YENİ ATILIM TURİZM Teklif Al

Karadeniz - Tiflis - Batum - İzmir Çıkışlı Tur

25/08/2016 - 04/09/2016

25 Ağustos :
Akşam saat  23:00’de belirlenen noktadan hareketle turumuzu başlıyoruz. Salihli-Kula-Afyon yolu ile sabah saatlerinde Sivrihisar’a varıyoruz. Sivrihisar’daki serbest kahvaltımızın ardından Ankara’ya ulaşıyoruz.

1.Gün: Ankara - Sivas – Şifaiye Medresesi - Çifte Minare – Bürüciye – Ulu Cami - Gökmedrese
İlk durağımız Ankara Anıtkabir i ziyaret ediyoruz. Ardından Sivas’a gidiyoruz. Selçuklu döneminin bu önemli kentindeki ilk gezi noktamız yeniden hayata döndürülmeye çalışılan Gök Medrese oluyor. Ardından zamanla eğilen ve eğri olarak ayakta kalan minaresiyle ünlü Ulu Cami’yi görüyoruz. Bürüciye Medresesi, Çifte Minare ve Sifaiye Medresesi gezilerimizin ardından Sivas Meydanı’ndaki fotoğraf molamızın ardından Sivas taki otelimizde yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.
Sivas : Buruciye Otel Spa vb.

2.Gün: Erzincan – Erzurum -  Çifte Minareli Medrese – Yakutiye – Taşhan – Ulu Cami
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında Erzincan’a doğru Refahiye üzerinden yola koyuluyoruz. Erzincan şehir merkezi ve Bakıcılar Çarşısında vereceğimiz serbest zamanın sonrasında Aşkale üzerinden yolculuğumuza devam ediyor ve Erzurum’a varıyoruz. Sonrasında ülkemizin en yüksek şehirlerinden biri olan Erzurum’da gezimize başlıyoruz. İlk durağımız ülkemizin en büyük medresesi olan ve Selçukların bölgedeki mimari süslemelerini göreceğimiz Çifte Minareli Medrese oluyor. Devamında Ulu Cami’yi görüyor, Yakutiye Medresesi’ni (Panoramik) görüyoruz. Erzurum’un ünlü Oltu Taşı işçiliğini görmek ve alışveriş yapmak için Taş Han’da vereceğimiz molanın ardından Erzurum savunmasının en büyük kahramanlarından Nene Hatun’un mezarının bulunduğu Aziziye Tabyaları’nı gezdikten sonra konaklama otelimizde.
Erzurum : Dedeman Palandöken vb.

3.Gün: Kars – Ani Harabeleri – Sarıkamış – Kars Kalesi – Oniki Havari Kilisesi – Selçuklu Sarayı
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında Aras Nehri’nin üzerinde bulunan Çobandede Köprüsü’ndeki fotoğraf molasının ardından Sarıkamış’a ulaşıyor, düşmandan çok, soğukla savaşan ordumuzun 70.000 şehit verdiği Allahüekber Dağları’na bakan anıtı ziyaret ediyoruz. Sonrasında Rus işgali sırasında yapılan taş evlere sahip Kars’a ulaşarak, Kars Kalesi ve Kümbet Camisi(12 havireler kilisesi), Eski bir Rus Kilisesi olan Fethiye Camii gezilerimiz sonrası Ermenistan sınırını belirleyen Arpaçay’ın yanı başında kurulan ve yüzyıllar boyunca canlı bir ticarete sahip olan Ani Harabeleri’ne geçiyoruz. Büyük Katedral, Resimli Kilise, Selçuklu Sarayı, Anadolu’da yapılan ilk cami olan Menuçehr Cami gibi önemli kalıntılar burada göreceğimiz tarihi eserlerden sadece bir kaçı. Yapılan anlatımlar ardından, otelimize yerleşmek üzere yola çıkıyoruz. Otelimize yerleşmek üzere yola çıkıyoruz. Akşam yemeğimiz otelimizde.
Kars: Kars Kale Otel vb.

4.Gün: Tiflis – Borjomi – Marjanishvili – Mtatsminda – Jardan – Kura Nehri – Sameba Katedrali – Kus Tba Gölü
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında Gürcistan ile Ardahan ilimiz arasında bulunan Posof Türkgözü sınır kapısına doğru yola çıkıyoruz. Sınır kapısında işlemlerimizi yaptıktan sonra Ardahan ve Kars platolarından doğan Kura Nehri eşliğinde Tiflis’e doğru yola çıkıyoruz Gürcistan’ın sınırımıza yakın yerleşim yerlerinden ve Abhazya Türklerinin yaşadığı Akhaltsike şehrinden geçerek diğer önemli şehri olan Borjomi de mola verdikten sonra Tiflis’e ulaşıyoruz. Türk restoranlarının olduğu Marjanishvili caddesinde yemek molası veriyoruz. Ardından Tiflis’i kuşbakışı görebileceğimiz Mtatsminda tepesine çıkıyoruz. Özgürlük meydanını gördükten sonra Türklerin, Azerilerin, Ermenilerin ve Gürcülerin bir arada olduğu Jardan caddesine geçiyoruz. Burada Kura nehrinin etrafında tarihi rengârenk Tiflis evlerini, Osmanlı dönemi mescidi, hamamı (eski sülfür banyosu) gördükten sonra Orta Doğunun En büyük 3. Katedrali Sameba Katedralini görüyoruz. Ardından Gürcü ve Laz kültürünün gözlemlenebildiği Açık Hava Etnografya müzesi niteliğindeki Kus Tba (Kaplumbağa) gölüne ulaşıp fotoğraflarımızı çekiyoruz. Şehir Merkezinde serbest zaman veriyoruz. Buradaki serbest zaman sonrası otelimize yerleşiyoruz.(Ekstra) Akşam yemeği Gürcü restoranında. Gürcü yemeklerinden oluşan özel bir menü ile Gürcü gecesi.
Tiflis: GTM Otel  vb

5.Gün: Gonio Kalesi - Medea Heykeli – Batum Piazza Meydanı - Poseidon Anıtı – Tiyatro Binası - Meryem Ana Katedrali - Batum Botanik Bahçesi
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında Sovyet devriminde çok önemli bir komutan olan Stalin’in doğduğu Gori şehri görerek Gürcistan’ın sanayi şehri Kutaisi üzerinden Batum’a ulaşıyoruz. Batumdaki gezimizde; Piazza Meydanı, Poseidon Anıtı, Tiyatro Binası, Medea Heykeli, Batum Limanı ve yeni oluşturulan yüzüyle Avrupa meydanı göreceğimiz yerler arasında. Buradaki gezimizin ardından Batum’daki otelimize yerleşiyoruz.
Batum: Legacy Otel vb

6.Gün: Rize Bezi - Ayder Yaylası - Kalegon - Gelintülü Şelalesi - Fırtına Vadisi - Zilkale - Timisvat - Çat Çay Fabrikası – Memişoğlu Konağı – Sürmene – Bıçak – Bakır - Uzungöl - Haldizen – Lustra ve Garester Yaylası(ve ya Haldizen)
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında, Sarp Sınır kapısında Gümrük işlemlerimizi tamamlayıp, Hopa’ya ulaşıyoruz.  Rize Bezi Atölyesinde dokuma tezgâhlarında yok olmaya yüz tutmuş bir kültür olan Rize beziyle ilgili bilgi alıyor ve alışveriş imkanımız oluyor. Ardından ülkemizin en çok yağış alan ve dizilere de konu olan Fırtına Vadisi’ne hareket ediyoruz. Çay bahçeleriyle kaplı vadide ilerlerken çay bitkisini uzaktan göstermekle yetinmeyip çay makasımızı alıyor ve biraz çay topluyoruz. Bu yöreselliği yaşadıktan sonra vadi boyunca devam edip Çamlıhemşin’e varıyoruz. Ardından Çayın dalından kopartılıp soframıza kadar geliş aşamalarını görmek için Çay Fabrikası gezimizi yapıyoruz. Gezi sonrası dileyen konuklarımız için alışveriş imkânı. Çay fabrikasındaki gezi ve alışverişimizin sonrasında Tarihi bir konak olan Memişoğlu Konağını geziyoruz. Memişoğlu konağı gezimizde Trabzon Bakırı alma imkanı buluyoruz. Sonrasında Dünyaca ünlü Sürmene bıçağıyla ilgili Sürdövbisa Mağazasında bilgi alıp, Bıçak alış veriş imkânımız oluyor. Alışveriş molamız sonrasında Of üzerinden Solaklı Çayı boyunca devam edip Çaykara'ya geliyor ve buradan Uzungöl’e çıkıyoruz. Deniz seviyesinden 1090 m yükseklikte bulunan Uzungöl, dik yamaçları ve muhteşem orman örtüsü ile Alplerin güzelliğini geride bırakmaktadır. Vadinin ortasında bulunan ve yamaçlardan düşen kayaların Haldizen Deresi’nin önünü kapatmasıyla oluşmuş göl, “Uzungöl” olarak bilinir ve çevreye aynı ad verilmiştir. Özellikle yakınındaki “Şerah” köyünün yöreye uygun tarzda yapılmış eski ahşap evler, doğanın güzelliğini tamamlar özelliktedir. Karadeniz’in en meşhur gölü olan Uzungöl çevresinde yapacağımız gezimiz sonrasında otelimize yerleşmek üzere yola çıkıyoruz. Akşam yemeğimiz otelimizde.
Trabzon: Aksular Otel vb.

7.Gün:  Trabzon - Atatürk Köşkü - Ayasofya - Telkari ve kazaziye Atölyesi - Altındere Milli Parkı - Sümela Manastırı - Meryem Ana Kilisesi – Ayazma(Karaca Magarası) - Giresun - Ordu - Boztepe
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında ilk gezi noktamız Ayasofya Müzesi oluyor. Kilise mimarisi ve freskleriyle alakalı rehberimizin anlatımından sonra ülkemizde sadece Trabzon’da üç aile tarafından yapılan Kazaziye Sanatı ve Trabzon’un yöresel Telkâri ve Hasırıyla ilgili Saray Gümüş Atölyesinde bilgi alıp alışveriş imkânımız oluyor. Burada yapılan alışverişin ardından Soğuksu tepesindeki Art Neuve tarzında yapılan ve Trabzon halkının Ata’ya armağanı olan Atatürk Köşkü’nü görüyoruz. Trabzon’un köftesiyle meşhur ilçesi Akçaabat’a varıyoruz. Akçaabat köftesinden oluşan öğle yemeği menümüzü Körfez Metin Restoranda aldıktan sonra(programa göre öğle yemeği değişebilir) Altındere Milli Parkı’na ulaşıyoruz. Burada bizi bekleyen minibüslere binerek Sümela Manastırı’na çıkıyoruz. Yürüyüş yapmak isteyen konuklarımız kuş sesleri eşliğinde patika yoldan manastıra çıkabilir. Karadağ’ın en sarp yerinde kurulmuş olan manastırın manzarası sizleri büyüleyecek. Meryem Ana Kilisesi, Nöbetçi Odaları, Misafirhane, Ayazma, Su Kemerleri, Kaya Fresklerini rehberimizin anlatımıyla öğrendikten sonra Altındere Vadisi’ne geriye dönüyoruz. Buradan otobüsümüze binerek (Kültür ve Turizm Bakanlığının restorasyon çalışmaları yapıldığından Manastırın kapalı olması halinde Karaca Mağarası yapılacaktır.)  yörenin meşhur pestil ve kömesinden alıp Hıdırnebi yaylasında otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.
Hıdırnebi Yaylası: Hıdırnebi YaylaKent vb.

8.Gün: Giresun-Ordu-Samsun – Gazi Müzesi – Bandırma Vapuru – İlk Adım Anıtı -Atatürk Anıtı – Arkeoloji MüzesiOtelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında Tirebolu, Espiye, Keşap, Giresun üzerinden Ordu’ya varıyoruz. Burada sizleri gezimizin en güzel panoramasına sahip olan 485 metre yükseklikteki Boztepe’ye çıkarıyoruz. Vereceğimiz fotoğraf ve çay molasının ardından ,19 Mayıs 1919 da Atamızın mili mücadeleyi başlatan ilk konuşmasını yaptığı Samsun’a gidiyoruz. Samsun’daki gezimize, Atamızın Samsun’a ilk gelişinde ve daha sonraki gelişlerinde kaldığı zamanın Mantika Palası olan ve 19 Mayıs 2006 yılında yeniden düzenlenerek açılan Gazi Müzesi’nden başlıyoruz. Ardından Heinrich Clipper tarafından yapılan ve dünyada denge bakımından 2. sırada yer alan Atatürk Anıtı (grup fotoğrafı çektirebilme imkânı), Ardından Arkeoloji Müzesi, Bandırma Vapuru, İlk Adım Anıtı gezilerimizi tamamlayarak otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.
Samsun: Amisos Otel vb.

9.Gün: Samsun – Sinop - Kastamonu - Safranbolu
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında Gerze - Yakakent üzerinden Sinop'a hareket ediyoruz. Ülkemizin en kuzeydeki ili Sinop’a ulaşıyoruz. Küçük ve şirin bir olan Sinop’ta Maket Gemi Yapım Atölyeleri, liman, romanlara ve türkülere konu olmuş Tarihi Hapishaneyi gezip Sinop limanda öğle yemeği için mola veriyoruz. Sinop’ta nokul tatmayı ve kendinize maket gemi atölyelerinden bir tane gemicik almayı unutmayın. Sinop gezimizi tamamladıktan sonra Kastamonu'ya hareket ediyoruz. Karaçomak Deresinin iki yakasına kurulmuş olan Kastamonu, Kurtuluş Savaşı’nda verdiği örnek mücadeleden sonra “Şehitler Diyarı” adıyla anılır olmuş. Hükümet Konağı, Saat Kulesi, Şerife Bacı Anıtı’nı görüp Nasrullah Camii ve Meydanı’nı gezdikten sonra.  Tarihi Safranbolu’yu gezmeye başlıyoruz. Cinci Hoca Hanı, Cinci Hoca Hamamı, Kaymakamlar Evi  ( Müzesi ), Pazar Yeri, Yemeniciler Çarşısı, Köprülü Camii, Güneş Saati, İzzet Mehmet Paşa Camii, Akça Su Kanyonu, Manifaturacılar Çarşısı, Demirciler Çarşısı, Bakırcılar Çarşısı gezilerimizin ardından meşhur Safranbolu Lokumlarından alıyor ve Safranbolu’da konaklıyoruz.
Safranbolu: Kadıoğlu Konakları vb.

10.Gün:  Safranbolu - Amasra - İzmir
Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında Amasra’ya doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Karadeniz’in en güzel sahil kasabalarından biri olan Amasra’ya varmadan önce Bakacak Tepesinde fotoğraf molası veriyoruz. Burada Fatih’in Lala’sına söylediği meşhur sözü de andıktan sonra kente varıyoruz. Öğle yemeğinin ardından gezimize başlıyoruz. Sorma Gir Kapısı, Tek Göz Köprüsü, Fatih Cami, Tarihi Sokaklar, Seyir Terası, Kilise Mescidi gezileri sonrasında Çekiciler Çarşısında verdiğimiz serbest zamanın ardından bu güzel şehirden ayrılıyoruz. İzmir’e olan dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Bolu - Adapazarı - İzmit güzergâhı ile akşam saatlerinde İzmir’e varıyor ve bir başka Yeni Atılım Tur organizasyonunda buluşmak üzere siz değerli misafirlerimizi aldığımız noktalara bırakarak bir sonraki gezimizde buluşmak üzere üzülerek vedalaşıyoruz.