Yılcan Turizm Teklif Al

Karadeniz Turu

15/08/2016 - 21/08/2016

1.GUN GECE YOLCULUĞU

Akşam saat 19.30 Bandırma Cumhuriyet Meydanından 21.00 da Balıkesir Kurtdereli Spor Salonu Önünden  hareket edilir.

2.GUN: AMASYA - HAZERANLAR KONAĞI - FERHAT İLE ŞİRİN SU KANALLARI- ORDU-BOZTEPE

Yol güzerganında vereceğimiz kahvaltı molası sonrası09.30`da Amasya`ya varıyoruz. Gezimize 1865 yılında yaptırılan tipik bir Osmanlı konağı olan Hazeranlar Konağı ile başlıyoruz. Sonrasında Yeşilırmak kenarına yapılan nehrin uzerine doğru duran Yalı Boyu Evlerinin Cumbalarını izliyoruz. Ardından Sultan II. Bayezid adına 1485 yılında yapılan icinde camii, medrese, imaret, turbe, şadırvan ve ceşme bulunan Sultan II. Bayezid Kulliyesini geziyoruz. Buradan Burma Minareli Camii ve Şehzadeler Parkını geziyoruz. İcinde İlhanlılar Doneminde kalma 6 adet mumyanın en fazla ilgi cektiği Amasya Muzesini ziyaret ediyoruz. Muze gezimiz sonrasında Helenistik Doneme ait olduğuna inanılan ve mitolojiye gore Ferhat`ın, Şirin`e kavuşmak adına dağları kazarak oluşturduğu ve bu adı taşıyan Ferhat ile Şirin Su Kanallarını ziyaret ediyoruz. En son olarak da Amasya`yı tepeden gorebileceğimiz ve fotoğraflarımızı cekebileceğimiz Amasya Kalesi ve Kaya Mezarlarını panoramik olarak da gorebileceğimiz Cakallar Tepesini ziyaret ediyoruz. Buradan oğle yemeğimiz icin serbest zaman vermek uzere şehir merkezine iniyoruz. Bolgesel lezzetlerin tadılabileceği merkezde yemek molamızın ardından Amasya gezimizi tamamlıyoruz. Gezimiz sonrası Orduya hareket ediyoruz.Rehberimizden aldığımız bilgiler eşliğinde Ordu kentinin sembolu olan Boztepe Cıkmalı Şu Orduya Bakmalı sozunun mekanı olan Boztepe`ye cıkıyoruz. Ordu`yu ve Karadeniz`i ayaklarımızın altında Etnografya Muzesi olarak kullanılan Paşaoğlu Konağını geziyoruz.Konaklama akşam yemeği otelimizde

Konaklama : Ordu veya Giresun

3.GUN: ORDU- ALTINDERE MİLLİ PARKI - TRABZON - AYASOFYA - TELKARİ ATOLYESİ - SOĞUKSU MEVKİ - ATATURK KOŞKU - SUMELA MANASTIRI - MACKA-ZİGANA

Değerli misafirlerimiz, sabah otelimizde alacağımız acık bufe kahvaltı sonrasında, Ordu`dan ayrılarak Giresun uzerinden Karadeniz`in en gelişmiş kenti olan Trabzon`a varıyoruz. 13.yy da I. Manuel Komnenos zamanında yapılmış, 1461 yılında Fatih Sultan Mehmet`in Trabzon`u almasıyla camiye cevrilmiş, 1964 tarihinde muzeye cevrilmiş Pontus Devletinin onemli eserlerinden biri olan Ayasofya Muzesini geziyoruz. Trabzon merkezde kucuk bir gezinti yapıyoruz bu gezintide Trabzon`a has olan Telkari Sanatının orneklerini gorebileceğimiz ve satın alabileceğimiz Telkari Atolyesi ve Mağazası gezintinin ardından Soğuksu Mevkiine doğru yola cıkıyoruz, burada bizi bir 20.yy şaheseri olan Ataturk Koşku karşılıyor. . Ulu Onder bu koşkte 1934 ve 1937 yıllarında iki kez kalmış, vasiyetinin bir kısmını da bu koşkte yazmıştır. Akcaabatta oğle yemeğimizi yiyiyoruz.. Yemek sonrası Yeşilliklerin icinde bulunan Karadağ`ın eteklerinde kayaya oyularak inşa edilmiş olan SUMELA MANASTIRI`NIN mimari harikasını gorduğunuzde şaşkınlığınızı gizleyemeyeceksiniz. 1250 mt yukseklikte bulunan Sumela Manastırını gezerken rehberimizin anlatımlarından sonra bir kez daha buyuleneceksiniz. Ayazma, Kaya Kiliseleri, Su Kemerleri, Kaya Freskleri gezisi ardından Bu mimari harikası manastıra ulaştığınızda karşısında Zigana Dağı`nın heybetiyle, icinde bulunduğunuz Sumela Manastırı`nın ihtişamıyla kendinizi kaybedeceğiniz bu tarih kokan mekanda rehber anlatımı ve serbest zamanın ardından .Konaklama ve akşam yemeğini alacağımız otelimize doğru yola cıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde

Konaklama : Trabzon veya Akçaabat

4.GUN SURMENE - MEMİŞOĞLU KONAĞI - RİZE - RİZE KALESİ - RİZE BOTANİK PARKI - RİZE BEZİ - CAT VADİSİ - ZİLKALE - AYDER YAYLASI - FIRTINA DERESİ - RAFTİNG - MİKRON KORPRUSU - GELİN DUVENİ ŞELALESİ

Otel de aldığımız kahvaltıdan sonra bıcağın anavatanı Surmene ye doğru hareket ediyoruz.Surmene de Surmene bıcaklarını yapımını gorup alışveriş yapma imkanı buluyoruz.Surmeden Rize hareket ediyoruz.Rize de cay fabrikasını ,Rize bezi fabrikalarını geziyor ve alışveriş yapıyoruz.Fırtına deresine gecerek Fırtına Deresi`nin yanında oğle yemeği icin mola veriyoruz. Oğle yemeğinde yoresel lezzetler olan Muhlama, Laz boreği, Kara Lahana Sarması, Kırmızı Benekli Alabalığının tadına bakıyoruz. Keyifli oğle yemeğinin ardından,

Gezimizin sonrasında, Fırtına Deresi`ni takip ederken kestane, kızılağac, doğu ladini gibi Doğu Karadeniz bitki ortusunun en zengin orneklerini gorerek Hala Deresi`nin yanındaki tarihi Osmanlı Taş koprulerinden Mikron veya Kale Koprusunde fotoğraf molası. Kackar Dağları`nın en guzel noktasından biri olan Ayder Yaylasında keyifli bir yuruyuş yapıyoruz. Gelin Duveni Şelalesi ve diğer şelaleleri goruyoruz. Galerduzu ve Kalegon gezileri sonrası yaylada serbest zamanda keyifli bir yuruyuş yapıp yore insanlarıyla keyifli bir sohbet yapabilirsiniz. Ayder Yaylasında kendinizi bambaşka bir dunyada hissedeceksiniz. Otelimize hareket ediyoruz. Akşama yemeği ve konaklama.

Konaklama: Hopa veya Ardeşen

5. GUN PAKET FİYATINA DAHİL TAM GUN BATUM TURU - GONİO ( APSAROS ) KALESİ - CORUH NEHRİ BOTANİK BAHCESİ - RESİM VE GUZEL SANATLAR MUZESİ - TİYATRO BİNASI - MEDEA HEYKELİ - BATUM LİMANI - MERYEM ANA KATEDRALİ - ORTA CAMİİ - SARP SINIR KAPISI - HOPA

Sabaha otelde alacağımız kahvaltının ardından ilk durağımız Sarp sınır kapısı oluyor. Ulkemizi Gurcistan`a bağlayan sınır kapısından Coruh Nehrinin Karadeniz`e dokulen yerine konumlandırılmış Batum`a giriş gercekleştiriyoruz. Batum`da ilk olarak kucuk bir sahil kasabası olan Gonio`ya gidiyoruz. Burada Ahalsopeli ve Adlia`yı birbirine bağlayan taş kopruyu Gonio Koprusu`nun altından Coruh Nehri`nin suları akarken, bizler kısa bir fotoğraf molası ardından Avrupa meydanında goğe yukselen Kafkasların mitolojik yuzunu gosteren Medea Heykeli`ni gorup, sonrasında Piazza Meydanı`na gidiyoruz, Batum`un en guzel yerlerinden biri olan meydan Avrupa şehirlerinin meydanlarını anımsatıyor. Havayı saran taze kahve kokusu ile hoş bir atmosfer sunan meydanda verdiğimiz serbest zamanın ardından Tiyatro Meydanında, Altın renkli Poseidon Heykeli`ni gorup fotoğraf molası veriyoruz. Tiyatro Binasını, Meryem Ana Katedrali`ni ziyaret ediyor sonrasın da alışveriş icin serbest zaman veriyoruz. Ardından Sarp sınır kapısından cıkış gercekleştirerek konaklama ve akşam yemeğimizi alacağımız otelimize doğru yola cıkıyoruz.

Konaklama: Rize

6.GUN: UZUNGOL - KARASTER - LUSTRA - YAYLAONU YAYLALARI - TİREBOLU - GİRESUN - GİRESUN KALESİ - ORDU-SAMSUN

Değerli misafirlerimiz, sabah otelimizde alacağımız acık bufe kahvaltı sonrasında,.Karadeniz`in simgesi haline gelen Uzungol`e hareket ediyoruz. Sonrasında Uzungol`de gezimize minibuslerimize binerek devam ediyoruz. Karaster - Lustra - Yaylaonu, yaylalarını gormek uzere yola cıkıyoruz. Yol guzergahımız uzerinde bircok yayla daha gorme şansınız olacaktır. Karaster - Lustra Yaylaonunde vereceğimiz molalarda fotoğraflar cekebilir bircok guzelliği aynı anda gorebilirsiziniz. Karadeniz`in bir ucundan diğer bir ucuna doğru harekete geciyoruz. Tirebolu`da Karadeniz`in iki incisi Cay ve Fındık Fabrikasının bulunduğu yere ulaşıyoruz. Burada hem cayın yapımını tarihini hem de bahceden demliğe giden surecini goreceğimiz Cay Fabrikası gezimizi yapıyoruz. Ardından Fındık İmalathanesini goruyoruz. Alışverişimiz sonrasında yola cıkıyoruz. Aklımıza fındık ile gelen, kirazın ise anavatanı olan Giresun`dan gecerken yakın tarihimizin bir parcası, milli mucadelenin kahramanlarından Topal OSMAN`IN mezarının da icinde bulunduğu Giresun Kalesi, diğer tarafımızda ise Karadeniz`in tek adası olan Giresun Adasını panoramik olarak goruyoruz. Ordu uzerinden Samsun a varış akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

Konaklama:Samsun

7.GUN: SAMSUN - ATATURK HEYKELİ - BANDIRMA VAPURU

Değerli misafirlerimiz, sabah otelimizde alacağımız acık bufe kahvaltı sonrasında, Samsun geziliyor .Milli mucadelenin başlangıc şehri olan Samsun da İlk olarak Gazi Mustafa Kemal ATATURK`UN Samsun`a ilk ayak bastığı yeri simgelemek uzere yapılan İlk Adım Anıtını goruyoruz. Amisos Hazinelerini icinde barındıran Samsun Arkeloji Muzesini ziyaret ediyoruz. Buradan Samsun Meydanında bulunan ATATURK Heykelini goruyoruz. Sonrasında doğu park alanı icinde yer alan ATAMIZI Samsun`a ulaştıran aslına uygun olarak yapılan Bandırma Vapurunu gordukten sonra Balıkesir ve Bandırma'ya dönüş için hareket ediyoruz.

Yılcan Turizm

Adres : Hükümet Cad. No:5/A Bandırma Eski Kuyumcular Mahallesi Atalar Caddesi Çoban İş Merkesi D2 Balıkesir