FMA Travel Teklif Al

Kurban Bayramı'nda Büyük Midilli Turu
229 €

24/09/2015 - 27/09/2015
1. Gün: MYTILINI KENT TURU - PANAGIOUDA SAHİLİ ve KÖYÜ

24 EYLÜL PERŞEMBE

Sabah 06.00’da Üçkuyular Shell, 06.10’da Göztepe İskele Karşısı, 06.20’de Sabancı Kültür Merkezi, 06.30’da Lozan Atatürk Lisesi Önü, 06.40’da Karşıyaka Ofis Önü, 06.50’de Bostanlı İskelesi Karşısı ve 07.00’de Mavişehir – Egepark Önü’nde buluştuktan sonra komşu ülke Yunanistan’ın en güzel adalarından biri olan Kuzey güzeli Midilli’ye gitmek için yola çıkıyoruz. Gezimizin ilk durağı Ayvalık’ta bizleri Midilli’ye götürecek gemimizde yerlerimizi alıyor ve Midilli Adası’na doğru keyifli bir yolculuğa başlıyoruz. Öğle saatlerinde ulaştığımız Kuzey Ege’nin en büyük adasını gezmeye başlıyoruz. İlk olarak adanın başkenti Mytillini’de keyifli bir gezintiye çıkıyor ve bu esnada Hagios Therapondas Kilisesi, Halk Bahçesi, Ermou Caddesi, Hagia Athanasious Metropolitlik Kilisesi, Yeni Cami ve Hamamı, Tarihi Roma Agorası ve Yalı Cami gibi tarihi yapıları yakından tanıyoruz. Daha sonra öğle yemeğimizi almak ve Midilli’nin deniz havasını solumak için balık tavernaları ile ünlü Panagiouda Sahili ve Köyü’ne gidiyoruz. Burada denize sıfır bir restoranda Midilli’ye özgü meze ve deniz mahsullerinden oluşan öğle yemeğimizi alıyoruz.  Günün en güzel saatlerinde denize sıfır Sappho Hotel’e yerleşiyor ve dinleniyoruz.

2. Gün: ERESOS - SİGRİ - FOSİL ORMANI

25 EYLÜL CUMA

Otelde aldığımız kahvaltının ardından arzu eden konuklarımızla Ada’nın batısına ve içlerine doğru yapacağımız Batı Midilli Turu’na çıkıyoruz. Yolculuğumuza Midilli’nin iç körfezi olan Kalloni Körfezi’ne doğru başlıyoruz. Kalloni Körfezi’nin manzarasını fotoğrafladıktan sonra kadın şair Sappho’nun memleketi olan Eresos’a doğru gezimize devam ediyoruz. Sappho isminin her yerde yaşatıldığı bu şirin kasabada yaptığımız kısa gezintinin ardından Eresos İskelesi’ne ulaşıyor ve öğle yemeğimizi sahilde alıyoruz. Yemeğin ardından Ada’nın en doğusunda yer alan Sigri’ye doğru gezimizi sürdürüyoruz. Güzel bir kaleye de ev sahipliği yapan bu kasabada Ada’nın ve dünyanın en ilginç jeolojik olaylarından birine tanık oluyoruz. Binlerce yıl önce taşlaşmış ve günümüze kadar ulaşmış olan Fosil Ormanı’nı ve Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Gün sonunda otelimize dönüyor ve dinleniyoruz.

3. Gün: GERA KÖRFEZİ - PLOMARİ - PERAMA SAHİLİ - AGIASOS

26 EYLÜL CUMARTESİ

Otelde aldığımız kahvaltının ardından arzu eden konuklarımızla iki körfezli Midilli’nin küçük körfezi Gera Körfezi civarında sürdüreceğimiz Güney Midilli Turu’na çıkıyoruz. İlk olarak Gera Körfezi’nin eşsiz manzarasını izleyerek Midilli’nin en şirin sahil kasabası Plomari’ye doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. 19 yy’da Midilli’de üretilen zeytinyağı ve sabunun ihraç edildiği limana ve dünyaca ünlü uzo fabrikalarına ev sahipliği yapan Plomari’de yaptığımız kent gezisinin ardından Perama Sahili’nde keyifli bir öğle yemeği molası veriyoruz. Yemeğin ardından zeytinyağcılığı ile ünlü Pappados Köyü ve Barbaros Hayrettin Paşa’nın doğduğu köy olan Paleokipos Köyü’nü yakından görüyoruz. Günün en güzel saatlerinde Midilli’nin en tipik yerleşimlerinden biri olan Agiasos’a doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Yemyeşil ormanları, ahşap işçilikleri ve Meryem Ana Kilisesi ile ünlü bu dağ köyüne vardığımızda köyün Şirince benzeri sokaklarından keyifli bir gezintiye çıkıyoruz. Gün sonunda otelimize dönüyor ve dinleniyoruz. Akşam saatlerinde arzu eden konuklarımızla Taverna Eğlencesi’ne katılıyor ve Yunan müziği eşliğinde akşam yemeğimizi alıyoruz.

4. Gün: KALLONI KÖRFEZİ - MANDAMADOS - MOLYVOS - PETRA

27 EYLÜL PAZAR

Otelde aldığımız kahvaltının ardından Kuzey Midilli Turu’na çıkıyoruz. Gezimizin ilk durağı Mandamados Köyü’nde kısa bir mola veriyor ve Ada’nın en ünlü kilisesi olan Taksiyarhis Kilisesi’ni yakından tanıyoruz. Mandamos’ta yaptığımız gezintinin ardından adanın en güzel sahil kenti olan Molyvos’a doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Bir dönem Mithymna adı ile bilinen ve Assos kentinin de ilk sakinlerinin göç yeri olan Molyvos’u yakından tanıyoruz. Kalesi, taş evleri ve şirin sokakları ile Midilli’nin en keyifli gezi alanlarından biri olan Molyvos’ta geçirdiğimiz keyifli anların ardından ismi taş manasına gelen Midilli’nin kuzey sahillerinde yer alan Petra’ya doğru gezimizi sürdürüyoruz. Taş evleri ve kum sahilleri ile ünlü Petra’da sahilde güzel bir restoranda Midilli mutfağının tadını çıkarıyoruz. Öğle yemeğinin ardından Midilli’nin iç körfezi olan Kalloni Körfezi’ne doğru gezimize devam ediyoruz. Kalloni Körfezi’nin manzarasını fotoğrafladıktan sonra Midilli merkezi’ne doğru dönüşe geçiyor ve Mytillini Limanı’nda bizleri bekleyen gemimizde yerlerimizi alıyoruz. Gün sonunda Ayvalık’a ulaşıyor ve İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız İzmir’de bir başka FMA TRAVEL gezisinde tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR