Daniel Tours Teklif Al

İSKEÇE KARNAVALI TURU
110 €

11/03/2016 - 13/03/2016
1. gün : 11 Mart 2016 akşamı saat 20.00’de son misafirlerimizi Bostanlı İskeleden alarak hareket ediyoruz. Gerekli ihtiyaç molalarını vererek, Lâpseki üzerinden feribot ile Gelibolu’ya geçerek, İpsala sınır kapısına ulaşıyoruz.

2. gün :

Standart sınır geçiş işlemlerini takiben, sabah saatlerinde, uygun bir tesiste kahvaltı için mola veriyoruz. Kahvaltı molasının ardından, yaklaşık iki saatlik bir yolculuk ile Osmanlı döneminde Balkanların en önemli liman kenti olan Selanik’e varıyoruz ve kentin ana meydanlarından olan Vardaris Meydanını ve Kral Konstantin heykelini görerek, şehir turumuza başlıyoruz.

Bugün Makedonya ve Trakya Bakanlığı olarak faaliyet gösteren Osmanlı yapısı Hükümet Konağını görerek, Mustafa Kemal Atatürk’ün doğduğu ve çocukluk yıllarını geçirdiği ve bugün Türk Konsolosluğu bahçesinde bulunan Atatürk Evini ziyaret ediyoruz.

Aristoteles Üniversitesi Kampüsünü, Sabri Paşa Şadırvanını, Romalı komutan Galerios’un Perslere karşı başarılı savaşlarını konu alan kabartmalarla bezeli Zafer Takını, Osmanlı döneminde cami olarak faaliyet gösteren Rotonda’yı, II. Murat döneminde yaptırılan Bey Hamamını görerek şehir merkezine ulaşıyoruz.

Şehrin merkezi meydanı olan Aristoteles Meydanında alışveriş ve öğle yemeği için serbest zaman veriyoruz.

Serbest zamanı takiben Osmanlı dönemi en eski eserlerinden olan Hamza Bey Camiini, Evliya Çelebi’nin Balkanların en güzeli olarak tanımladığı Bedesteni, İzmir’in Kordonunu çağrıştıran Zafer Bulvarını Osmanlı dönemi yapılarından olan Liman Binasını görerek kat ediyor ve Selanik’in sembolü olan Beyaz Kulede kısa bir fotoğraf molası veriyoruz.

İskender heykelini, Döner Kulesi ile Fuar alanını görerek kentin doğusuna doğru devam edeceğimiz turumuza neoklasik binalarla süslü ana bulvarlarını kat ederek, devam ediyoruz.

Kente hâkim bir tepe üzerine kurulmuş olan Bizans Kalesi’ni göreceğimiz ve panoramik olarak kenti seyredeceğimiz Ano Poli (Yukarı Şehir) bölgesine gidiyoruz. Osmanlı döneminde “Bayır” adını taşıyan mahallede Eski Türk Evleri arasında yapacağımız 1.900 metrelik yürüyüş turumuz sırasında karşılaşacağımız fotoğraf kareleri ile kentin tarihine tanıklık edeceğiz.

Selanik Sancakbeyi İshak Paşa tarafından 1484 yılında yaptırılan Alaca İmaret Camiini ziyaret ederek devam edeceğimiz yürüyüş turumuzu, Selanik’in koruyucu azizi olan Aziz Dimitri adına inşa edilen Aziz Dimitri Kilisesine yapacağımız ziyaret ile tamamlıyoruz.

Turumuzu tamamlıyor ve otelimize varıyoruz. Selanik / 4* Capsis Hotel

Otele yerleşmeyi takiben serbest zaman ve geceleme.

Dileyen misafirlerimizle tavernaları ile tüm Yunanistan’da şöhret yapmış olan Selanik’te özgün bir Selanik gecesi yaşamak üzere hareket ediyoruz. Gerek yemekleri gerekse müzik ve eğlencesiyle Yunan tavernasının keyfini çıkarıp, eğlenceli bir gece geçiriyoruz. (Ekstra)

3. gün :

Sabah otelimizde alacağımız kahvaltıyı takiben hareket ediyor, iki saatlik bir yolculuk ile Kavala’ya ulaşıyoruz. Osmanlı döneminde Balkanların en önemli ticaret merkezlerinden ve liman kentlerinden biri olan Kavala’ya Kanuni Sultan Süleyman döneminde inşa edilen Su Kemerlerini görerek giriyor ve şehrin en eski yerleşim bölgesinde keyifli bir yürüyüş turuna çıkıyoruz. Eski kent bölgesinde Mübadele sonrası kiliseye çevrilmiş olan Pargalı İbrahim Paşa Camiini görerek başlıyoruz. Türklerin ilk yerleştiği mahallede inşa edilmiş Halil Bey Camiini, kentin en görkemli anıtsal yapısı olan Kavalalı Mehmet Ali Paşa tarafından yaptırılan İmaret Külliyesini, doğduğu ev ve heykelini ve kahvemizi yudumlayarak, kenti panoramik olarak seyredeceğimiz tepede bulunan Meryemana Kilisesini ziyaret ediyoruz.

Kavala’dan ayrılıyor ve İskeçe yönünde ilerliyoruz. Lozan Anlaşması çerçevesinde gerçekleştirilen Mübadele’ ye sınır teşkil eden Karasu (Nestos) nehrini görerek, öğle saatlerinde Batı Trakya’nın bir diğer önemli kenti olan İskeçe’ye varıyoruz.

İskeçe şehir merkezinde, ünlü İskeçe Karnavalını* izlemek, yemek ve alışveriş için serbest zaman veriyoruz.

Öğleden sonra İskeçe’den ayrılıyor, Kipi sınır kapısı yönünde ilerliyoruz. Kipi sınır kapısına varıyor ve pasaport ve gümrük işlemlerini takiben Free Shop’da serbest zaman veriyoruz.

İpsala sınır kapısından hareketle gerekli ihtiyaç ve yemek molaları verilerek, gelirken izlediğimiz güzergâh üzerinden, gece yarısından sonra İzmir’e varıyoruz.