FMA Travel Teklif Al

BOZCAADA ÇANAKKALE TURU-İZMİR ÇIKIŞLI

14/05/2016 - 15/05/2016

TUR PROGRAM

1. Gün: GÖMEÇ - ATATÜRK KAYASI - BOZCAADA - BOZCAADA KALESİ

CUMARTESİ

Sabah saat 06.30’da Üçkuyular Shell, 06.40’da Göztepe İskele karşısı,  06.50’de Sabancı Kültür Merkezi önü, 07.00’de Lozan Atatürk Lisesi önü, 07.10’da Karşıyaka FMA TRAVEL Ofis önü, 07.20’de Bostanlı İskele karşısı, 07.30’da Ege Park deniz kapısı önünde buluştuktan sonra Bozcaada ve Çanakkale Şehitliği’ne doğru yola çıkıyoruz. Yolumuz üzerinde vereceğimiz bir kahvaltı molasının ardından Bergama’da bir Onyx atelyesine konuk oluyor ve yörenin doğal güzelliği olan onyx taşının nasıl işlendiğini yakından görüyoruz. Daha sonra Gömeç’e doğru yolculuğumuza devam ediyoruz.  Gömeç Beldesi’ne vardığımızda bir doğa harikası olan Atatürk Kayası’nı yakından tanıyor ve fotoğraf molası veriyoruz. Öğleye doğru Geyikli İskelesi’ne ulaşıyoruz. Bozcada feribotunda yerimizi alarak Ege’nin mimarisi ve doğası en zengin köşelerinden biri olan Bozcaada (Tenedos)’ya doğru deniz yolculuğumuza başlıyoruz. Adada karaya çıktıktan sonra ilk olarak tarihi Bozcaada Kalesi’ne gidiyoruz. Kalede yaptığımız keyifli gezintinin ardından Kaleiçi mahallesinde yer alan taş evleri, camileri, kilise ve çeşmeleri rehberimiz eşliğinde yakından tanıyoruz. Öğle saatlerinde Sahil restoranlarının birinde balık menülü öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemeğin ardından rehberimizin verdiği serbest zaman esnasında gelincik şurubu, domates reçeli ve Bozcaada şarabı gibi adaya özgü ürünlerden alma şansını yakalıyoruz. Gün sonunda Bozcaada’nın büyülü dünyasından ayrılarak Çanakkale’ye doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Gün batımında Çanakkale’de SARIÇAY HOTEL’e yerleşiyoruz.

1. Gün: KİLİT-İ BAHİR KALESİ - SEYYİT ONBAŞI HEYKELİ - ABİDE - 57. ALAY ŞEHİTLİĞİ - CONKBAYIRI - YEŞİLYURT KÖYÜ

PAZAR

Sabah kahvaltısının ardından otelimizden ayrılıyor ve Çanakkale Şehitlikleri’ni ziyaret etmek için gezimize başlıyoruz. Çanakkale Boğazı’nı feribotla geçerek Eceabat’a ulaşıyor ve ilk olarak ismi “deniz kilidi“ anlamına gelen Kilit-i Bahir Kalesi’ni ve tabyaları yakından görüyoruz. Gelibolu Yarımadası’ndaki duygu yüklü gezimizi Koca Seyyit Onbaşı Heykeli’ni ziyaret ederek sürdürüyoruz. Ardından Çanakkale Şehitler Anıtı, Seddülbahir Kalesi, Yahya Çavuş Anıtı, Ertuğrul Tabyaları ve Alçıtepe Köyü’nü yakından tanıyarak 20.yy. başında yaşanmış kanlı savaşın izlerine tanık oluyoruz. Öğle yemeğimizi aldıktan sonra Conkbayırı’na doğru hareket ediyoruz. Öncelikle Anzak Koyu’na gidiyorBüyük Arıburnu, Küçük Arıburnu ve Sphenks Kayası’nı görüyoruz. Ardından Mehmetçiğe Saygı Anıtı’nı ve orman yangını sırasında yaşamını yitiren Talat Göktepe Anıtı’nı yakından tanıyoruz. Daha sonra vatan savunmasında tüm mensupları şehit düşen 57. Alay Şehitliği’ni, Atatürk’ün kalbinden isabet aldığı Conkbayırı Tepesi’ni ve Mareşal Fevzi Çakmak’ın kardeşinin kabrini ziyaret ediyoruz. Burada Atatürk’ün savaşı gözetlediği noktayı ve kara siperlerini yakından tanıyoruz. Şehitliklerde yaptığımız duygu yüklü ziyaretten sonra Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’ndan ayrılarak feribotla Çanakkale’ye dönüyor ve İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Dönüş yolculuğumuzda Kazdağı’nın en güzel köyü olan Yeşilyurt Köyü’nde kısa bir mola veriyoruz. Eski bir Rum köyü olan Yeşilyurt’un tarihi evlerini yakından yanıyor ve Kaz Dağı’nın eteğinde bir keyif kahvesi içiyoruz. Akşam saatlerinde vardığımız İzmir’de FMA TRAVEL’in eğlence ve dinlence dolu başka bir gezisinde tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR