FMA Travel Teklif Al

KAZDAĞI - ASSOS - ÇANAKKALE

24/10/2015 - 25/10/2015
1. Gün: GÖMEÇ ATATÜRK KAYASI - HASANBOĞULDU BÜVETİ - SUTÜVEN ŞELALESİ - AKÇAY - ASSOS - BEHRAMKALE KÖYÜ

24 EKİM CUMARTESİ

Sabah saat 07.00’de Üçkuyular Shell, 07.10’da Göztepe İskelesi karşısı,  07.20’de Sabancı Kültür Merkezi önü, 07.30’de Lozan Atatürk Lisesi, 07.40’da Karşıyaka FMA TRAVEL Ofisi, 07.50’de Bostanlı İskele, 08.00’deMavişehir Ege Park önünde buluştuktan sonra Kazdağı ve Çanakkale gezimize başlıyoruz. Yolumuz üzerinde vereceğimiz bir kahvaltı molasının ardından gezimizin ilk uğrağı olan Gömeç beldesindeki Atatürk Kayası’nıgörüyoruz. Daha sonra orman havasını solumak ve efsanesi ile ünlü Hasan Boğuldu Büveti ve Sutüven Şelalesi’ni gezmek için Kaz Dağı’nda tırmanışa başlıyoruz. Emine Çınarı’nın yanı başında rehberimiz Hasan ile Emine’nin hazin aşk öyküsünü anlatıyor. Öğle saatinde rehberimizin belirlediği güzel bir restoranda öğle yemeği molası veriyoruz. Öğleden sonra Assos’ta Athena Tapınağı’nı gezmek için Behramkale Köyü’ne gidiyoruz. Athena Tapınağı’nın bulunduğu noktadan zeytin diyarı Edremit Körfezi ve Midilli Adası’na en güzel noktadan bakma şansını yakalıyoruz. Antik limandaki kısa bir gezintinin ardından Çanakkale'de bulunan Zileli Hotel’e yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

2. Gün: KİLİT BAHİR KALESİ - KOCA SEYİT HEYKELİ - ÇANAKKALE ŞEHİTLE ANITI - ANZAK KOYU - CONKBAYIRI - 57. ALAY ŞEHİTLİĞİ - YEŞİLYURT KÖYÜ

25 EKİM PAZAR

Sabah kahvaltısının ardından Çanakkale Şehitlikleri’ni ziyaret etmek için gezimizi sürdürüyoruz. Çanakkale Boğazı’nı feribotla geçerek Eceabat’a ulaşıyor ve ilk olarak ismi deniz kilidi anlamına gelen Kilit-i Bahir Kalesini ve tabyaları yakından görüyoruz. Gelibolu Yarımadası’ndaki duygu yüklü gezimizi Koca Seyyit Onbaşı Heykeli’ni ziyaret ederek sürdürüyoruz. Ardından Çanakkale Şehitler Anıtı, Seddülbahir Kalesi, Yahya Çavuş Anıtı, Ertuğrul Tabyaları ve Alçıtepe Köyü’nü yakından tanıyarak 20.yy. başında yaşanmış kanlı savaşın izlerine tanık oluyoruz. Öğle yemeğimizi aldıktan sonra Conkbayırı’na doğru hareket ediyoruz. Öncelikle Anzak Koyu’na gidiyor Büyük Arıburnu, Küçük Arıburnu ve Sphenks Kayası’nı görüyoruz. Ardından vatan savunmasında tüm mensupları şehit düşen 57. Alay Şehitliği’ni, Atatürk’ün kalbinden isabet aldığıConkbayırı Tepesi’ni ve Mareşal Fevzi Çakmak’ın kardeşinin kabrini ziyaret ediyoruz. Burada Atatürk’ün savaşı gözetlediği noktayı ve kara siperlerini yakından tanıyoruz. . Şehitliklerde yaptığımız duygu yüklü ziyaretten sonra Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’ndan ayrılarak feribotla Çanakkale’ye dönüyor ve İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Dönüş yolculuğumuzda Kazdağı’nın en güzel köyü olanYeşilyurt Köyü’nde kısa bir mola veriyoruz. Eski bir Rum köyü olan Yeşilyurt’un tarihi evlerini yakından tanıyor ve Kaz Dağı’nın eteğinde bir keyif kahvesi içiyoruz. Akşam saatlerinde vardığımız İzmir’de FMA TRAVEL’in eğlence ve dinlence dolu başka bir gezisinde tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR