FMA Travel Teklif Al

KOS - NISYROS - KALYMNOS
179 €

04/09/2015 - 06/09/2015
1. Gün: KOS KALESİ – HİPOKRAT ÇINARI – LOZİYA CAMİ – DEFTERDAR CAMİ – AGORA – ASKLEPION – PLATANI - ZIA

04 EYLÜL CUMA

Sabah 04.30’de Mavişehir Egepark, 04.40’da Bostanlı Vapur İskelesi önü, 04.50’de Karşıyaka Fma Travel ofisi önü, 05.00’de Alsancak Atatürk Lisesi önü, 05.10’da Konak Sabancı Kültür Merkezi önü, 05.20’de Göztepe Vapur İskelesi, 05.30’da Üçkuyular Shell önünde buluştuktan sonra Bodrum’a doğru gezimize başlıyoruz. Bodrum’a ulaştığımızda gümrükte işlemlerimizi tamamladıktan sonra Güney Ege’nin en güzel adalarından biri olan Kos gezimiz için Ege Denizi’nde mavi yolculuğa başlıyoruz.  Sabahın en güzel saatlerinde Kos’a ulaşıyoruz. Tarihin ilk hastanesi ne ev sahipliği yapan ve tıbbın babası Hipokrates’in doğum yeri olan bu güzel adada gümrük işlemlerimizi tamamladıktan sonra otelimize yerleşiyoruz. Daha sonra arzu eden konuklarımızla rehberimiz eşliğinde ada merkezini geziyoruz. Bu keyifli gezinti esnasında ilk olarak Kos Limanı’na yaklaşırken bizi karşılayan Kos Kalesi’ni görüyoruz. Daha sonra Kos merkezinde yer alan ve Hippokrat’ın gölgesinde derslerini verdiğine inanılan binlerce yıllık Hipokrat Çınarı’nı fotoğraflıyoruz.  Daha sonra İtalyan işgali döneminde yapılan Polis Karakolu, Kos’un antik kalıntılarını, Osmanlı dönemi izlerini taşıyan Loziya veDefterdar Cami gibi yapıları yakından tanıyoruz. Kent merkezinde geçirdiğimiz keyifli anların ardından konuklarımızla hem öğle yemeğimizi almak hem de dünyanın ilk şifa merkezi Asklepion’u gezmek için otobüsümüzde yerlerimizi alıyoruz. Tıbbın babası Hipokrat’ın hekimlik yaptığı tapınaklar, dinlenme odaları, anıtsal çeşmeler, cerrahi müdahale odaları ve sütunlu avlulardan oluşan bu görkemli sağlık merkezini rehberimiz eşliğinde geziyoruz. Daha sonra Kos Türklerinin yoğun yaşadığı bir dönemin Germe bugünün Platani Köyü’ne gidiyor ve çınar ağaçlarının gölgesinde eşsiz bir yemek ziyafeti yapıyoruz.  Yemeğin ardından hem kahvelerimizi içmek hem de alışveriş yapmak için Kos Adası’nın en güzel dağ köyü Zia Köyü’ne doğru gezimizi sürdürüyoruz. Zia Köyü’nde geçirdiğimiz keyifli anlar esnasında karşımızda yer alan Kalymnos vePserimos Adaları’nı izliyoruz. Gün sonunda Kos’un en güzel sahili ve tek tuz gölüne ev sahipliği yapanTigkaki’ye gidiyoruz. Bu sahil yerleşimde yaptığımız panoramik gezintinin ardından otelimize dönüyor ve dinleniyoruz.

2. Gün: KARDAMENA – NISYROS – VOLKAN KALDERASI - MANDRAKI

05 EYLÜL CUMARTESİ

Sabah otelde kahvaltımızı aldıktan sonra arzu eden konuklarımızla Kos’un güney kasabası Kardamena’ya doğru yola çıkıyoruz. Bu şirin balıkçı kasabasına ulaştığımızda bizleri bekleyen gemi ile Osmanlı dönemi İncirlidiye anılan Ege’nin volkanik adası Nsyros’a ulaşıyoruz. Mandraki limanına yanaşan gemimizden inerek Nysiros’da bizleri gezdirecek arabamızda yerlerimizi alıyoruz. İlk olarak Ege’nin bu sakin adasında 150.000 yıl önce patlayan volkanik alanı ziyaret ediyoruz. Ayın yüzeyini andıran volkan kalderasında yaptığımız gezintinin ardından adanın en kalabalık yerleşimi olan Mandraki’ye dönerek güzel bir balık lokantasında Nysiros’un denizinin ve deniz mahsullerinin tadını çıkarıyoruz. Öğleden sonra bizleri Kos’a götürecek gemide yerlerimizi alıyoruz. Kos’a ulaştığımızda otelimize dönüyor ve akşam katılacağımız Yunan Tavernası eğlencesi için dinleniyoruz. Akşam 21.30’da Yunan Tavernası’na gidiyor ve yunan müziği eşliğinde doyasıya eğlenerek akşam yemeğimizi alıyoruz.

3. Gün: KALYMNOS - POTHIA - MYRTIES – MASOURI - KOS - BODRUM

06 EYLÜL PAZAR

Sabah erken saatlerde Ege’nin en şirin adası Kos’dan ayrılarak Ege’nin en güzel adalarından biri olanKalymnos’a doğru yol alıyoruz. Kalymnos limanında bizleri bekleyen otobüsümüzde yerlerimizi alarak ada etrafında keyifli bir gezintiye çıkıyoruz. Osmanlı döneminde Kilimli adı ile bilinen bu adada ilk olarak Horioüzerinden Myrties Köyü’ne gidiyoruz. Burada Kalymnos’a yüzme mesafesindeki Telendos Adası’nın manzarasını izliyoruz. Daha sonra her yıl binlerce tırmanıcının akın ettiği kaya tırmanışı yapılan parkurları yakından görüyoruz. Öğle saatlerinde adanın en keyifli yerleşimlerinden biri olan Masouri’ye gidiyor ve yöresel tatlardan oluşan öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemeğin ardından merkez yerleşim olan Pothia’ya dönerek rehberimizin verdiği serbest zaman içinde alışveriş yapma şansı yakalıyoruz. Daha sonra bizleri Kos’a götürecek gemide yerlerimizi alıyoruz. Kos Limanı’na ulaştığımızda vakit kaybetmeden Kos gümrüğünde çıkış işlemlerimizi tamamlıyor ve deniz yolu ile Bodrum’a dönüyoruz. Bodrum’a ulaştığımızda Marina’da bizleri bekleyen otobüsümüzle İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız İzmir’de bir başka FMA TRAVEL turunda tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR