Ampuria Tour Teklif Al

BEYAZ ŞEHİR KARS TURU

13/03/2017 - 15/03/2017
GÜN-1 / İZMİR - KARS – SARIKAMIŞ
İzmir Havalimanı’nda saat 10.00 da buluşarak, Sun Ekspress Havayolları…..sefer sayılı uçuşuyla, 11.20 de Kars’a hareket ediyoruz. Kars Havalimanı’na varış saatimiz13.35. Otobüsümüzle buluşarak, Sarıkamış'a hareket ediyoruz. Yolumuz üzerindeki Şehitler Anıtı'nda duygulu anlar yaşıyor, Allahuekber Dağları’nda soğuğa ve yanlış stratejilere yenilerek donan şehitlerimizi anıyoruz. Sanıyoruz ki, askerlerimiz anısına yapılan şehitlikte bedenlerimizden çok yüreklerimiz üşüyecek… Sarıkamış Kayak Merkezi ve Sarıçam ormanlarını görerek, Kars’a hareket ediyoruz. Kalan vaktimizde, Kars şehir turumuzu yapıyoruz. Rus işgali sırasında yapılan ve hala kullanılmakta olan binaların bir kısmını panoramik olarak göreceğiz. Vali Konağı ve civarındaki taş binalar, İsmet Paşa İlköğretim Okulu, Alexander Nevski Kilisesi ( Fethiye Cami ), Kars Kalesi ( dışarıdan ), Taş Köprü, 12 Havariler Kilisesi göreceğimiz yerler arasındadır... Şehir turumuzda, Meşhur Kars Kaşarının ve balının satıldığı peynircileri de görüyoruz. Turumuzun ardından, otelimize yerleşip dinleniyoruz. Akşam yemeğimiz ve konaklama otelimizde.

GÜN-2 / KARS - ANİ HARABELERİ - ÇILDIR GÖLÜ

Otelde aldığımız kahvaltıdan sonra Ermenistan sınırında bulunan Ani Harabeleri'ni ziyaret etmek için hareket ediyoruz. Burada; Kilise, Şapel, Büyük Katedral ( Fethiye Camii ), Selçuklu Sarayı ve Kalesi, hamamları ve Türklerin Anadolu’da yaptıkları ilk Cami olan Ebu-l Menucehr Camii göreceğimiz yerler arasında. Ani ziyaretimizi tamamlıyor, çarpıcı doğa manzaraları içinde yolculuğumuzun sürprizi Çıldır Gölü’ne hareket ediyoruz. Öğle yemeğinde, göl kıyısında sarı alabalık yiyoruz. Burada, ufuk çizgisine kadar dümdüz uzanan uçsuz bucaksız beyazlıklar, uçsuz bucaksız maviliklere karışıyor. Dünya sanki sadece iki renkten ibaretmiş gibi… Sanki bembeyaz bir çöldeymişiz gibi… Çıldır’da, göl donsa da, yaşam, suyun altında da, üstünde de devam ediyor. Kış mevsiminde donan gölde,  balıkçılar buzları kırarak avlanıyorlar. Şansımız varsa, Çıldır Gölü’nde, buzları kırarak yapılan balık avı safarisini de izleyebiliriz.

Çıldır Gölü’nün en heyecanlı aktivitesi, yerel motiflerle özene bezene süslenmiş atların çektiği kızaklarla gölde gezmek. Uçsuz bucaksız bir buz pistine dönen Çıldır Gölü üzerinde ( buzun uygun olması durumunda ) duyulan tek ses kızakların buzda çıkardığı tıkırtı ve atların solukları. Donan göldeki bir metrelik buzu delip balık tutan balıkçılar, buz üstünde dolaşan faytonlar, sisin içinden gelen balıkçılar...

Bu eşsiz manzaraları belleğimize tutarak, Kars’a geri dönüyoruz. Akşam yemeğimiz yerel bir lokantada. Geceleme otelimizde.

GÜN-3 / KARS – İZMİR

Kahvaltıdan sonra, masal şehir Kars’a veda etmeye hazırlanıyoruz. Peynir ( kaşar, gravyer, keçi peyniri ) tereyeğ, bal alışverişini tamamlayamayanlar, bu son fırsatı değerlendirebilirler. Kars Havalimanı’ndan saat Sun Ekspress Havayolları’na ait uçuş ile 14.45 de hareket ediyoruz. Saat 17.10 da İzmir Havalimanı’na varış. Yeni Ampuria Tour gezilerinde buluşmak üzere vedalaşıyoruz.