Alsancak Turizm Teklif Al

İZMİR'DEN UÇAKLI İSTANBUL TURU 14-16 EKİM
699.00 TL

14/10/2016 - 16/10/2016
1.Gün:Rumeli Hisarı-Ortaköy-Yıldız Sarayı-Dolmabahçe-Boğaz Tekne Turu
Cuma
Sabah İzmir havalimanından Pegasus 06.15 uçağı ile İstanbul'a hareket ediyoruz. Sabiha Gökçen havalimanında kültür rehberiniz tarafından karşılanmanızın ardından  Roma, Bizans ve Osmanlı imparatorluklarına 1600 yıldan daha uzun süre başkentlik yapmış bu kadim şehrin önemli tarihi yapılarını sırasıyla görmeye başlıyoruz. İstanbul'un gözde mekanlarından olan Rumeli Hisarı'nın muhteşem manzarası eşliğinde güne güzel bir kahvaltıyla başlıyoruz. Kahvaltımızın ardından Boğaz’ın eşsiz güzellikleri; Aşiyan, Bebek, Ortaköy'ü görerek Yıldız Sarayı'na ulaşıyoruz. Korulukta yapacağımız kısa yürüyüş bizi 19. yüzyıl Osmanlı'sının ilgi çekici yapısı olan Şale Köşkü’ne ve köşkün bilinmeyen yüzüne sürükleyecek. Rehberimizden alacağımız bilgiler sonrasında Malta Köşkü’nde kısa bir mola veriyor; 1896 yılında tamamlanmış; 31. Osmanlı padişahı Abdülmecid tarafından yaptırılmış olan Dolmabahçe Sarayı'na geçiyoruz. Sarayın selamlık, harem bölümlerini; Mustafa Kemal Atatürk'ün çalışma odasını, vefat ettiği odayı ve yatağını görme imkanı buluyoruz. Gezimizi tamamladıktan hemen sonra Kabataş'ta bizleri beklemekte olan teknemize binerek yaklaşık 1 saat sürecek olan Boğaz turumuza başlıyoruz. Avrupa Yakası’nda bulunan yalı, kasr vesarayları izleyip fotoğraflayarak Asya kıtasına yönelip Beylerbeyi'ne ulaşıyor ve burada aracımıza binerek otelimize ulaşıyoruz. Konaklama otelimizde.

2.Gün:Pierre Loti-Ayvansaray-Balat-Fener-Çiçek Pasajı-İstiklal Caddesi
Cumartesi
Sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı ardından hep bahsedilen 7 tepe İstanbul'un az bilinen yüzüne doğru keşfe çıkıyoruz. Eyüp ilçesinin Haliç'e nazır tepesi olan Pierre Loti'de kahvelerimizi içiyor hemen ardından İstanbul'da yaşayanların dahi son zamanlarda çok rağbet ettiği gözde bölge; Ayvansaray, Balat, Fener turumuza başlıyoruz. İlk olarak Blakherna Kilisesine ulaşıyoruz. Bizans İmparatorluğu döneminde Meryem Ana adına yapılmış bu en önemli kilisede, kutsal su'dan içme imkanına sahipsiniz. Bizans'ın kokusu, ara sokaklarda göreceğimiz tarihi Rum meyhaneleri‘ne; oradan tarihi fırınlara; modernize edilmiş kafelere, plakçılara; antikacılara uzanacak. Balat'a ulaştığımızda dileyen misafirlerimiz fındık kabuğunda pişirilmiş meşhur kuru fasulye ve köftenin tadına bakabilirler. Vereceğimiz öğle yemeği molasının ardından Fener'e doğru yürüyüşümüz devam edecek. Kırmızı mektep olarak anılan ve hala faal olan muhteşem mimarisiyle Fener/Rum Okulu’nu ziyaret ediyoruz. Aynı Bölge’de bulunan Patrikhane ve Aya Yorgi kilisesi gezimizin ardından Mısır Çarşısı'na geçiyor, bu rengarenk mekanda vereceğimiz serbest zaman sonrasında İstanbul'un gece gündüz uyumayan, gece hayatının en önemli merkezi olan İstiklal Caddesine yöneliyoruz. Taksim meydanından bineceğimiz nostaljik tramvay bizi Galatasaray'a götürecek, bizler burada inerek; Çiçek Pasajı, Nevizade, Balık Pazarı'nda akşam yemeği için serbest zaman vereceğiz. İstiklal Caddesi'nde yürüyüş ve alışveriş imkanı da bulacağınız zamanın ardından dünyanın en eski 2. yeraltı toplu taşıma aracı olan Karaköy/ Beyoğlu tarihi tünel fünikülerine binerek Galata Köprüsü’ne gidiyoruz. Bir yanı Boğaz'a diğer yanı Haliç'e bakan Köprü’nün altında bulunan Cafe & Restaurant'lardan gelen müzik sesleri, köprüden atılan balıkçı misinalarına kendimizi bırakıp, Şehr-i İstanbul'daki gecemizi noktalıyor, otelimize dönüyoruz.

3.Gün:Topkapı-Ayasofya-Sultanahmet-Yerebatan Sarnıcı
Pazar
Sabah otelimizde alacağımız kahvaltımızın ardından 09.00'da gezimize başlıyoruz. Tarihi Yarımada diye adlandırılan Sultanahmet bölgesine Marmaray ile ulaşacağız. Böylece hem çok daha hızlı hareket ederek zamandan tasarruf edeceğiz, hem de İstanbul Boğazı’nın altından geçme deneyimini yaşayacağız.Roma, Bizans ve Osmanlı imparatorluklarına 1600 yıldan daha uzun süre başkentlik yapmış bu kadim şehrin en önemli tarihi yapılarını sırasıyla görmeye başlıyoruz. Önce Topkapı Sarayı gezimizi yapacağız. Üçüncü Ahmet Çeşmesi, Bab-ı Hümayun, Birinci Avlu, Bab-üs Selam, Birun, Divan-ı Hümayun, Silah Koleksiyonu,Tarihi Mutfaklar,Bab-üs Saadet, Enderun, Hazine-i Hümayun, Kutsal Emanetler, Arka bahçeler, Bağdat ve Revan Köşkleri gezilerini yaparak Topkapı Sarayını ayrıntıları ile geziyoruz. Mecidiye Köşkü içindeki Konyalı işletmesinde muhteşem Boğaziçi manzarasına karşı çay-kahve molası vererek saray gezimizi bitiriyoruz. Saraydan sonraki durağımız Ayasofya olacak. İmparator Jüstinyanus tarafından dünyanın en büyük kilisesi olarak inşa ettirilen bu muhteşem yapı, Fatih Sultan Mehmet tarafından camiye çevrilmesinden sonra yaklaşık 500 yıl cami; son 80 yıldır da müzedir. Bu olağanüstü yapının eşsiz yükseklikteki ve genişlikteki kubbesine hayran kalacaksınız.Öğle yemeğimizi meşhur Sultanahmet Köftecisi’nde alacağız.Yemek sonrası Sultanahmet Meydanı’ndaki Alman Çeşmesi, Mısır Obeliski, Yılanlı Anıt,Örme Sütun gibi tarihi anıtlar hakkında bilgi alıp Sultanahmet Camisi’ni gezeceğiz. Sultan I. Ahmet tarafından Sedefkar Mehmet Ağa’ya yaptırılan bu cami Osmanlı döneminde inşa edilmiş 6 minareli tek cami olma özelliğine sahiptir.Cami gezimizden sonra İstanbul’un en meşhur tarihi eserlerinden Yerebatan Sarnıcı gezisini yapacağız. İmparator Jüstinyanus tarafından 6.yy.da inşa ettirilen bu sarnıç yüzyıllar boyunca şehrin en önemli su sağlama merkeziydi. İnşasında kullanılan“medusa” kabartmalı ve gözyaşı damlalı sütunlarıyla meşhur bu yapıdan sonra sırada Nuruosmaniye Camisi bulunuyor. Osmanlı İstanbulu'nun İkinci tepesine inşa edilmiş olan Nuruosmaniye Camisi aynı zamanda ülkemizdeki ilk Barok külliye olma özelliğine de sahiptir. Günümüzün sonunda vapur sefası yapacağız. Üst katta günbatımında İstanbul manzarası izlerken çaylarımızı yudumlayıp bir İstanbul klasiği olarak martılara simit atacağız. Ardından bizleri bekleyen aracımız ile Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşıyoruz. Pegasus 21.40 uçağı ile İzmir'e geri dönüyoruz.