FMA Travel Teklif Al

GÖKÇEADA’LI BOZCAADA’LI EDİRNE ve ÇANAKKALE-İZMİR ÇIKIŞLI TUR

12/09/2016 - 15/09/2016

I.Gün ( 12 EYLÜL PAZARTESİ ): Sabah saat 07.00’de Üçkuyular Shell, 07.10’da Göztepe İskelesi karşısı, 07.20’de Sabancı Kültür Merkezi önü, 07.30’de Lozan Atatürk Lisesi, 07.40’da Karşıyaka FMA TRAVEL Ofisi, 07.50’de Bostanlı İskele, 08.00’de Mavişehir Ege Park önünde buluştuktan sonra Kazdağı, Çanakkale, Gökçeada ve Bozcaada gezimize başlıyoruz. Yolumuz üzerinde vereceğimiz bir kahvaltı molasının ardından gezimizin ilk uğrağı olan Gömeç beldesindeki Atatürk Kayası’nı görüyoruz. Daha sonra orman havasını solumak ve efsanesi ile ünlü Hasan Boğuldu Büveti ve Sutüven Şelalesi’ni gezmek için Kaz Dağı’nda tırmanışa başlıyoruz. Emine Çınarı’nın yanı başında rehberimiz Hasan ile Emine’nin hazin aşk öyküsünü anlatıyor. Öğle saatinde rehberimizin belirlediği güzel bir restoranda öğle yemeği molası veriyoruz. Öğleden sonra Assos’ta Athena Tapınağı’nı gezmek için Behramkale Köyü’ne gidiyoruz. Athena Tapınağı’nın bulunduğu noktadan zeytin diyarı Edremit Körfezi ve Midilli Adası’na en güzel noktadan bakma şansını yakalıyoruz. Antik limandaki kısa bir gezintinin ardından gün sonunda Çanakkale’deki Çetinkaya Hotel’e yerleşerek akşam yemeğimizi alıyoruz.

II.GÜN ( 13 EYLÜL SALI ) : Sabah kahvaltısının ardından Çanakkale Şehitlikleri’ni ziyaret etmek için gezimizi sürdürüyoruz. Çanakkale Boğazı’nı feribotla geçerek Eceabat’a ulaşıyor ve ilk olarak ismi “deniz kilidi“ anlamına gelen Kilit-i Bahir Kalesi’ni ve tabyaları yakından görüyoruz. Gelibolu Yarımadası’ndaki duygu yüklü gezimizi Koca Seyyit Onbaşı Heykeli’ni ziyaret ederek sürdürüyoruz. Ardından Çanakkale Şehitler Anıtı, Seddülbahir Kalesi, Yahya Çavuş Anıtı, Ertuğrul Tabyaları ve Alçıtepe Köyü’nü yakından tanıyarak 20.yy. başında yaşanmış kanlı savaşın izlerine tanık oluyoruz. Öğle yemeğimizi aldıktan sonra Conkbayırı’na doğru hareket ediyoruz. Öncelikle Anzak Koyu’na gidiyor Büyük Arıburnu, Küçük Arıburnu ve Sphenks Kayası’nı görüyoruz. Ardından vatan savunmasında tüm mensupları şehit düşen 57. Alay Şehitliği’ni, Atatürk’ün kalbinden isabet aldığı Conkbayırı Tepesi’ni ve Mareşal Fevzi Çakmak’ın kardeşinin kabrini ziyaret ediyoruz. Burada Atatürk’ün savaşı gözetlediği noktayı ve kara siperlerini yakından tanıyoruz. Şehitliklerde yaptığımız duygu yüklü ziyaretten sonra Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’ndan ayrılarak Çanakkale’de otelimize dönüyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

III.GÜN ( 14 EYLÜL ÇARŞAMBA ) : Sabah kahvaltımızı aldıktan sonra otelimizden ayrılıyoruz. Kabatepe İskelesi’nden feribota biniyor ve rüya gibi bir yolculuk yaparak Mutlular Adası İMBROS (GÖKÇEADA) ’a ulaşıyoruz. Gökçeada’ya vardığımızda ilk olarak Aydıncık, Kefaloz ve Tuz Gölü’ne doğru adayı keşfe çıkıyoruz. Adanın en güzel sahilinde keyifli dakikalar geçirdikten sonra ada merkezinde öğle yemeğimizi alıyoruz. Öğle yemeğinden sonra çay ve kahvelerimizi içmek için Kaleköy’e doğru gezimizi sürdürüyoruz. Kaleköy Sahili’nde geçirdiğimiz keyifli anların ardından kent merkezinde bizleri bekleyen özel kiraladığımız dolmuşlara binerek ekstra olan “Rum Köyleri Turu”na çıkıyoruz. Bu keyifli yolculuk esnasında bir zamanlar Türkiye’nin en kalabalık köyü olan Dereköy’e doğru gezimizi sürdürüyoruz. Yolculuğumuz esnasında Zeytinli Barajı göletinin yeşil manzarasına karşı kısa bir fotoğraf molası veriyoruz. Günümüzde Rumlar tarafından terk edilmiş olan Dereköy’de kilise sokağını ve köyün tarihi çamaşırhanesini geziyoruz. Daha sonra Rumların yaşadığı ve şarapçılığı ile ünlü adanın en güzel köyü Tepeköy’e doğru gezimize devam ediyoruz. Burada Barba Yorgo’nun ünlü ev yapımı şaraplarından alma şansı yakalıyoruz. Adanın en yüksek köyünde yaptığımız keyifli gezintinin ardından Fener Rum Patriği’nin de köyü olan Zeytinliköy’e gidiyor ve köy sokaklarında yaptığımız kısa bir gezintinin ardından köy kahvesinde lezzetli bir dibek kahvesi içiyoruz. Daha sonra Kaleköy Sahili’nde kısa bir yürüyüş yapıyoruz. Ardından Rum ve Türk, Hıristiyan ve Müslüman halkların bir arada barış içinde yaşadığı Mutlular Adası’ndan ayrılarak feribot kuyruğunda yerimizi alıyoruz Akşam saatlerinde otelimize dönüyoruz.

IV.GÜN ( 15 EYLÜL PERŞEMBE ): Sabah kahvaltısının ardından otelimizden ayrılıyor ve Bozcaada’ya doğru gezimize başlıyoruz. Geyikli İskelesi’nden feribotumuza biniyor ve Bozcaada’ya ulaşıyoruz. İlk olarak Tarihi Bozcaada Kalesi’ni rehberimiz eşliğinde geziyoruz. Daha sonra öğle yemeğimizi güzel bir restoranda alıyoruz. Öğle yemeğinin ardından sayısız Rum evine ve kiliseye ev sahipliği yapan adada gezintiye çıkıyoruz. Daha sonra şarapları ile ünlü Bozcaada’da bir şarap fabrikasına konuk oluyoruz. Şarap yapımı hakkında bilgiler aldıktan sonra adaya özgü şaraplardan alıyoruz. Öğleden sonra adadan ayrılıyor ve feribotumuza binip Geyikli İskelesi’ne geçiyoruz. Gün sonunda İzmir’e dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Gece saatlerinde vardığımız İzmir’de FMA TRAVEL’in eğlence ve dinlence dolu başka bir gezisinde tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR