FMA Travel Teklif Al

EGENİN ÜÇ GÜZELİ; KOS - KALYMNOS - SYMI
199 €

17/06/2016 - 19/06/2016

1. Gün: KOS - ASKLEPION - PLATANI KÖYÜ - ZIA KÖYÜ - TIGAKİ GÖLÜ

CUMA

Sabah 04.30’da Mavişehir Egepark, 04.40’da Bostanlı Vapur İskelesi önü, 04.50’de Karşıyaka Fma Travel ofisi önü, 05.00’de Alsancak Atatürk Lisesi önü, 05.10’da Konak Sabancı Kültür Merkezi önü, 05.20’de Göztepe Vapur İskelesi, 05.30’da Üçkuyular Shell önünde buluştuktan sonra Bodrum’a doğru gezimize başlıyoruz. Bodrum’a ulaştığımızda gümrükte işlemlerimizi tamamladıktan sonra Güney Ege’nin üç güzel adası Kos, Symi ve Kalymnos gezimiz için Ege Denizi’nde mavi yolculuğa başlıyoruz. Sabahın en güzel saatlerinde gezimizin ilk adası Kos’a ulaşıyoruz. Tarihin ilk hastanesi ne ev sahipliği yapan ve tıbbın babası Hipokrates’in doğum yeri olan bu güzel adada gümrük işlemlerimizi tamamladıktan sonra rehberimiz eşliğinde ada merkezini geziyoruz. Bu keyifli gezinti esnasında ilk olarak Kos Limanı’na yaklaşırken bizi karşılayan Kos Kalesi’ni görüyoruz. Daha sonra Kos merkezinde yer alan ve Hippokrat’ın gölgesinde derslerini verdiğine inanılan binlerce yıllık Hipokrat Çınarı’nı fotoğraflıyoruz. Daha sonra İtalyan işgali döneminde yapılan Polis Karakolu, Kos’un antik kalıntılarını, Osmanlı dönemi izlerini taşıyan Loziya ve Defterdar Cami gibi yapıları yakından tanıyoruz. Öğleye doğru arzu eden konuklarımızla hem öğle yemeğimizi almak hem de dünyanın ilk şifa merkezi Asklepion’u görmek için otobüsümüzde yerlerimizi alıyoruz. Tıbbın babası Hipokrat’ın hekimlik yaptığı tapınaklar, dinlenme odaları, anıtsal çeşmeler, cerrahi müdahale odaları ve sütunlu avlulardan oluşan bu görkemli sağlık merkezini panoramik olarak gördükten sonra Kos Türklerinin yoğun yaşadığı bir dönemin Germe bugünün Platani Köyü’ne gidiyor ve çınar ağaçlarının gölgesinde eşsiz bir yemek ziyafeti yapıyoruz. Yemeğin ardından hem kahvelerimizi içmek hem de alışveriş yapmak için Kos Adası’nın en güzel dağ köyü Zia Köyü’ne doğru gezimizi sürdürüyoruz. Zia Köyü’nde geçirdiğimiz keyifli anlar esnasında karşımızda yer alan Kalymnos ve Pserimos Adaları’nı izliyoruz. Gün sonunda Kos’un en güzel sahili ve tek tuz gölüne ev sahipliği yapan Tigkaki’ye gidiyoruz. Bu sahil yerleşimde yaptığımız panoramik gezintinin ardından Kos gümrüğüne gidiyor ve bizleri Symi’ye götürecek gemide yerlerimizi alıyoruz. Günün en güzel saatinde ulaştığımız gemiciliğin ve süngerciliğin merkezi sayılan Yunanistan’ın en keyifli adasında otelimize yerleşiyor ve dinleniyoruz.

2. Gün: SYMI - PANORMITIS SAHİLİ ve MANASTIRI

CUMARTESİ

Sabah otelde kahvaltımızı aldıktan sonra arzu eden konuklarımızla günün en güzel saatlerinde Symi’nin ve Yunanistan’ın en ilginç yapılarından biri olan Panormitis Manastırı’nı ziyaret etmek için adada yolculuğa çıkıyoruz. Symi Adası’nın çatısında verdiğimiz ilk molada Horio, Gialos ve Pedi yerleşimlerinin tümünü bir arada fotoğraflama şansı yakalıyoruz. Daha sonra ulaştığımız Panormitis Sahili’nde 15.yy.dan beri ayakta duran Panormitis Manastırı’nı, Ana Kilisesi’ni ve görkemli müzelerini yakından tanıyoruz. Ardından öğle yemeği keyfi yapmak için Symi Adası’nın merkezine gidiyoruz. Gün sonunda otelimize dönerek dinleniyoruz.

3. Gün: KALYMNOS - POTHIA - HORIO - MYTRIES

PAZAR

Sabah erken saatlerde Ege’nin en şirin adası Symi’den ayrılarak Ege’nin en güzel adalarından biri olan Kalymnos’a doğru yol alıyoruz. Kalymnos limanında bizleri bekleyen otobüsümüzde yerlerimizi alarak ada etrafında keyifli bir gezintiye çıkıyoruz. Osmanlı döneminde Kilimli adı ile bilinen bu adada ilk olarak merkez yerleşim olan Pothia’yı yakından tanıyoruz. Daha sonra arzu eden konuklarımızla Kalymnos Adasını keşfe çıkıyoruz. Bu esnada Hagia Savvas Manastırı’nı panoramik olarak görüyor ve Horio üzerinden Myrties Köyü’ne gidiyoruz. Burada Telendos Adası’nın manzarasını izleyerek öğle yemeğimizi alıyoruz. Daha sonra Pothia’ya dönerek bizleri Kos’a götürecek gemide yerlerimizi alıyoruz. Kos Limanı’na ulaştığımızda vakit kaybetmeden Kos gümrüğünde çıkış işlemlerimizi tamamlıyor ve deniz yolu ile Bodrum’a dönüyoruz. Bodrum’a ulaştığımızda Marina’da bizleri bekleyen otobüsümüzle İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız İzmir’de bir başka FMA TRAVEL turunda tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR