YENİDEN TURİZM Teklif Al

MİDİLLİ ADASI TURU-İZMİR ÇIKIŞLI
119 €

22/10/2016 - 23/10/2016

1.GÜN:  GERA KÖRFEZİ - PERAMA – PLOMARI - AGIASOS

Sabah 05.30`da Üçkuyular , 05.40`da Üçyol, 05.50`de Lozan Atatürk Lisesi Önü, 06.10`da Karşıyaka Anıt, 06.20`de Bornova EÜ Hastane Önü`nde buluştuktan sonra komşu ülke Yunanistan`ın en güzel adalarından biri olan Kuzey güzeli Midilli`ye gitmek için yola çıkıyoruz. Gezimizin ilk durağı Ayvalık`ta bizleri Midilli`ye götürecek gemimizde yerlerimizi alıyor ve Midilli Adası`na doğru keyifli bir yolculuğa başlıyoruz. Adanın başkenti Mytilini’ye vardığımızda arzu eden konuklarımızla öğle yemeğimizi almak ve Midilli`nin deniz havasını solumak için iki körfezli Midilli`nin küçük körfezi Gera Körfezi civarında sürdüreceğimiz Güney Midilli Turu`na çıkıyoruz. İlk olarak Gera Körfezi`nin eşsiz manzarasını izleyerekPerama Sahili`nde keyifli bir öğle yemeği molası veriyoruz. Yemeğin ardından zeytinyağcılığı ile ünlü Pappados Köyü ve Barbaros Hayrettin Paşa`nın doğduğu köy olan Paleokipos Köyü`nü yakından görüyoruz. Daha sonra Midilli`nin en şirin sahil kasabası Plomari`ye doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. 19 yy`da Midilli`de üretilen zeytinyağı ve sabunun ihraç edildiği limana ve dünyaca ünlü uzo fabrikalarına ev sahipliği yapan Plomari`de yaptığımız kent gezisinin ardından Midilli’nin en tipik yerleşimlerinden biri olan Agiasos’a doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Yemyeşil ormanları, ahşap işçilikleri ve Meryem Ana Kilisesi ile ünlü bu dağ köyüne vardığımızda köyün Şirince benzeri sokaklarından keyifli bir gezintiye çıkıyor ve kahvelerimizi yudumluyoruz. Gün sonunda otelimize yerleşiyor ve dinleniyoruz. Akşam saatlerinde arzu eden konuklarımızla Taverna Eğlencesi’ne katılıyor ve Yunan müziği eşliğinde akşam yemeğimizi alıyoruz.

2.GÜN:  MYTILINI – MANDAMADOS – MOLYVOS – PETRA – KALLONI KÖRFEZİ

Otelde aldığımız kahvaltının ardından adanın başkenti Mytillini`de keyifli bir gezintiye çıkıyor ve bu esnada Hagios Therapondas Kilisesi, Halk Bahçesi, Ermou Caddesi, Hagia Athanasious Metropolitlik Kilisesi, Yeni Cami ve Hamamı, Tarihi Roma Agorası, Vali veYalı Cami gibi tarihi yapıları yakından tanıyoruz. Daha sonra Kuzey Midilli Turu için otobüsümüzde yerlerimizi alıyoruz. İlk olarakMandamados Köyü’nde kısa bir mola veriyor ve Ada’nın en ünlü kilisesi olan Taksiyarhis Kilisesi’ni yakından tanıyoruz. Mandamos’ta yaptığımız panoramik gezintinin ardından adanın en güzel sahil kenti olan Molyvos’a doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Bir dönem Mithymna adı ile bilinen ve Assos kentinin de ilk sakinlerinin göç yeri olan Molyvos’u yakından tanıyoruz. Kalesi, taş evleri ve şirin sokakları ile Midilli’nin en keyifli gezi alanlarından biri olan Molyvos’ta geçirdiğimiz keyifli anların ardından ismi taş manasına gelen Midilli’nin kuzey sahillerinde yer alan Petra’ya doğru gezimizi sürdürüyoruz. Taş evleri ve kum sahilleri ile ünlü Petra’da sahilde güzel bir restoranda Midilli mutfağının tadını çıkarıyoruz. Öğle yemeğinin ardından Midilli’nin iç körfezi olan Kalloni Körfezi’ne doğru gezimize devam ediyoruz. Kalloni Körfezi’nin manzarasını fotoğrafladıktan sonra Midilli merkezi’ne doğru dönüşe geçiyor ve Mytillini Limanı’nda bizleri bekleyen gemimizde yerlerimizi alıyoruz. Gün sonunda Ayvalık’a ulaşıyor ve İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız İzmir’de bir başka YENİDENTUR gezisinde tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.