Daniel Tours Teklif Al

BOZCAADA – ASSOS – KAZDAĞLARI TURU

14/10/2017 - 15/10/2017
1. Gün: İZMİR-BOZCAADA

Siz değerli misafirlerimiz ile 06.30 Alsancak / Lozan, 07.00 Bostanlı / İskele karşısında buluşup yola koyuluyoruz. Saat 13.00’te kalkacak olan feribotumuza yetişmek için bugün biraz hızlı davranıyoruz. Kaz dağının eteklerinde süzülerek yapacağımız yolculuğun ardından Geyikli iskelesine varıyor feribot saatimizi bekliyor ve feribot ile Bozcaada’ ya hareket ediyoruz. Yaklaşık 45 dakika sürecek yolculuğumuzun ardından adaya vardığımızda öğle yemeği için tavsiyelerde bulunarak serbest zamanımızı veriyoruz. İsteyenler balık menüsünden, öğle yemeğini Bozcaada Limanında veya Bozcaada’nın merkezindeki ara sokaklarda aperatif olarak alabilirler.  Öğle yemeğinin ardından adanın en huzurlu mevsimi olan sonbaharda Bozcaada’ yı keşfetmeye başlıyoruz. Adaya yaklaşırken ihtişamı ile göz kamaştıran Bozcaada Kalesi ile başlıyoruz turumuza. Boğazın hemen çıkışında olması ve anakaraya yakınlığı sebebiyle yüzyıllar boyunca istilaya açık bir yer olmuş ada. Üzerinde yaşayan medeniyetler ancak bu denli büyük bir kaleyle güvende hissetmişler kendilerini. Fenikelilere kadar inen tarihiyle kaleyi geziyoruz. Ardından Bozcaada’nın her köşesinde fotoğraf çekmek isteyeceğiniz sokaklarına vuruyoruz kendimizi. Mübadele yıllarına kadar Rumlar ve Türklerin yüzlerce yıldır barış içinde yaşadığı Bozcaada’da, şimdi bir elin parmakları kadar Rum kalmış, Kültürlerin kaynaştığı; Rum mimarisi evleri, tarihi kilisesi, üzüm bağları ve el değmemiş plaj ve koyları ile Bozcaada sizleri derinden etkileyecek. İlk yapılış tarihinin Venedikliler zamanına kadar uzandığı düşünülen Bozcaada’daki Rum Ortodoks kilisesini ve çan kulesini görüyoruz. Sonrasında aracımızla beraber Ada’nın meşhur Ayazma plajına hareket ediyoruz. Ayazma plajına inerken, Aya Paraskevi manastırını görüyoruz. Burada aldığımız serbest zamanın ardından deniz kenarında bulunan otelimize gidiyoruz. Dileyenler akşam yemeği sonrası ada merkezinde keyifli anların tadını çıkartabilirler. Konaklama ve akşam yemeği Çapraz Tatil Köyü’nde .. http://www.capraz.com.tr/

2. Gün: BOZCAADA-ASSOS-KAZDAĞLARI

Sabah otelde alacağımız kahvaltı sonrası otelimizden ayrılıyoruz ve Geyikli limanına dönüyoruz. Asoss’u ziyaret ediyoruz. Burada Aristotales ve Assos Antik kenti hakkında rehberimizden bilgi aldıktan sonra Antik tiyatro, Nekropol Akropol Murat Hüdavendigar camii Osmanlı kale kalıntıları ve kale surları Athena tapınağı Felsefe okulunu geziyoruz. Sonra asıl şehrin yerleştiği bir Pers savaş tanrısından ismini alan Behramkale köyünü gezerek karadut suyunun tadına bakıyoruz. bölge halkının el işi göz nuru işlemeleri ve yöresel limon kekiği alışveriş yaptıktan sonra pırıl, pırıl denizi ile ünlü Anadolu’nun en eski ticaret limanlarından birisi olan Asoss antik limanda öğle yemeği molası veriyoruz. İsveç Alplerinden sonra dünyanın en bol oksijenli Kazdağları’nın, Altınoluk Köyü’ne uğruyoruz. Tarihi Abdullah Konağı’nı görüyoruz  ve  Edremit körfezi manzarasını seyrederek, fotoğraf molası veriyoruz.   Bu şirin köyde, köy kahvesinde kahve molası vererek yürüyüşler yapıyoruz. Ardından,  yolda alacağımız molaların ardından güzel şehrimiz İzmir’e doğru hareket ediyoruz. Akşam saatlerinde İzmir’de olmayı planlıyoruz..