıtı, Hükümet Konağı, Saat Kulesi, Kent Müzesi, Etnoğrafya Müzesi, Kurtuluş savaşımızın efsane kahramanlarından; Şerife Bacı Anıtı, Münire Medresesi, Şeyh Şabanı Veli Türbesi, Nasrullah Külliyesini geziyoruz ve daha sonrasında serbest zaman veriyoruz. Serbest zamanımızın ardından otele dönüyoruz ve akşam yemeğimizi otelimizde alıyoruz.

3. Gün:

Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra Türkiye’mizin en kuzey noktasında yer alan Sinop ilimize hareket ediyoruz ve Karadeniz’in ormanları arasında keyifli bir yolculuk sonrasında Sinop’a varıyoruz. Burada İnceburun Yarımadası, Tüm tarihi şehri çepeçevre kuşatan Kale, Tarihi Hapishane gezilerinden sonra; gemi maket atölyelerinde alışveriş yaptıktan sonra dantel gibi işlenmiş Karadeniz kıyılarını takip ederek, Ayancık, Çatalzeytin ve Abana üzerinden İnebolu’ya varıyoruz. Burada tarihi evleri fotoğrafladıktan sonra serbest zaman veriyoruz. M.Ö3000 yıllarında Gas kavmi tarafından kurulmuş olan; Kastamonu’ya tekrar dönüş yapıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

4. Gün:
Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra 2587m.lik yüksekliği ile orta Karadeniz’in en yüksek dağı olan Ilgaz Dağı’na gidiyoruz.Ilgaz dağı Milli parkı gezimiz sonrasında Arzu eden misafirlerimiz ile Telefiriğe biniyoruz ve Ilgaz dağının zirvesinin keyfini çıkartıyoruz. Serbest zaman sonrasında geri dönüş yolculuğumuza başlıyoruz.Çankırı Ankara Afyon karayolunu takip ederek İzmir’e ulaşıyoruz. Ve bir dahaki ESCAN TUR organizasyonumuz da buluşmak üzere vedalaşıyoruz.