Ampuria Tour Teklif Al

869 €

04/09/2016 - 15/09/2016
04 EYLÜL 2016 GECE YOLCULUĞU

Akşam saat 19.00’da belirlenen noktalardan misafirlerimizi alarak turumuza başlıyoruz. Çanakkale , Lapseki, Gelibolu üzerinden kısa molalar vererek Edirne ‘ye ulaşıyoruz.

05 EYLÜL 2016  EDİRNE - SOFYA

Sabah kahvaltı molasını Edirne’de veriyor, Edirne’nin ünlü peynirleri eşliğinde güne başlıyoruz. Kahvaltı sonrasında , Mimar Sinan’ın 90 yaşında yaptığı ve “ustalık eserim “ dediği Selimiye Camii’ni geziyor ,Meriç nehri kıyısında otobüsümüz ile bir şehir turu yapıyor , Kapıkule Sınır kapısına hareket ediyoruz. Gümrük ve pasaport işlemleri sonrasında Bulgaristan’a geçiyor ve Sofya’ya doğru yol alıyoruz. Akşamüzeri saatlerinde Sofya’ya varıyoruz. Bulgaristan’ın tarihi başkenti Sofya, yaklaşık 500 yıl boyunca Osmanlı idaresi altında kalmıştır. Bu süre içerisinde pek çok eserin kazandırıldığı kent, tarihin daha erken dönemlerine ait pek çok zenginliğe de sahip çıkıyor. Banya Başı Camii, Rotonda Kilisesi, Rus Kilisesi, Aya Sofya Kilisesi, Aleksander Nevski Katedrali, Başbakanlık, Parlamento, Sofya Üniversitesi, NDK Ulusal Kültür Sarayı göreceğimiz yerler arasındadır. Uzun bir günün ardından otelimize gidiyor ve dinleniyoruz. Akşam yemeği dışarıda serbest…

06 EYLÜL 2016 SOFYA - CUMAIBALA - ÜSKÜP

Sabah kahvaltımızı aldıktan sonra, otelimizden ayrılıyor ve Cumaibala’ya hareket ediyoruz. , Yaklaşık 1 saatlik yolculuk sonrasında CUMAIBALA’ya( Blagoevgrad )  ulaşıyoruz. Şehir merkezinde Belediye Binası, Plaza Georgi’yi görerek, serbest zaman veriyoruz. Öğle yemeğimizi Cumaibala’da serbest olarak yiyor  Köstendil Krivapalanka  sınır kapısından  Makedonya’ ya giriş yapıp Üsküp’e doğru yol alıyoruz. (Gümrük kapılarında zaman zaman sistemsel sorunlar yaşanabilir ve zaman kaybına uğrayabiliriz) Yahya Kemal Beyatlı’nın doğduğu şehir olan ÜSKÜP’e geliyoruz. Doğal olarak, turumuza Üsküp Kalesi’yle başlıyoruz. Devamında, tarih boyunca şehrin ticari faaliyetlerinin merkezi olan ve günümüzde de önemini koruyan, taş sokakları ve tarihi binaları ile Türk Çarşısını geziyoruz. Mustafa Paşa Camii, Sultan Murat Camii, Çifte Hamam, Sulu Han, Kapan Han, Kurşunlu Han ve Vardar nehri üzerine kurulu olan Taş Köprü, Üsküp Meydanı, devasa Büyük İskender Heykeli, Kral Samuel Heykeli, Rahibe Teresa Anıtı, tarihi Üsküp İstasyonu göreceğimiz yerlerin başında yer alıyorlar.  Akşam yemeği nehir üstündeki www.rojalmakedonija.mk restoranda. Geceleme Üsküp’te ki otelimizde.

07 EYLÜL 2016  ÜSKÜP - BELGRAD

Sabah kahvaltımızı otelde yaptıktan sonra tekrar yola çıkıyoruz:   Kumanova üzerinden keyifli bir yolculuk yaparak, Eski Yugoslavya ve şimdiki Sırbistan’ın başkenti olan BELGRAD’a ulaşıyoruz. Belgrad Kalesi’ne çıkıyor, Tuna ve Sava Nehirlerini, Damat Ali Paşa Türbesini, Sokullu Mehmet Paşa Çeşmesini, İstanbul Kapısını, Parlemento Binasını görüyor, otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama BELGRAD’daki otelimizde.

08 EYLÜL  BELGRAD - SARAYBOSNA

Sabah kahvaltımızın ardından Belgrad’dan ayrılıyor, uzunca bir yolculuk sonrası, Bosna Hersek’in başkenti SARAYEVO’ya geliyoruz. Baş Çarşı’da bulunan Sarayova’nın simgesi Şadırvan, Bedesten, Moriça Han, Burusa pazarı, Hüsrev Bey Camii ve Medresesi ( Kanuni Süleyman’ın halasının oğlu ) İnat Kuça, Tarihi kütüphane ( Avusturya Macaristan İmparatorluğu’ndan kalma ) 1. Dünya Savaşı’nın başlama nedeni sayılan Avusturya veliahtının vurulduğu Latin Köprüsü, Kanlı Pazar yeri, Sinagog, Ferhadiye Camii, Katedral göreceğimiz yerler arasındadır… Akşam yemeği ve geceleme SARAYBOSNA’daki otelimizde.

09 EYLÜL 2016 SARAYBOSNA - MOSTAR - DUBROVNİK

Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra otelimizden ayrılıyor, MOSTAR’a doğru hareket ediyoruz. Yol üzerinde muhteşem bir kuzu çevirme bizleri bekliyor.. 1557’de Mimar Sinan’ın öğrencilerinden Mimar Hayreddin’in inşa ettiği, ancak 1992’de Hırvat topçu ateşiyle yıkılan, daha sonra 2004’te Türkiye’nin de büyük desteğiyle orijinal malzeme ve dönemin inşa teknolojisiyle yeniden yapılan, UNESCO Dünya Mirası Listesindeki MOSTAR KÖPRÜSÜ, Koska Mehmet Paşa Cami, Tabakhane Camii ve çarşıyı da gezdikten sonra Mostar’dan ayrılıyoruz. Keyifli bir yolculukla akşam saatlerinde DUBROVNİK’e geliyoruz. Geceleme ve akşam yemeği Dubrovnik ‘deki otelimizde.., Onorfia Çeşmesi’ni, Stradüz Caddesi’ni, Katedrali, Gunduliç Meydanı, Gümrük Sarayı, Dük Sarayı, Dubrovnik merdivenlerini görüyor, serbest zamanın ardından otelimize yerleşiyoruz. Geceleme ve akşam yemeği Dubrovnik’teki otelimizde.

10 EYLÜL 2016 Dubrovnik KOTOR - BUDVA

Sabah kahvaltısından sonra, 2006 yılında bağımsızlığını ilan eden MONTENEGRO’ya ( Karadağ ) geçerek,  Avrupa jet sosyetesinin uğrak yeri olan Kotor Körfezi'nin eşsiz manzarası eşliğinde Kotor'a varıyoruz. Gun ( silahlar ) Meydanı, Doç Sarayı, tarihi evleri, Triump Katedrali’ni görüyor, serbest zamanda alışverişimizi yapıyoruz. Son yıllarda Avrupa’nın en gözde tatil mekanlarından olan BUDVA’ya doğru olağanüstü manzaralar eşliğinde yolumuza devam ediyoruz. Küçük tarihi şehrin daracık sokaklarında dolaşıyor, küçük dükkanları, kiliseleri görüyor, bu güneşli tatil beldesindeki otelimize yerleşiyoruz. Geceleme ve akşam yemeği Budva’daki otelimizde.

11 EYLÜL 2015 TİRAN - OHRİD - STRUGA

Sabah kahvaltısının ardından, ilk durağımız Sv. Stefan Adası. Görüntüsüyle Karadağ’ın sembolü haline gelen ünlülerin oteli Sv. Stefan’da güzellikleri kameralarımızla kaydediyoruz. Bar, Ulcinj yoluyla, Arnavutluk’a geçiyor, İşkodra - Lehze yoluyla TİRAN’a geliyoruz. Tarihi Saat Kulesi’ni, Ethem Bey Camii’ni, İskender Bey Anıtı’nı, Tarih Müzesi’ni, Opera Binası’nı görüyoruz. Öğle yemeğini yedikten sonra; Yeni yapılan Elbasan Otobanı ile MAKEDONYA sınırına geliyoruz. Gümrük işlemlerinden sonra, Makedonya’ya geçerek,  Ohrid’deki otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde..

12 EYLÜL 2016 OHRİD - BİTOLA

Sabah kahvaltımızın ardından otelimizden ayrılıyor, Osmanlı mimarisinin en güzel örneklerinden olan tarihi konakları, Ayasofya Bizans Kilisesi’ni, Halveti Hayati Baba Tekkesi’ni, tarihi çınarları görüyor, sedef satış mağazalarının olduğu çarşıda serbest zamanın ardından, Ohrid Gölü’nde ( ekstra ) tekne turuna çıkıyoruz.  Ohri turumuzu tamamlayıp  Resne üzerinden  Manastır’a hareket ediyoruz. Resne’de 1908 yılında Enver Bey ile birlikte dağa çıkan ve II. Abdülhamid’in meşrutiyeti yeniden ilan etmesiyle sonuçlanan Jön Türk Devrimi’nin öncülerinden olan Niyazi Bey’in evini ziyaret ediyoruz. Daha sonra Makedonya’nın tarih ve kültür cenneti MANASTIR’a ( Bitola ) geliyoruz Geceleme ve akşam yemeği Manastır’daki otelimizde..

13 EYLÜL 2016 MANASTIR - SELANİK

Sabah kahvaltısından sonra .. Manastır kentini yürüyerek geziyoruz. Şirok Sokağı, Saat Kulesi, Eski Çarşı (Osmanlı Bedesteni ), Yeni Cami ve İshak Çelebi Camii göreceğimiz yerler arasındadır. Manastır’da ayrıca Mustafa Kemal Atatürk’ün mezun olduğu İdadi Mektebini ( Askeri Lise ) ve buradaki Atatürk Müzesi’ni ziyaret etme şansını buluyoruz. Manastır gezimizi tamamlayıp, Yunanistan’a geçiyoruz. Florina, Edessa yoluyla SELANİK’e gidiyoruz., Selanik’teki otelimize yerleşiyoruz. Geceleme Selanik’deki otelimizde , akşam yemeği dışarıda serbest..

14 EYLÜL 2016 SELANİK- SERVİA - SELANİK

Sabah kahvaltısının ardından. Atamızın doğduğu evi, kordonu, Beyaz Kule’yi, Selanik Kalesi’ni, Aristo Bulvarı, Aristo Meydanı’nı görüyor, bu güzel şehirde size serbest zaman veriyoruz. Öğle yemeğimizi serbest olarak Selanik’ te yedikten sonra batı Makedonya’nın önemli kentlerinden Servia’ya hareket ediyoruz. Aliakmon nehrinin vadisinde kurulu bu yerleşim yeri adını Latince Servia yani gözlem kelimesinden almakta.. Kozani’nin güneyinde bulunan “Nefes kesen kale şehir” olarak adlandırılan , bir Bizans açık hava müzesi görünümündeki bu kenti geziyor ve Selanik ‘e geri dönüyoruz. Geceleme Selanik’deki otelimizde… Akşam yemeği serbest..

15 EYLÜL 2016 SELANİK - KAVALA - İZMİR

Sabah kahvaltısının ardından otelimizden ayrılıyor, Kavala’ya hareket ediyoruz. Yaklaşık 1,5 saatlik bir yolculuk sonrasında Kavala’ya varıyor ve Kavala şehir turumuza başlıyoruz. Şehir turumuzda göreceğimiz yerler arasında;  Mehmet Ali Paşa Külliyesi, Anıtı, Kavala Kalesi, Su Kemerleri, Belediye Binası, Pargalı İbrahim Paşa’nın yaptırdığı camiyi sayabiliriz. Kavala’da öğle yemeğimizi de

Serbest olarak yedikten sonra , ünlü kurabiye alışverişimizi de yapıyor , Komotini ( Gümülcine ), Alexandrapoli ( Dedeağaç ) yoluyla İpsala’ya geliyor, gümrük işlemleri ve Free Shop alışverişlerimizden sonra Keşan - Çanakkale yoluyla yola devam ediyoruz…

15 EYLÜL 2016 İZMİR

Gece yarısı civarında, misafirlerimizi aldığımız noktalarda bırakarak, Büyük Balkanlar Turumuzun sonuna geliyoruz. Başka bir Ampuria Tour gezisinde buluşmak üzere vedalaşıyoruz.