FMA Travel Teklif Al

BEYPAZAR`LI ESKİŞEHİR`Lİ ANKARA ve ANITKABİR - izmir çıkışlı

28/10/2015 - 31/10/2015
1. Gün: ANKARA - ANADOLU MEDENİYETLERİ MÜZESİ - MECLİS BİNALARI - ATATÜRK ORMAN ÇİFTLİĞİ - ANITKABİR

28 EKİM ÇARŞAMBA

Akşam 22.00’de Mavişehir Ege Park önü, 22.10’de Bostanlı İskele, 22.20’de Karşıyaka FMA TRAVEL Ofis önü, 22.30’da Alsancak Atatürk Lisesi önü, 22.40’da Sabancı Kültür Merkezi önü, 22.50’de Hatay - Üçyol, 23.00’de Bornova Ege Üniversitesi Kampüs Kapısında’nda buluştuktan sonra Beypazar’lı Eskişehir’li Ankara ve Anıtkabir yolculuğumuza başlıyoruz.

29 EKİM PERŞEMBE

Ankara’daki gezimize ilk olarak Ankara Kalesi’nden başlıyoruz. Tarihi sur duvarları ile çevrili Ankara Kaleiçi’nde kısa bir gezinti yapıyor ve bu keyifli gezi esnasında eski Ankara Evleri ve mimarisini yakından tanıyoruz. Daha sonra Türkiye’nin en büyük müzesi olan Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne gidiyoruz. Burada Anadolu’da çağlar boyunca yaratılan antik eserlere tanık oluyoruz. Müzenin ardından Ulus’ta İlk Meclis Binası’nı, İkinci Meclis Binası’nı ve Ulus Meydanı Atatürk Heykeli’ni gördükten sonra öğle saatlerinde Orman Çiftliği’ne doğru gezimize devam ediyoruz. Öğle yemeğimizi Atatürk Orman Çiftliği’nde aldıktan sonra Türkiye’nin en büyük Hayvanat Bahçesi’ni ve Atatürk’ün Selanik’te doğduğu evin bir kopyası olan Pembe Evi ziyaret ediyoruz. Daha sonra ANITKABİR’i ziyaret ederek ATA’nın mozolesinde saygı duruşunda bulunuyoruz. Anıtkabir’in sergi ve müze salonlarını ve Barış Parkı’nı gezdikten sonra gün sonundaASAL HOTEL’ e yerleşiyoruz. Akşam yemeğinin ardından arzu eden konuklarımızla ANKARA gecesini tanımak için kentte keyifli bir gezintiye çıkıyoruz.

2. Gün: BEYPAZARI - HIDIRLIK TEPESİ - TAŞ MEKTEP - ALAADDİN KEYKUBAD CAMİ - ESKİŞEHİR - ODUNPAZARI - ATLIHAN - CAM ESERLER MÜZESİ - LÜLETAŞI MÜZESİ - KURŞUNLU KÜLLİYESİ - KENTPARK

30 EKİM CUMA

Otelde alınan sabah kahvaltısının ardından şirin mimarisi ile ünlü Beypazarı’na doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Beypazarı’na ulaştığımızda kente yukarıdan bakmak için ilk olarak Hıdırlık Tepesi’ne çıkıyoruz. Taş sokakları, cumbalı ahşap evleri, gelenekseli yaşatan hayat anlayışı ile Beypazarı’nda tarihi bir yolculuğa başlıyoruz. Kentin orta yerinde yer alan ve eski bir Beypazarı konağı olan Tarih ve Kültür Evi’ni ve Taş Mektep’i geziyoruz. Kentin en eski camisi olan Alaaddin Keykubad Cami’yi ziyaret ediyoruz. Caminin önünde yer alan 800 yıllık anıtsal çınarı yakından görüyoruz. Kentin mimarisini yakından tanıdıktan sonra geleneksel sanatların hala canlı olduğu kasabada çarşıyı geziyoruz. Havuç lokumu, kuru, telkari işçiliği ile yapılan gümüş takılar gibi Beypazarı’nın ünlü ürünlerinden alma şansını yakalıyoruz. Öğle yemeğimizi Beypazarı’nın otantik mekanlarından birinde aldıktan sonra Eskişehir’e doğru yola çıkıyoruz. Eskişehir’e vardığımızda ilk olarak son yılların belediyecilik harikası olan, Anadolu’ya deniz ve plajın getirildiği Kent Park’ta keyifli dakikalar geçiriyoruz. Ardından kentin eski dokusuna tanık olacağımız Odun Pazarı Semti’ni ziyaret ediyoruz. Bu güzel semtte geleneksel dokusunu tekrar kazanmış olan tarihi evleri, usta ellerin şekil verdiği lületaşı eserleri satın alabileceğimiz Atlıhan Çarşısı’nı, Cumhuriyet Tarihi Müzesi’ni, Cam Eserler Müzesi’ni, Kurşunlu Külliyesi’ni ve Lüleltaşı Müzesi’ni geziyoruz. Ardından kentin orta yerinden akan Porsuk Çayı’nda keyifli bir tekne yolculuğuna çıkıyoruz. Gün sonunda Eskişehir merkezindeki EN HOTEL’e yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

3. Gün: SAZOVA PARKI - KÜTAHYA - GERMİYAN SOKAĞI - ULU CAMİ - DÖNERLER CAMİ - MEVLEVİHANE - MACAR EVİ

31 EKİM CUMARTESİ

Otelde alınan sabah kahvaltısının ardından tematik düzenlemeleri ile dikkatleri çeken Sazova Park’a doğru yola çıkıyoruz. Burada geçirdiğimiz keyifli anların ardından Kütahya’ya doğru yolumza devam ediyoruz. Seramik ve çinileriyle dünyanın dört bir yanında ün salmış bu güzide ilimizin; 18.yüzyıl Kütahya Evlerinin topluca korunduğu Germiyan Sokağı’nda, Arnavut kaldırımlı yollarında kentimizin tarihi dokusunu yakından inceleme fırsatı buluyoruz. Ulu Cami, Dönerler Cami ve MevlevihaneMacar Evi’ni ziyaret ettikten sonraİzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Yolumuz üzerinde ihtiyaç molaları vererek ulaştığımız İzmir’de başka bir FMA TRAVEL gezisinde tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR