Gezenthi Travel Teklif Al

599€

09/08/2015 - 16/08/2015

Balkan Turları 1. Günü : İzmir, Üsküp

Balkan Turu sabahı siz değerli misafirlerimiz ile saat 08.00 da İzmir Adnan Menderes Havaalanın’da Gezenthi Travel kontuarı önünde toplanıyoruz. Pegasus Hava Yolları’na ait uçağımızla birlikte Sabiha Gökçen aktarmalı olarak Üsküp’e uçuyoruz. Üsküp yerel saatiyle 12.45 sularında inişimizi gerçekleştiriyoruz ve araçlarımıza biniyoruz. Makedonya’nın en güzel şehirlerinden birisi ÜSKÜP ‘te seyahatimize başlıyoruz. Üsküp Turu sırasında; tarihin izlerini kaybetmemiş ve eski dönemlerdeki canlılığını günümüze dek korumayı başarmış taş sokakları ile Türk Çarşısı ‘nı geziyoruz. Sonrasında Üsküp Kalesi, 6. yüzyıldan kalma Taş Köprü, Vardar Nehri, Davut Paşa Külliyesi, Mustafa Paşa Camii, Sultan Murat Camii, , Türk ve Yahudi Mahalleleri, İsa Bey Camii, Çifte Hamam, Sulu Han, Saat kulesi, Kapan Han, Kurşunlu Han, Makedonya Meydanı, Eski ve Yeni Tren İstasyonları, Hükümet Binası, Meclis, 17. yüzyıldan kalma St Spas Kilisesi, Rahibe Teresa Anıtı ve Evi’ni görme fırsatı yakalıyoruz. Tarihin tozlu sayfalarında görkemli bir şehir turu attıktan sonra otelimize dönüyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Üsküp’deki otelimizde.

Balkan Turları 2. Günü : Üsküp, Tetova (Kalkandelen), Manastır (Bitola), Resne, Ohrid

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısı sonrası ilk durağımız olan, bizlerin Kalkandelen olarak bildiği TETOVA ‘ya gidiyoruz. Muhteşem doğa manzaraları eşliğinde geçen yolculuğumuz sonunda Tetova’ya varıyoruz. Tetova’da; 500 yıldır varlığını sürdürmeye devam eden Harabati Baba Bektaşi Tekkesi, Alaca Camii ve Külliyesi’ni görme fırsatı yakalıyoruz. Ardından BİTOLA’ ya doğru yola çıkıyoruz. Burada göreceğimiz yerler arasında; Bedesten, Yeni Camii, Türk Çarşısı, İshak Camii ve Haydar Kadı Camii’si bulunmaktadır. Belki de gezimizin en duygusal noktalarından biri olan ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün mezun olduğu Askeri İdadi ve Müzesi ‘ni ziyaret ediyoruz. Duygu yüklü bir ziyaretin sonrasında OHRİD ‘e hareket ediyoruz. Yolumuz üzerinde bulunan İttihat ve Terraki ‘nin simgeleri arasında yer alan Resne’li Niyazi’nin sarayını geziyoruz ve Ohrid’e varıyoruz. Konaklama otelimizde.

Balkan Turları 3. Günü : St.Naum, Ohrid

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısını takiben, muhteşem St Naum - Ohrid Turu için otelimizden ayrılıyoruz. Doğal güzellikler eşliğinde tahmini bir saat sürecek seyahatimizden sonra St. Naum ‘a varışımızdan ardından bölgenin en değerli azizlerinden biri olan St. Naum Manastırı ve Sarı Saltuk Türbesi’ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında vakit kaybetmeden Ohrid`e giderek turumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Ohrid’in muhteşem manzarası ile beraber yürüyerek gerçekleştireceğimiz Ohrid Turu sırasında; St. Panteleymon kilisesi, Roma döneminde yaptırılan Amfi Tiyatro, Bogorodica Perivlepta, şehrin simgesi haline gelen Car Samuel Kalesi, St. Dördüncü Yüzyıl Kiliseleri günümüzde hala konserler için kullanılan Aya Sofya Kilisesi, Emin Mahmut ve Kuloğlu Camileri, Keşanlı İmareti, Çınar Meydanı, Ohri Halveti Tekkesi’ni ziyaret edeceğimiz yerler arasından. Yorucu ve bir o kadar da keyifli şehir turu sonrası otelimize dönüyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

Balkan Turları 4. Günü : Tiran, Budva

Makedonya’da ki son kahvaltımızı ettikten sonra ARNAVUTLUK ‘a doğru hareket ediyoruz. Gümrük işlemlerimizi takiben, Arnavutluk’un başkenti Tiran’a gidiyoruz. Panoramik olarak gerçekleştireceğimiz Tiran Turu sırasında; İskender Bey Heykeli ve Meydanı, Ethem Bey Camii, Saat Kulesi ve Janna Nehri görme fırsatı yakalıyoruz. Kısa bir seyahatin ardından Balkan Turları ‘mızın bir başka güzide durağı KARADAĞ ‘a geçiyoruz. Arayabileceğiniz bütün güzelliklerin hepsini bir arada bulabilme imkanına sahip olacağınız, tarih ve doğa harikalarının en önemli temsilcilerinden biri olan Budva şehrine giderek otelimize varıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Budva’daki otelimizde.

Balkan Turları 5. Günü : Budva, Kotor, Dubrovnik, Trebinje

Otelimizde alacağımız lezzet dolu kahvaltı sonrası bu güzel şehri tanımaya başlıyoruz. Dar bir berzah ile karaya bağlanan, büyüleyici manzarasıyla St. Stefan’ı panoramik olarak görebileceğimiz bir tepede mola veriyoruz. Vereceğimiz fotoğraf molasına müteakip muhteşem sahilleriyle turistlerin cazibe merkezi haline gelen BUDVA ’ya gidiyoruz. Budva ‘da yapacağımız yürüyüşümüz sırasında; Stari Grad (eski şehir merkezi) ve Kale’yi geziyoruz. Sonrasında KOTOR ‘a gidiyoruz. Burada Kotor Kalesi’ni gezdikten sonra küçük şirin kasabaya veda ederek Trebinje’deki otelimize geçiyoruz. (Ekstra) Arzu eden konuklarımızla birlikte DUBROVNİK TURU ‘na çıkıyoruz. Akşamları bir başka güzel olan Dubrovnik’te; Unesco tarafından Dünya Kültür Mirasları Listesi’ne alınan Eski Şehir Meydanı’nı yürüyerek keşfe çıkıyoruz. Dünyanın en eski eczanesinin bulunduğu Francis Manastırı, görkemli surları, kuleler, Şehir Kapıları, Rector Sarayı ve diğer önemli kalıntıları yakından inceleme fırsatı buluyoruz. Alışveriş için vereceğimiz serbest zamanın ardından otelimize geçiyoruz. Geceleme Trebinje’deki otelimizde.

Balkan Turları 6. Günü : Mostar, Poçitel, Sarajevo (Saraybosna)

Sabah kahvaltısını otelimizde alarak MOSTAR ‘a geçmek üzere otelden ayrılıyoruz. Aracımızdaki yerimizi aldıktan sonra, Mostar’a hareket ediyoruz. Mostar’da yapacağımız yürüyüşümüz sırasında Mimar Hayreddin tarafından 1557 yılında inşası tamamlanan Mostar Köprüsü'nü görüyoruz. Şehrin simgesi haline Mostar Köprüsü 1992 yılında yaşanan savaş sırasında Hırvat topçusu tarafından yıkılmış ve ülkemizin girişimleriyle tekrar restore edilip hizmete açılmıştır. Sonrasında, Koska Mehmet Paşa Camii'ni ziyaret ediyoruz ve tüm tarihi dokusunu günümüze kadar taşımış Türk köyü olarak bilinen POÇİTEL ‘e gidiyoruz. 16. yüzyıldan kalma Osmanlı Dönemi evlerini görme imkanı buluyoruz. Sonrasında, Bosna’nın ilk tekkesi olan Blagaj Derviş Tekkesi’ni geziyoruz. Günümüzün sonunda Sarayevo’daki otelimize geçiyoruz ve yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama SARAJEVO’daki otelimizde.

Balkan Turları 7. Günü : Sarayevo, Belgrad

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra, Avrupa’da benzerine az rastlanan Başçarşı’da alışveriş yapmak için serbest zaman alıyoruz. Serbest zaman sonrası turumuza devam ederek, Osmanlı Dönemi’nden beri faaliyete devam eden Kurşunlu Medresesi, Hüsrev Bey Camii’si, Saat Kulesi, Saraybosna’da Katolik Katedrali, Musevi Sinagogu, 1. Dünya Savaşı’nın çıktığı Latin Köprüsü ve Ortodoks Kiliseleri görme fırsatı buluyoruz.  Ardından Fatih Sultan Mehmet’in şehre girdiği kapıdan geçerek Osmanlı Çeşmesi’nden su içiyoruz. Son olarak Fatih Sultan Mehmet’e atfedilen Fatih Camii’ne ziyarette bulunarak Belgrad’a doğru hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Belgrad’taki otelimizde.

Balkan Turları 8. Günü : Belgrad, İzmir

Balkan Turumuzun son sabah kahvaltısını otelimizde alarak BELGRAD’ta şehir turuna başlıyoruz. Belgrad şehir turumuz sırasında; Askeri Müze, Kale Meydanı, İstanbul Kapı, Damat Ali Paşa Türbesi, Saat Kulesi, Zindan Kapı, Leopoldov Kapı, Stefan Lazarevic Anıtı, Sokullu Mehmet Paşa Çeşmesi, Nebojsa Kulesi, Cumhuriyet Meydanı, Saborna Kilisesi, Taş Meydan ve Terazi Meydanı göreceğimiz yerler arasındadır. Osmanlı Dönemi eserlerini görmeye devam ederek; Kaleiçini ve Anıtları, Damat Ali Paşa Türbesi ve Sokullu Çeşmesi’ni gördükten sonra Beyaz Beyler diyarı Belgrad’tan ayrılıyoruz. Havaalanına gideceğimiz aracımıza yerleşip Belgrad Havalimanı’na geçiyoruz ve check-in işlemlerimizi gerçekleştiriyoruz. Pegasus Hava Yollarına ait uçağımız ile saat 11.10’daki uçuş ile İstanbul aktarmalı olarak İzmir’e dönüyoruz. Tahmini 18.00 sularında İzmir Adnan Menderes Havalimanına iniyoruz bir sonraki GEZENTHİ TRAVEL seyahatinde buluşmak dileğiyle ayrılıyoruz.