Candoğan Travel Teklif Al

Doya Doya Amasya & Çorum & Ankara & Eskişehir

27/10/2016 - 30/10/2016
1. Gün: Uşak, Afyon, Ankara, Çorum, Amasya *** Yolculuk *** [12 Eylül 2016 – Pazartesi]

Saat: 18.45’de GİRNE BULVARI (Acenta Önü), 19.00’da MAVİŞEHİR (Ege Park AVM Önü), 19.10’da BOSTANLI (İskele Önü Durakları), 19.15’de KARŞIYAKA (Anıt Önü), 19.30’da LOZAN (Atatürk Lisesi Önü), 19.45’de ÜÇYOL (Şehirlerarası Otobüs Ofisleri Önü), 20.00’de BORNOVA (Ege Üniversitesi Kampüs Önü)’den siz değerli konuklarımızı alarak Uşak, Afyon, Ankara yolunu izleyerek gerekli molaların ardından Çorum’a ulaşıyoruz.

1. Gün: Tam Gün Doyasıya Amasya / [13 Eylül 2016 – Salı]

Sungurlu’da alacağımız sabah kahvaltı molasının ardından Amasya’ya doğru yolumuza devam ediyoruz. Ferhat ile Şirin’in aşkına tanıklık eden su kanallarını, 1267 yılında Amasya Valisi tarafından yapılan Gök Medrese’yi görerek, mumyalanma tekniği açısından dünyanın sayılı mumyaları arasına giren eserlerin de bulunduğu, hem etnoğrafik hem de arkeolojik açıdan zengin eser koleksiyonuna sahip Amasya Arkeoloji Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Ardından II.Bayezid Külliyesi’ne geçerek 1/150 ölçekte yapılmış Türkiye’de kendi alanında tek olan Amasya’nın maket çalışması üzerinde bilgi alacağımız Şehri Amasya’yı ziyaret ediyoruz. Daha sonra külliyenin muhteşem yapıları arasından süzülerek Yeşilırmak’ın süslediği yalıboyuna çıkıyor ve Şehzadeler Yolu’nda ilerlemeye başlıyoruz. Harşena Kalesi, Kızlar Sarayı, Alçak Köprü, Helkıs Köprüsü, Yalıboyu Evleri’ni görüyor ve dileyen konuklarımızla Şehzadeler Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Ardından iç kale içerisinde ilerleyerek Saat Kulesi’ne ulaşıyor ve öğle yemeği için mola veriyoruz. Daha sonra Bimarhane (Tıp Müzesi)’ni ziyaret ediyor ve dileyen konuklarımızla Kral Kaya Mezarları ’nın gizemini keşfetmeye çıkıyoruz. Bu biraz yorucu ama bir o kadar da keyifli parkurun sonunda bizlere hediye olarak sunulan o muhteşem Amasya manzarasını izliyor ve aşağıya inişe başlıyoruz. Ardından milli mücadele yıllarında önemli olaylara ev sahipliği yapmış kentimizde Saraydüzü Kışla Binası Kültür Merkezi’ni ve sekizgen plan şeması ile ünlü Kapı Ağa (Büyük Ağa) Medresesi’ni ziyaret ediyoruz. Ardından otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Amasya’daki otelimizde.

2. Gün: Çorum, Ankara / [14 Eylül 2016 – Çarşamba]

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Amasya’ya veda ediyor ve Çorum’a doğru yola çıkıyoruz.  1894 yılında Yedi-Sekiz Hasan Paşa tarafından yaptırılan Saat Kulesi’ni, Mimar Sinan’ın da onarımını yaptığı Muradi Rabi Ulu Camii’ni, Tarihi Çorum Evleri’nin tanıklık ettiği sokaklar arasında yürüyor ve Çorum’un güzel leblebisine katkısının tartışmasız olduğu havasını kokluyoruz. Ardından leblebi alışverişi için alacağımız kısa serbest zamanının ardından UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki Hitit İmparatorluğu’nun başkenti HATTUŞA ’ya doğru yola çıkıyoruz. Hattilerin heyecan dolu yaşamlarını ve dünyasını yakından tanıma fırsatı bulduğumuz şehirdeki bu keyifli ziyaretimizin ardından Başkent Ankara’ya doğru yola çıkıyoruz. Atamızın ebedi istirahatgahı olan Anıtkabir’i, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Ardından Ankara’nın eski şehir merkezi Ulus’a giderken tarihe şahitlik etmiş binaları yakından tanıyor öykülerini dinliyoruz. Kurtuluş Savaşı (1.Meclis Binası) ve Cumhuriyet (2.Meclis Binası) Müzeleri’ni ziyaret ederken adeta zaman içerisinde yolculuk yapıyor ve o günlere gidiyoruz. Ardından Ankara’daki otelimize yerleşiyor ve akşam yemeğini aldıktan sonra dileyen konuklarımızla Kızılay’a gidiyoruz. Serbest olarak dönüş yapacağımız akşamın ardından otelimizde konaklıyoruz.

3. Gün: Eskişehir, İzmir / [15 Eylül 2016 – Perşembe]

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından her bir köşesinde Avrupa’dan izler bulacağınız ve gezmeye doyamayacağınız Eskişehir’e doğru yola çıkıyoruz. İlk durağımız Eskişehirli’nin denize olan özlemini giderdiği 300 bin metrekarelik alana kurulu Kent Park oluyor. Plajını görüyor, balıklarını seyre dalıyor, havuzlardaki fıskiyelerden akan suyun o huzur veren sesi eşliğinde keyifli bir yürüyüş yapıyoruz. Öğle yemeğinde şehrin ünlü lezzetlerinden Çibörek’ i tatma fırsatı buluyoruz. Ardından Sevgi ve Aşk Şehri Eskişehir’in Aşk Adası (Sevgi Adası)’nı görerek yemek sonrası kahvelerimizi Eskişehir manzarasına karşı yudumlama fırsatı bulacağımız; adını park içinde bulunan yapay şelaleden alan Şelale Park’a gidiyoruz. Burada alacağımız serbest zamanın sonrasında 15.yy yapısı diğer ismiyle Kurşunlu Külliyesi ve dünyada açılan ilk Lületaşı Müzesi’ni ziyaret ediyor, ardından Odun Pazarı’nın o güzel evleri arasında yürümeye başlıyoruz. Lületaşı ustalarının küçük atölyelerinde beyaz altına nasıl şekil verdiklerini izleme ve alışveriş yapabilme fırsatı bulacağımız Atlıhan’da serbest zaman alıyoruz. Ardından yine bir başka dünyada açılan ilk Cam Sanatları Müzesi ’ni ziyaret ediyor. Sanatçıların eşsiz eserlerini görüyor ve Venedik kanallarını anımsatan porsuk çayında bot/gondol gezintisi yapıyoruz. İlk Türk yapımı otomobili Devrim Arabası’nı da gördükten sonra son olarak Sazova Bilim ve Sanat Parkı’na gidiyoruz. Belki de en son çocukluk yıllarımızda bindiğimiz trenle parkın etrafında keyifli bir tur yapıyor ardından Göleti, birebir ölçülerde yapılmış Korsan Gemisi’ni, Masal Şatosu’nu, Bilim Merkezi ve Uzay Evi’ni, Amfi Tiyatro’yu görüyoruz. Unutulmaz anılarla dolu bir turu tamamlıyor, onlarca fotoğraflarla yola çıkıyoruz. Kısa molalar vererek gece saatlerinde İzmir’e ulaşıyoruz. Bir başka CANDOĞAN TRAVEL seyahatinde tekrar karşılaşmak ümidiyle vedalaşıyoruz.

Not: Dönüş yolunda İzmir’e geç saatlerde ulaşılacağından bir sonraki ulaşım planınızı 16 Eylül’e göre yapmanız tavsiyedir.