Demeter Turizm Teklif Al

Bursa & Gölyazı & Cumalıkızık - izmir çıkışlı

15/11/2015 - 16/11/2015

1.Gün -  İZMİR- BURSA

Sabah Saat: 06:30’da ÜÇKUYULAR [Shell Benzin İstasyonu] , 06:35’da GÖZTEPE VAPUR İSKELESİ Saat: 06:45 KONAK [Sabancı Kültür Merkezi], Saat:07:00’de LOZAN MEYDANI [Atatürk Lisesi], Saat: 07:15’de KARŞIYAKA [Anıt, Yunuslar, Bostanlı Feribot İskelesi], 07:40 BORNOVA KAMPÜS ÖNÜ’nden siz değerli misafirlerimizi alıyoruz.  Yolda vereceğimiz kahvaltı molası sonrası Manisa-Balıkesir güzergahı üzerinden Osmanlı Devleti’nin ilk başkenti, bir çok uygarlığı bağrına basmış,  kültür ve tarih kenti  Bursa’ya doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Bursa’ya varış ve  öğle yemeği molamızdan sonra şehir turumuzu yapıyoruz.  Bursa’nın sembollerinden Yeşil Türbe’yi ve  1. Bayezid tarafından yaptırılan  klasik Osmanlı Mimarisinin en güzel örneklerinden olan Ulu Camii’yi ziyaret ediyoruz.  Emir Bey Hanı, Koza Hanı ve Geyve Hanlarını da gördükten sonra,  Tarihi Kapalı Çarşıda serbest zaman alıyoruz. (Burada Bursa’nın meşhur Kestane şekeri, Bursa ipeği alışverişlerinizi yapabilirsiniz). Gezimizin sonunda Bursa’da yer alan 4* TİERA TERMAL otele yerleşiyoruz. Kalan vaktinizde otelin termal havuzlarından faydalanabilir, günün yorgunluğunu çıkarabilirsiniz. Canlı müzik eşliğinde akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

2.Gün -  CUMALIKIZIK-GÖLYAZI-İZMİR

Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra  çıkış işlemlerimizi de tamamlayarak aracımıza yerleşiyoruz. Bugün ilk olarak;  Osmanlılar’ın Bursa’da yerleştikleri ilk bölgelerden Uludağ’ın kuzeyindeki dik etekler ve vadiler arasında kalan KIZIK KöylerindenCumalıkızık köyüne hareket ediyoruz. Osmanlı sivil mimarisinin en görkemli köy yerleşimini günümüze ulaştıran Cumalıkızık köyünde koruma ve restorasyon çalışmalarının devam ettiği 270 evden bazılarına ve Etnografya Müzesine misafir oluyoruz. Serbest zamanımızın ardından bu şirin köyden ayrılarak Bursa’nın, Nilüfer ilçesi sınırları içinde, doğa ile tarihin bir arada yaşadığı  eşsiz güzelliğe sahip  Gölyazı Köyü’ne hareket ediyoruz. Fotoğrafik açıdan çok güzel kareler yakalayabileceğiniz  Gölyazı;  Uluabat Gölü’nün yanında küçük bir yarımadada kurulmuştur. İlk olarak Gölyazı’nın yerel lokantalarından birinde öğle yemeğimizi alıyoruz. Ardından geçmişi antik çağlara kadar uzanan doğa ile tarihin içiçe yaşadığı bu güzel köyü geziyoruz. Arnavut kaldırımlı dar sokakları; antik çağda Apolyont olarak bilinen bu köyün güzelliklerinden yalnızca birkaçıdır. Tarihi köy meydanındaki 733 yıllık anıt ağaç "Ağlayan Çınar”, Aya Konstantin Kilisesi, Antik tiyatro, antik kent kalesinin ayakta kalan surları, Apollan Tapınağı ve kilisesi göreceğimiz yerler arasında... Yorgunluk çaylarımızı da yudumladıktan sonra aracımıza yerleşiyor güzel İzmir’imize doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam geç saatlerde İzmir’e varıyor ve sizlerle bir başka organizasyonumuzda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.