Pastoral Tour Teklif Al

DOĞU KARADENİZ ve YAYLALAR TURU

26/09/2016 - 03/10/2016

26 Eylül 2016, Pazartesi : İZMİR – SAMSUN – ORDU – GİRESUN

Sabah saat 05:00 da İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali Sun Express Havayolları kontuarı önünde buluşma. Saat 06:30 da Samsun’a hareket ve yaklaşık bir buçuk saatlik bir uçuş sonrası 08:05 de Samsun'a varış. Havalimanında bizleri bekleyen aracımızla Samsun turumuza başlıyoruz. Alınacak sabah kahvaltısı sonrasında Kripell’in dünyaca ünlü Atatürk Heykeli’ni ve Bandırma Vapuru’nu görüyoruz. Samsun’dan ayrılarak Çarşamba‘da Yeşilırmak üzerinden geçip, Ünye’ye varıyor, burada vereceğimiz kısa moladan sonra yola devam ediyoruz. Bolaman üzerinden sahil yolunda mavi ve yeşilin muhteşem tonlarını yakalayarak Perşembe’ye varıyoruz. Burada Argonot efsanesine mekân olan Yason (Iason) Burnu’ndaki Yason Klisesi’ni (Aya Nikola) görüyoruz. Sonrasında Ordu’ya varışımızı takiben ilk olarak şehri 450 metre yükseklikten seyredebileceğimiz Boztepe’ye teleferikle (ekstra) çıkacağız. Muhteşem sahili ve vadileri kuşbakışı seyrediyoruz. Fındığı ile ünlü Giresun’a hareket. Giresun Kalesi ve Topal Osman’ın mezarı ziyaretimizin ardından otelimize gidiş ve yerleşme. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

27 Eylül 2016, Salı : GİRESUN – TİREBOLU – TORUL – KARACA M. – SÜMELA M. – HIDIRNEBİ

Kahvaltısı sonrası otelden ayrılış ve Tirebolu’ya (TRİPOLİS) hareket. Tirebolu ilçe merkezinde, denize uzanan küçük bir tepe üzerinde bulunan Saint Jean Kalesini geziyor ve Torul sınırlarında yer alan ve denizden 1550m yükseklikte bulunan sarkıt ve dikitleri ile ünlü Karaca Mağarası'na ulaşıyoruz. Mağarada damlataşı şekilleri, sarkıtlar, dikitler vs. gibi birçok doğa harikasını bir arada görebileceğiz. Karaca Mağarasından ayrılıyor ve Altındere Milli Parkı içerisinde bulunan dünyanın sayılı harikalarından Sümela Manastırı’na hareket. Sümela Manastırı restorasyonda olduğundan manastırı en güzel açıdan gören seyir terasında Manastırı bütün güzelliğiyle fotoğraflıyoruz ve rehberimizden tarihi hakkında bilgiler alıyoruz. Ardından Akçaabat ilçesine bağlı Sertkaya köyünde 1600 m. rakımda bulunan Hıdırnebi Yaylasına gidiyoruz. Muhteşem bir doğa manzarasına sahip olan bir yamaçta büyük, yemyeşil bir bahçenin içinde yer alan otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

28 Eylül 2016, Çarşamba : HIDIRNEBİ – TRABZON – UZUNGÖL – OF – RİZE – AYDER

Sabah kahvaltısı sonrasında otelden ayrılıyor ve Trabzon’a geliyoruz. Burada ilk olarak Ayasofya Müzesi’ni geziyor, Trabzon’a özgü gümüş işleme sanatı örneği olan kazaziye (hasır bilezik) alışverişi için serbest zaman veriyoruz. Ardından şehri tepeden gören Soğuksu semtine çıkıp Atatürk Köşkü’nü geziyoruz. Uzungöl’e hareket ediyoruz. Yol güzergahımızda bulunan Of ilçesi, Solaklı Vadisi üzerinde bulunan çay fabrikasına girerek evlerimizde yaptığımız çayların işlenişi hakkında bilgiler alıyoruz. Dernekpazarı-Çaykara (Kadahor) -Taşkıran üzerinden Doğu Karadeniz’in muhteşem manzaraları eşliğinde  Uzungöl Yaylası’na (Şarah Köyü) varıyor ve 1090 rakımlı Uzungöl Yaylası’nda öğle yemeği için serbest zaman veriyoruz. Yemek sonrasında yemyeşil bir orman örtüsüyle çevrili vadiyi takip ederek yörede önemli bir geçim kaynağı olan Rize bezinin yapıldığı atölyelere uğruyor ve Rize bezinin yapılışı hakkında bilgi alıyoruz. Fırtına Vadisi üzerinden, Fırtına Irmağı ve Hala Deresini takiben Kaçkar Milli Parkları içerisinde bulunan Ayder Yaylası’na varıyoruz. Burada  kalacağımız otelimize yerleşiyoruz ve akşam yemeğine kadar odalarımızda dinleniyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

29 Eylül 2016, Perşembe :  AYDER

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından arzu eden misafirlerimizle tam gün Ayder Yaylası’nı keşfe çıkıyoruz. Kısa bir yolculukla Tar Deresi boyunca keyifli bir yürüyüş yapıyor ve bölgenin en önemli şelalesi olan Bulut Şelalesi’ne ulaşıyoruz. Şelaleyi gezip fotoğraflıyor Çat Vadisi’ne doğru olan yolculuğumuza başlıyoruz. Aracımız ile Palovit - Elevit deresi üzerinden yol alıyor ve Kaçkarlar’ın farklı bir yüzünde bulunan Ziya Hurşit Dergahı, Şahin Tepesi, Zil Kalesi ve Şenyuva Köprüsü’nü görüyoruz. Konaklar Mahallesi’ni panoramik olarak görüyor ve Şahin Tepesi’nden Çat Vadisi’ni izliyoruz. Yeşilin bin bir ayrı tonunu göreceğiniz bu enfes yolculuk sonrası bölgenin en büyük köprülerinden olan Şenyuva (Çinçiva) Köprüsü’nü görüyor ve Zil Kalesi’ne hareket ediyoruz. Fırtına Vadisi’ndeki geçide hakim olan ve dere yatağından 100, denizden 750 metre yükseklikte yüksekçe bir tepe üzerinde konumlanmış kaleyi geziyor ve fotoğraflıyoruz. Keyifli bir günün ardından tesisimize dönüyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

30 Eylül 2016  Cuma : AYDER – BATUM – HOPA

Sabah kahvaltısı sonrasında otelden ayrılıyor ve Karadeniz’in muhteşem güzelliklerini seyrederek, Hopa’ya doğru yol alıyoruz. Sarp Sınır Kapısı’na varıyor ve Batum’a (Gürcistan) giriş yapıyoruz. Burada yapacağımız şehir turunda, Osmanlı döneminden kalma Orta Cami, Acara Devlet Müzesi,  İsa'nın 12 havarisinden Aziz Matthias’ın anıt mezarını bulunduğu Roma döneminden kalma Apsaros Kalesi, 20. yüzyılda yapılmasına karşın Gürcü mimari karakterini yansıtan eski Postane Binası, Karadeniz kıyısındaki Batum Devlet Parkı göreceğimiz yerler arasında. Acara Özerk Cumhuriyeti Parlamento Binası ve Başkanlık Sarayı’nın bulunduğu meydana yürüyoruz.  Altın Post Efsanesi ve Arganotları konu alan ve bir kısmının gerçek altından yapılmış olduğu söylenen anıtı görüyor ve fotoğraflıyoruz. Batum şehir merkezinde alışveriş için serbest zaman veriyoruz (Gürcü şarabı, hediyelik el sanatları, bambu ve diğer bitki fidanları, Gürcü müziği CD’leri en çok rağbet gören ürünlerdir). Sonrasında Sarp Sınır Kapısı’na hareket. Gümrük işlemlerini tamamlayarak Türkiye’ye giriş yapıyor ve Hopa’daki otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

1 Ekim 2016, Cumartesi : HOPA – BORÇKA KARAGÖL – MACAHEL

Sabah kahvaltısı sonrasında otelden ayrılış. İlk olarak minibuslerle Borçka Karagöl’e geliyoruz. Etrafında yapacağımız yürüyüş sonrasında keyif çaylarımızı yudumluyoruz. Karagöl’ü gezdikten sonra UNESCO tarafından Türkiye’de biyosfer alanı ilan edlien Macahel’e doğru yola çıkıyoruz. Merkez’de bulunan ahşap ve kök boyasının ustalıkla kullanıldığı Tarihi Camii’yi ziyaret edip fotoğraf çektikten sonra köy içerisinde serbest zaman veriyoruz. Akşama doğru konaklama yapacağımız tesisimize gidiyoruz. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

2 Ekim 2016, Pazar : MACAHEL – MARAL ŞELALELERİ – ŞAVŞAT

Sabah kahvaltısının ardından Macahel köyünden ayrılıyor ve minibuslerle kendinizi tropik bir ormanda hissedeceğiniz Maral Şelalesi’ne yöneliyoruz. Aracımız ile belirli bir mesafeye kadar yaklaşıyoruz. Bundan sonrasını yürümeye koyuluyoruz. Şelalenin dibine kadar iniyor ve hava müsait ise kısa bir yüzme molası veriyoruz. Şelale’den ayrılıp Sahara Milli Parkı içerisinde bulunan bungalovlarımıza yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

3 Ekim 2016, Pazartesi : ŞAVŞAT – KARS

Herkese günaydın diyor ve çoğu bölgede yetişmiş ürünlerden oluşan yöresel tatların en lezizlerini bulacağımız sabah kahvaltısını yapıyor ve tesisimizden çıkış işlemlerini tamamlıyoruz. Karadeniz’in eşsiz manzarası eşliğinde Ardahan üzerinden Kars Havalimanı’na geliyoruz. Sun Express Havayolları’nın saat 13:45 uçuşuyla İzmir’e uçuşumuzu gerçekleştiriyoruz. Saat 16:10 da İzmir’e varış. Bir başka gezimizde buluşmak dileğiyle gezimizin sonu…