Escan Turizm Teklif Al

BİTİNYA TURU İZMİR ÇIKIŞLI

16/07/2015 - 19/07/2015

1. Gün:
Akşam 22:00 Karşıyaka ESCANTUR önü, 22:10 Bostanlı İskelesi karşısı, 22:20 Girne Caddesi, 22:40 Üçyol Bim önü, 22:50 Hatay Nokta Durağı, 23:00 Üçkuyular Shell önü, 23:30 Bornova Ege Üniversitesi önünden misafirlerimizi aldıktan sonra yolculuğumuza başlıyoruz. Akhisar ve Susurluk’ta verilen molalarımızın ardından Bursa üzerinden Safranbolu’ya hareket ediyoruz. Sabah yolda vereceğimiz kahvaltı molası sonrasında Türkiye’nin ilk cam terasından Kanyonu seyrediyoruz. Cam terasta resimlerimizi çektikten sonra Safranbolu’ya varıyoruz; Cinci Hanı, Kaymakamlar Evi, Arastacılar Çarşısı, Köprülü Camii,Güneş Saati,Semerciler Çarşısı,Lokum Atölyesi,Eski Hükümet Konağı,Saat Kulesi Mümtazlar Konağını geziyoruz. Türklerin Safranbolu’ya ilk yerleştikleri yıllardan beri, Yağmur duası ve Hıdrellez Kutlamalarının yapıldığı; Hıdırlık Tepesinden Safranbolu’yu seyrediyoruz. Köstendil Kaymakamı Hasan Paşa’nın Türbesi, Namazgah ve Hızır Paşa’nın mezarı bulunan Tepede fotoğraf sonrasında, Safranbolu’nun yazlığı olan Yörük Köyü’ne varıyoruz. Burada; ahşap Minareli Cami, Çamaşırhane, Sipahioğlu Konağı, Kaymakcıoğlu Konağı, Sucu Hafız Gezi Evi ve Bekir Efendi Evleri’nin panoramik olarak gördükten sonra otele varıyoruz ve odalarımıza yerleşiyoruz. Akşam yemeğimiz ve konaklamamızı otelimizde yapıyoruz. Rota: İzmir-safranbolu(781km) toplam=781km

2. Gün:
Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası hareketle; Ulus ve Bartın üzerinden Karadeniz’e ulaşıyoruz. Bakacak Mevkinde fotoğraf molası sonrasında M.S.1 yy.da Roma İmparatorluğu Tiberius zamanında, yolcuları ve Kervanları korumak için yaptırılmış Kuşkayası Yol Anıtı’na varış. Kaya üzerine işlenmiş; iki kitabe, bir insan figürü, Bir kartal figürlü kompozisyonlu anıtın gezilmesinden sonra M.Ö XII. Yy.da kurulan antik adı Sesamos olan Amasra’ya varıyoruz. Tarihte Hititler, Fenikeliler, Miletliler ve Perslerin, egemenliğine geçen beldemiz Büyük İskender’İn Anadolu’yu fethinden sonra kraliçe Amastris’in yönetimine geçmiştir. 1460’ta Fatih Sultan Mehmet Zamanında Türklerin eline geçmiş olan Amasra; Denize doğru uzanmış bir yarımada, iki yanında korunaklı birer Liman görevi gören iki koy ve ana karaya bağlı ve bağımsız adaları ile eşsiz bir görsel güzelliğe sahiptir. Osmanlı Hamamı, Kale, Kemerdere Köprüsü, Bedesten, görülmesinin ardından. Amasra’nın en ünlü sokağı Çekiciler Çarşısıdır. Burada ağaç ustaları, el tezgahlarında ağacı şekillendirirler. Çekiciler ismi de buradan gelir. Akasya, Şimşir,Patlak,Ardıç ve Ihlamur gibi ağaçlardan da takılar, biblolar ve ev gereçleri alışveriş için serbest zaman sonrasında otele dönüyoruz ve akşam yemeğimizi otelimizde alıyoruz. Rota: Safranbolu-Bartın(77km)-Amasra(20km) toplam=97km

3. Gün:
Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası hareketle; Bulak Köyünde ki Mencilis Mağarına varıyoruz.Milyonlarca Yılda oluşan, içerisinde; sarkıtları, dikitleri, yer altı ırmağı ve şelalesi olan 6,5 km. uzunluğundaki bu mağaranın 3501 m.lik bölümünü gezdikten sonra Batı Karadeniz bölgemizin üç antik kentinden biri olan, Romalılar döneminden kalma Hadriapolis antik kentine varış. Antik kent Roma döneminde 4. Yüzyılda kurulmuştur. Antik şehirde çok sayıda mermer sütun ve sütun başlıkları, kiliseler, surlar,su sarnıçları, kaya mezarları, Roma hamamı, tüneller, erzak ve şarap mahsenleri ve Zemin Mozaiklerini geziyoruz. Sonrasında yol üzerinde vereceğimiz molalar sonrasında İzmir’e ulaşıyoruz. Bir dahaki ESCAN TUR’da buluşmak üzere vedalaşıyoruz. Rota: Amasra-İzmir(800km) toplam=800km TUR TOPLAMI=1678KM