FMA Travel Teklif Al

GÜNEY ve MERKEZ SAKIZ TURU-İZMİR ÇIKIŞLI
49 €

24/01/2016 - 24/01/2016

Sabah 06.30’da Egepark, 06.40’da Bostanlı İskelesi, 06.50’de Karşıyaka İskelesi, 07.00’de Lozan Atatürk Lisesi, 07.10’da Sabancı Kültür Merkezi, 07.20’de Göztepe İskelesi, 07.30’da Üçkuyular Shell ve 08.30’da Çeşme Gümrük’te buluştuktan sonra komşu ülkenin en güzel adalarından biri olan Sakız ( Chios )’da doğru yola çıkıyoruz. Çeşme deniz gümrüğünde pasaport kontrollerimizi yaptırdıktan sonra yaklaşık 45 dakikalık keyifli deniz yolculuğumuza başlıyoruz. Sakız’a ulaştığımızda bizleri bekleyen otobüsümüzle Yunanistan’ın en bakımlı ve zengin adası Sakız’ı keşfetmek için adada yolculuğumuza başlıyoruz. İlk durağımız Ada’nın kalbinde yer alan Sakız Kalesi oluyor. Bir zamanların Venedik ve de Osmanlı dönemi izlerini taşıyan kale ve kale içi yerleşimini rehberimiz eşliğinde geziyoruz. Kale gezintisinin ardından 19.yy.da Sakız Adası’nı ziyaret eden Sultan Abdülmecid’in emri ile inşa edilen Sakız’ın günümüze kalmış en sağlam camisi olan Mecidiye Camisi’ne doğru gezimize devam ediyoruz. Sakız’ın buluşma noktası olan Vunaku Meydanı ( Platia Plastira ) ve Halk Bahçesi ( Dimotikos Kipos)‘nde gezintiye çıkıyor ve aralarında Kanaris’in de bulunduğu Sakız’ın halk kahramanlarının heykel ve büstlerini görüyoruz. Bu esnada Vunaku Meydanı’nın yakınında bulunan Sakız’ın en şirin Osmanlı yapılarından biri olan Melek Paşa Çeşmesi’nin önünde hatıra resimlerimizi çektiriyoruz. Vunaku Meydanı’nın etrafında sıralanmış Sakız Valiliği, Homerion ( Homeros Kültür Merkezi ) ve Aya Iakovos Kilisesi gibi yapıları da yakından tanıdıktan sonra Sakız ağaçlarının ve mimari zenginliğin en bol olduğu Mastihohoria (damla sakızı köyleri ) ve Notia horia ( güney köyleri ) görmek ve öğle yemeğimizi almak için Güney Sakız Turumuza başlıyoruz. Bu keyifli günde çömlek yapımı ve kalesi ile ünlü Armolia, “ksista“adı verilen cephe süslemeleri ile ünlü Pirgi, dehlizleri andıran sokakları ve kale görünümlü evleri ileMesta gibi ortaçağ köylerini geziyoruz. Ada’nın doğal ve mimari birçok zenginliğine ev sahipliği yapan Güney Sakız Köyleri gezisinin ardından Paşa Limanı’na giderek güzel bir restoranda Sakız denizinin lezzetli ve taptaze ürünlerinin tadına bakma şansı yakalıyoruz. Daha sonra Yunanistan ve Sakız Adası’na veda ederek gemimizde yerlerimizi alıyor ve Çeşme’ye doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Çeşme’de gümrük işlemlerimizi tamamladıktan sonra İzmir’e doğru özel aracımızla yola çıkıyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız İzmir’de bir başka FMA TRAVEL gezisinde tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR