FMA Travel Teklif Al

ESKİŞEHİR - FRİG VADİSİ - UŞAK KANYONU

31/03/2018 - 01/04/2018

I. GÜN CUMARTESİ: 'ULUBEY KANYONU ve FRİG VADİSİ’NDEN ZAMAN İÇİNDE ESKİŞEHİR’E YOLCULUK'

UŞAK ULUBEY KANYONU – CAM TERAS – AFYONKARAHİSAR – FRİG VADİSİ – KÜMBET KÖYÜ – ASLANLI MABET – BÜYÜKYAYLA GÖLETİ - YAZILIKAYA KÖYÜ ve MİDAS ANITI – HALLER GENÇLİK MERKEZİ – PORSUK ÇAYI ve ESKİŞEHİR

Sabah saat 06:30’da Mavişehir Egepark, 06:40’da Bostanlı İskelesi önü, 06:50’de FMA TRAVEL Yalı Ofisi’nde07:00’de Lozan Atatürk Lisesi önünde, 07:10’da Konak Sabancı Kültür Merkezi, 07:20de Hatay Üçyol07:30`da Ege Üniversitesi Kampüs Kapısı’nda buluştuktan sonra “Eskişehir, Frig Vadisi Ulubey Kanyonu ve Kütahya”’da yapacağımız tarih ve doğa gezimize başlıyoruz. Kahvaltımızı yolumuz üzerinde aldıktan sonra son yılların gözde ziyaret noktası Uşak Ulubey Kanyonu’na gidiyoruz. Dünyanın sayılı kanyonundan biri olan Uşak Ulubey Kanyon’u üzerine yapılı cam terasta kanyonun doğal güzelliklerini izledikten sonra Frig Vadisi’ne doğru gezimize devam ediyoruz. Afyonkarahisar’da öğle yemeğimizi aldıktan sonra hem yürüyüş hem de keşifler yapmak için Frig Vadisi’ne ilk adımımızı atıyoruz.Afyonkarahisar, Kütahya ve Eskişehir illeri arasında bir medeniyet üçgeni olarak uzanan Frigya Vadisi’nde Kral Midas’ın eliyle zenginleşen uygarlığın izlerine tanık oluyoruz. Frigya Vadisi’nin en yeşil ormanlarına ve de en güzel mavisine sahip Büyük Yayla Göleti’nde kısa bir gezinti yapıyoruz. Daha sonra Frigya Vadisi’nin en ünlü eseri 1315 m yükseklikte yer alan Yazılıkaya Midas Anıtı’na gidiyoruz. Frigya Vadisi’nin bu başeserini yakından tanıdıktan sonra Kümbet Köyü’ne gidiyor ve burada Aslanlı Mabet’i yakından tanıyoruz. Öğleden sonra Frigya Vadisi’nin keşfedilmemiş bakir coğrafyasına veda ediyor ve Anadolu’nun en gelişmiş kentlerinden biri olan Eskişehir’e doğru gezimizi sürdürüyoruz. Eskişehir’e vardığımızda Porsuk Çayı’nda keyifli bir tekne yolculuğuna çıkıyoruz. Daha sonra eskinin sebze hali bugünün Gençlik Merkezi olan Haller Gençlik Merkezi’nde günün tatlı yorgunluğunu atıyoruz. Daha sonra akşam yemeğimizi almak ve dinlenmek için Eskişehir’deki otelimize yerleşiyoruz.

II. GÜN PAZAR: 'ANADOLU’NUN VENEDİK’İ ESKİŞEHİR’DEN, ÇİNİ’NİN BAŞKENTİ KÜTAHYA’YA'

ESKİŞEHİR – ODUNPAZARI EVLERİ – ATLIHAN ÇARŞISI– LÜLETAŞI MÜZESİ  - KURŞUNLU KÜLLİYESİ – CAM ESERLER MÜZESİ – YILMAZ BÜYÜKERŞEN BALMUMU HEYKELLER MÜZESİ – SAZOVA BİLİM, KÜLTÜR ve SANAT PARKI – MASAL ŞATOSU – SANTA MARIA KALYONU – KÜTAHYA – GERMİYAN SOKAĞI ve MACAR EVİ

Otelimizde aldığımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından Eskişehir’in eski dokusuna tanık olacağımız ODUNPAZARI SEMTİ’ni ziyaret ediyoruz. Bu güzel semtte geleneksel dokusunu tekrar kazanmış olan tarihi evleri, usta ellerin şekil verdiği lületaşı eserleri satın alabileceğimiz Atlıhan Çarşısı’nı, Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi’ni, Cam Eserler Müzesi’ni, Kurşunlu Külliyesi’ni ve Lületaşı Müzesi’ni geziyoruz. Öğle saatlerinde kent merkezinde bir restoranda Eskişehir mutfağının gözdesi çiğ böreklerimizi yiyoruz. Öğle yemeğinin ardından son yılların belediyecilik harikası olan Sazova Bilim Kültür ve Sanat Parkı’nda keyifli dakikalar geçiriyoruz. Bu esnada Masal Şatosu ve Amerika’nın keşfinde kullanılan Santa Maria kalyonuna atfen maketi yapılan Büyük Kalyon Maketi’ni yakından görüyoruz. Gün sonunda çininin başkenti Kütahya’ya doğru gezimizi sürdürüyoruz. Kütahya’ya vardığımızda 18.yüzyıl Kütahya evlerinin topluca korunduğu Germiyan Sokağı, Ulu Cami ve Macar Evi’ni yakından tanıyoruz. Daha sonra İzmir'e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Yolumuz üzerinde ihtiyaç molaları vererek ulaştığımız İzmir'de başka bir FMA TRAVEL gezisinde tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR