Escan Turizm Teklif Al

MARDİNLİ GAP TURU

17/04/2018 - 23/04/2018
1. Gün:

Akşam saat 17:30’da Mavişehir Mavibahçe Avm önü, 17:40 Bostanlı İskele önü, 07:50 Karşıyaka ESCANTUR önü, 18:00 Girne Yunuslar Mavikule, 18:05 Girne Tatilbudur önü, 18:10 Girne MC Donald’s karşısı, 18:30’da Üçyol Pizza Pizza, 18:40 Susuz Dede durak, 18:50 Üçkuyular Opet önü, 19:15 Bornova E.Ü.H. önünden misafirlerimizi alıyoruz. Kula, Afyon, Konya, Adana yolu üzerinden Pozantı’ya ulaşıyoruz. Sabah kahvaltımızın sonrasında Adana’ya ulaşıyoruz. Dünyanın hala kullanımda olan en eski taş köprülerinden olan Taş Köprü ve muhteşem mimarisiyle Adana’nın sembolü olan Sabancı Merkez Camii görüldükten sonra, Ceyhan-Dörtyol üzerinden yolculuğumuza devam ediyoruz. Öğle yemeğimizde, Antakya mutfağının yöresel lezzetlerini tattıktan sonra, dinlerin ve medeniyetlerin kesişme noktası Antakya’ya varıyor, geniş mozaik koleksiyonuyla dünyanın en önemli müzelerinden biri olan Antakya Müzesi’ni geziyoruz. Akabinde, bir sonraki durağımız, Hristiyanlık tarihinin en eski kilisesi olan, Habib-i Neccar Dağı eteklerindeki St Pierre Kilisesi olacak. Sonrasında Hatay’ın meşhur künefelerinden tadacağımız bir lezzet molası veriyoruz. Ardından Antakya turumuza, Habib-i Neccar Camii ile devam ediyoruz. Ülkemizin en eski camilerinden olan bu güzel yapının önemi ve tarihi geçmişi hakkında rehberimiz tarafından bilgilendirildikten sonra Tarihi Hatay Evleri arasında yapacağımız bir yürüyüş ardından aracımıza dönüyor ve şelaleleri ve Defne Efsanesi ile ünlü Harbiye bölgesindeki otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Antakya otelimizde.4*Boğaziçi Hotel

2. Gün:

Sabah kahvaltımızı otelimizde açık büfe olarak aldıktan sonra, Hassa-İslahiye yolu üzerinden kara güllerin şehri su altındaki Eski Halfeti’ye ulaşıyoruz. Burada bizleri bekleyen teknelerimize binerek sular altında kalmış olan mağaralarıyla ünlü Savaşan Köyü’nü ve Rum Kale’yi görerek rehberimizden bölge tarihini dinliyoruz. Kara gül ve kara gül kolonyası alışverişlerimizi yaptıktan sonra Peygamberler şehri Şanlıurfa’ya geçiyor ve Urfa’nın geleneksel yemeklerini tadabileceğimiz restaurantımıza gidiyoruz. Güneydoğu Anadolu’nun kebab ve isot kokan kenti Urfa’da Balıklı Gölü, Ayn-ı Zeliha Gölü, Rızvaniye Camii ve Hz. İbrahim’in doğduğu mağara ziyaret edeceğimiz yerler arasında… Gezimizin ardından tarihi çarşıda kısa bir alışveriş molası veriyor ve turumuzun devamında, bölgenin zengin tarihi geçmişine ışık tutan Şanlıurfa Arkeoloji ve Mozaik Müzesi ziyaretimizi gerçekleştiriyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. Akşam yemeği sonrasında, Güneydoğu’nun geleneklerini yansıtan sıra gecesine gidiyoruz.4*Harran Hotel

3. Gün:

Sabah Otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, dünyanın ilk üniversite bina camisi El Firdevsi, Rasathane Kulesi kalıntılarını ve alışılmışın dışında mimarisiyle dikkat çeken Kubik Kubbeli Evleri ile Harran olacak. Harran gezimizde bölge halkıyla kaynaşıp, geleneksel Urfa kıyafetleriyle fotoğraflarımızı çektikten sonra; rotamızı Urfa şehir merkezine çeviriyoruz. Yolumuzun üzerindeki Eyüp Peygamber Sabır Makamı’nı ziyaret ettikten sonra, kendine özgü geleneksel mimarisi ve el sanatları ile Mezopotamya Ovası’nın incisi Mardin’e ulaşıyoruz. Mardin’in geleneksel yemeklerini tadacağımız öğle yemeği molamızın ardından; Eski Mardin’e geçerek badem şekeri ve kuruyemiş alışverişlerimizi yapıyoruz. İslam mimarisinin en gözde örneklerinden Kasımiye Medresesi, kadim Süryani kültürü hakkında bilgi sahibi olabileceğimiz Deyrul Zafaran Manastırı ve kale eteklerindeki Ulu Camii’yi gezip yukarı Mezopotamya Ovası manzarası eşliğinde, tarihi Kayseriyye Pasajı’nın dar sokaklarında alışveriş molamızı veriyoruz. Mardin konaklama 5*Erdoba Elegance Hotel & Spa

4. Gün:

Sabah Otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, ilk durağımız eski ismi Matiat olan, telkari sanatı ve kadim tarihi ile görenleri büyüleyen Midyat olacak. Burada telkari alışverişi için alacağımız serbest zaman sonrasında Midyat Konuk Evi’ni görüyor ve dar sokaklardaki bölgeye özgü karakteristik evleri fotoğraflıyoruz. Ardından Hasankeyf üzerinden öğle yemeğini alacağımız Batman’a ulaşıyor ve yöresel lezzetleri tatma şansı buluyoruz. Urfa-Siverek istikametinden, Nissibi Köprüsü’ne ulaşıyor ve burayı fotoğraflama imkanı buluyoruz. Ekstra olarak alacağımız dolmuşlarımızla buluşup, Kommagene Kralı I. Antiochos’un tanrılara ve atalarına minnettarlığını göstermek için inşa ettirdiği Nemrut Dağı Tümülüsü’ne hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Adıyaman’daki otelimizde. 4*Rabat Resort Hotel

5. Gün:

Sabah otelde alacağımız açık büfe sabah kahvaltımızın ardından Kahramanmaraş’a geçiyoruz. İlk durağımız Bakırcılar Çarşısı ve Sütçü İmam Heykeli’ni görüp dövme dondurmaların tadına baktıktan sonra, Gaziantep’e yol alıyoruz. Gaziantep’teki ilk gezi noktamız Birecik Barajı’nın suları altında kalan tarihi Zeugma Antik Kentinden çıkarılan mozaiklerin sergilendiği mozaik literatüründeki sıralamayı değiştiren koleksiyonunun bulunduğu Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi’ne gidiyoruz. Yapı bakımından modern bir tarza sahip olan müzenin arkeoloji kısmına geçerek tarih öncesi fosil ve insanların kullandığı eşyalar, mezar gibi eserleri görüp müzeden ayrılıyoruz. Sonrasında yemek konusunda adıyla anılan bir kente gelip de yöresel lezzetleri tatmadan olmaz diyerek yemeğe gidiyoruz ve meşhur Ali Nazik ve diğer kebapların tadına bakıyoruz. Meşhur Gaziantep baklavasını tattıktan ve alışveriş yaptıktan sonra günümüzde hala faal olan Naib Hamamı’nın önünde durup 14 Şehitler Anıtı’nı geziyor ve Dokurcum Meydanı’nda bulunan hem Türkçe hem de Göktürk yazılarını barındıran Orhun Kitabeleri’nin replikasını görüyoruz. Kale-i Füsun ya da Kefen Kalesi olarak adlandırılan Gaziantep (Ayıntap) Kalesi’ni dışarıdan fotoğraflayarak tarihi hanların arasından yürüyerek Eski şehrin kalbine doğru yol alıyoruz. Antep’in sedef kakma, tel kırma, bakırcılık gibi meşhur el sanatlarının sergilendiği Zincirli Bedesten, Bakırcılar Çarşısı ve Almacı Pazarlarını gördükten sonra burada alacağımız serbest zamanda yöresel ürünleri satın alabilir, tarihi Tahmis kahvesinde menengiç kahvesinin tadına bakabilirsiniz. Sonrasında otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Gaziantep’teki otelimizde. 4*Dedeman Park Hotel

6. Gün:

Sabah otelde alacağımız açık büfe kahvaltımızın ardından, dönüş yolculuğumuza başlamak üzere erken saatlerde otelimizden ayrılıyoruz. Osmaniye-Adana-Pozantı-Afyon üzerinden gerekli molalarımızın aldıktan sonra İzmir’ ulaşıyor ve bir başka ESCAN TUR organizasyonunda buluşmak üzere siz değerli misafirlerimize veda ediyoruz.