Escan Turizm Teklif Al

DOMATİA KÖYÜ-KARİNA-ŞİRİNCE

08/10/2017 - 08/10/2017

08:00 Karşıyaka Acenta Önü, 08:10 Bostanlı İskelesi, 08:20 Girne Yunuslar, 08:25 Girne Tatil Budr, 08:30 Girne Hale Pastanesi, 08:45 Bornova E.Ü.H, 09:00 Üçyol Pizza Pizza, 09:05 Susuz Dede, 09:15 Üçkuyular Opet misafirlerimizi aldıktan sonra Domatia Rum Köyü’ne ve Şirince Köyü'ne gitmek üzere yola çıkıyoruz.

Eski adı Domatia köyü olan eski  Doğanbey Köyü M.Ö. 7.yy'dan günümüze uzanan bir geçmişe sahiptir. Yakın çevresinde eski gümrük binalarının olduğu Karina, antik yerleşim Tebai ve Lade Adası bulunmaktadır. Domatialılar’ın, Samos'tan (Sisam), Sakız Adası'ndan, Oniki Ada'dan ve Kıbrıs'tan geldikleri bilinir. Eskiden evler büyük bir ormanın içerisinde birbirinden ayrı, her biri büyük avlulara sahip oda şeklinde inşaa edilirmiş ve bu odalara Rumca’da Domatia denmiştir. Yerleşim biraz daha gelişip köy meydana geldiğinde bu isim, aynı zamanda köyün ismi olmuştur.

Sırtını Dilek dağına(Samsun  dağı) yaslamış  Bu eski Rum Köyü’nün deniz manzaralı , Arnavut kaldırımlı  dar sokaklarında sessizce dolaşıp fotoğraf çekimi yaptıktan    sonra Domatia 'ya  6 km uzaklıktaki , Karina sahilinde bulunan meşhur balık lokantasında balıklarımızı yiyoruz . Bu bölge, Büyük Menderes Irmağı’nın, Ege Denizi’ne kavuştuğu yerde oluşmuş ilginç bir coğrafi oluşumdur ve Dilek yarımadasının gidilebilecek en uç noktasıdır.Bundan sonrası Yunan Adası Sisam 'a çok yakın olduğu için Jandarma koruması altındadır.

Keyifli bir yemeğin ardından yolumuza devam ediyoruz ve Şirınce'ye ulaşıyoruz . Dağdaki Efes olarak bilinen Nişanyan evleriyle meşhur eski Türk ve Rum  evlerinin arasında dolaşıyoruz, dilersek  şarap alışverişimizi yapıyoruz . Şirince gezimizin ardından turumuzun sonuna geliyor ve geri dönüş yolculuğuna başlıyoruz. İzmir’e varışımızın ardından, bir dahaki Escan Tur organizasyonunda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.