EDİRNE - İSTANBUL - BURSA - ÇANAKKALE

01/09/2017 - 04/09/2017
1.GÜN: İZMİR – AKHİSAR – BALIKKESİR – TRİLYE – MUDANYA – BURSA :Sabah AYZE Turizm önünden: 06.30’da, Üçkuyular’dan: 07.00’de, Üçyol’dan: 07.30’da misafirlerimizi alarak yolculuğumuza başlıyoruz.Uygun yerlerde vereceğimiz molaların ardından bu bölgeye  ayrı bir güzellik katan ULUABAT GÖLÜ kıyısında panaromik turumuz sonrası tarihi AĞLAYAN ÇINAR altında sabah kahvelerimizi içiyoruz Buradan TRILYE(Zeytınbağ)’ye varıyoruz. Burada KUMYAKA KİLİSESİ-KEMERLİ KİLİSE-FATİH CAMİİ ve TARİHİ ÇAMLI KAHVE görülecek yerler arasında. Öğle yemeğimizi(ekstra) Trilye sahilinde yiyoruz. Öğle yemeğinin ardından MUDANYA’ya vardığımızda  Cumhuriyet’in temelinin atıldığı yer olan MUDANYA MÜTAREKE EVİ’ni geziyoruz. Daha sonra Bursa’ya merhaba diyoruz.İlk olarak OSMAN GAZİ ve ORHAN GAZİ Türbelerini ziyaret ediyoruz. Buradan Bursa merkezdeki   ULU CAMİİ’yi gezip serbest zamanda KOZAHAN(İpekçiler Çarşısı)’da alışveriş yapıyoruz. Molamızın ardından çinileriyle meşhur YEŞİL TÜRBE ve YEŞİL CAMİİ gezip günün sonunda Çekirge mevkiinde bulunan Otele yerleşiyoruz.Akşam yemeği ve konaklama otelimizde..

2.GÜN: BURSA – İZMİT – İSTANBUL (AVRUPA YAKASI ): Sabah kahvaltısının ardından otelden ayrılarak GEMLİK üzerinden İzmit oradan feribota binerek İSTANBUL’a ulaşıyoruz. İlk olarak Sultan Ahmet Meydanındaki  DİKİLİ TAŞ- YEREBATAN SARNICI - TOPKAPI SARAYI ve AYASOFYA’yı  geziyoruz. Daha sonra öğle yemek molası(extra) ( Sultan Ahmet köftecisinde köfte önerilir)  ve SULTAN AHMET CAMİİ’ni gezmek için serbest zaman veriyoruz. Yemek molasının ardından yeni açılan yakın tarihimize şahitlik eden  1453 FATİH MÜZESİ’ni geziyoruz. Molamızın ardından EYÜP SULTAN CAMİİ’sini ziyaret ediyoruz. Daha sonra EMİNÖNÜ ne gidiyoruz.Burada bizleri bekleyen teknelerimiz ile (ekstra) eşsiz boğaz manzarası eşliğinde İSTANBUL BOGAZ turu keyfi yapıyoruz.Günün sonunda otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

3.GÜN:İSTANBUL (AVRUPA YAKASI) – EDİRNE : Sabah kahvaltımızın ardından ardından EDİRNE’ye ulaşarak gezimize başlıyoruz.Buradaki gezimize  Karaağaç’taki, Lozan Antlaşmasının imzalandığı ve o günün anısına yapılan LOZAN ANITI’nı gezerek başlıyoruz.Burada Rumeli demiryolu hattının en güzel istasyonlarından olan KARAAĞAÇ İstasyonu’nu fotoğraflıyoruz. Daha sonra 2004 yılında Avrupa Birliği En iyi Müze Ödülünü almış SAĞLIK MÜZESİ’nin bulunduğu II.BEYAZIT KÜLLİYESİ’ni geziyoruz. Buradan SARAYİÇİ Mevkiine gidiyoruz. Sırası ile EDİRNE SARAYI KALINTILARI-BALKAN ŞEHİTLİĞİ-KIRKPINAR GÜREŞLERİ’NİN YAPILDIĞI ALANI-ADALET KASRI’nı geziyoruz. Merkezdeki  MİMAR SİNAN’ın “Ustalık Eserim” diye nitelendirdiği SELİMİYE CAMİİ’ni ve ÜÇ ŞEREFELİ CAMİİ’yi ziyaret ediyoruz. Serbest zamanda Bedesten Çarşısında alış veriş yapıyoruz. (DEVA-İ MİSK tatlısı – Badem ezmesi-yöresel meyve sabunları-aynalı gelin süpürgesi-meşhur Edirne peyniri) Günün sonunda merkezdeki  Otele yerleşiyoruz. Kararlaştırılan saatte lobide buluşarak olmazsa olmaz Edirne’ye özgü yeni yağda ciğer yemek üzere restoranımıza gidiyoruz. Konaklama otelimizde

4.GÜN: EDİRNE – GELİBOLU – ÇANAKKALE : Sabah kahvaltısının ardından otelden ayrılarak ÇANAKKALE ‘ye hareket ediyoruz , gezimize devam ediyoruz. Rehberimiz eşliğinde gezeceğimiz yerler: KİLİTBAHİR KALESİ-NAMAZGAH TABYASI – SEYİT ONBAŞI – ŞAHİNDERE HASTANE ŞEHİTLİĞİ - ŞEHİTLİK ABİDESİ – MORTO KOYU - YAHYA ÇAVUŞ ŞEHİTLİĞİ – ALÇI TEPE KÖYÜ - SALİM MUTLU MÜZESİ – ANZAK KOYU- 57. ALAY ŞEHİTLİĞİ - CONK BAYIRI. (Alçıtepe Köyü’nde serbest zamanda öğle yemek molası verilecektir.(ekstra))Gezilerimizi tamamladıktan sonra feribotla Çanakkale’ye dönüyoruz.Merkeze vardığımızda ÇİMENLİK KALESİ-NUSRAT MAYIN GEMİSİ-DENİZ HARP MÜZESİ’ni gezip meşhur AYNALI ÇARŞI’da serbest zamanda alış veriş molası veriyoruz.Günün sonunda  uygun yerlerde molalar vererek  İzmir’e ulaşıyoruz.