Candoğan Travel Teklif Al

OTOBÜS ile BALKANLAR TURU 9 ÜLKE
379 €

13/10/2017 - 21/10/2017
1. Gün: Yolculuk [-TÜRKİYE-]

Akşam Saat 17.00’da Üçyol (Otobüs Ofisleri Önü), 17.15’de Lozan Meydanı(Fuar Kapısı Önü), 17.45’de Karşıyaka Anıt (Karşıyaka anıt Karşısı), 18.00’da Acenta (Girne Bulvarı) önünden siz değerli yolcularımızı alarak Edremit, Akçay üzerinden Lapseki’ye ulaşıyor. Feribotla kısa bir deniz yolcuğu yaparak karşıya geçiyor ve yolculuğumuzu sürdürüyoruz.

2. Gün: İpsala, Kavala, Selanik, Manastır, Ohrid [-TÜRKİYE-> YUNANİSTAN-> MAKEDONYA-]

Sabaha karşı İpsala sınır kapısındaki gümrük ve pasaport işlemlerimizden sonra Yunanistan'a giriş yapıyoruz. Çok erken saatlerde Kavala yakınlarındaki sabah kahvaltımızın (ekstra) ardından Kavala'da Kavalalı Mehmet Ali Paşa'nın Evi’ni, Anıtı’nı ve bugün beş yıldızlı spesiyal otel olan ve imaret adıyla ünlenen külliyesini görüp, Selanik'e doğru yola çıkıyoruz. Selanik'te Atatürk Evi’ni, Beyaz Kule’yi, Rotonda’yı, surları ve kordonu görerek Niki sınır kapısına doğru yöneliyoruz. Sınırdaki pasaport işlemlerimizden sonra Makedonya'ya giriş yapıyoruz. Ardından Manastır'da Atatürk'ün liseyi okuduğu Manastır Askeri İdadisini görüyoruz. Sonrada Şirok Sokak boyunca yürüyüş yaparak Manastır’ın ortasındaki havuza ulaşıyoruz. Meydanı süsleyen; Saat Kulesi, Heykeller, İshakiye Camii, Yeni Cami, Çeşme ve Havuz’u gördükten sonra Ohrid'e gitmek üzere yola çıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Ohrid'deki otelimizde.

3. Gün: Ohrid, Kalkandelen (Tetova), Üsküp [-MAKEDONYA-]

Sabah kahvaltısının ardından, havanın durumuna göre Ohrid'deki tekne turumuza(ekstra) başlıyoruz. Turumuz boyunca Işık Kenti Ohrid’i, Çar Samuel Kalesi’ni, Tito’nun Konukevi’ni, Sv.Jovan Kaneo Kilisesi’ni ve koyu görerek iskeleye yanaşıyoruz. Unesco Dünya Mirası Listesi’ndeki Ohrid Gölü’nden izlediğimiz bu güzel ve şirin kenti bu kez yürüyerek gezmeye başlıyoruz. İskeledeki heykel grupları hakkında bilgi aldıktan sonra, Roma Yolu’nun üzerine kurulan; “Safranbolu Evleri” olarak anılan Osmanlı sivil mimarisinin güzel örnekleri arasında Ohri’nin sakin ve dingin sokaklarında yürüyüşümüze başlıyoruz.   Holy Mother Bolnichka Kilisesi’nin yanından geçerek dönemin ünlü yapısı St. Sophia Kilisesi’ne ulaşıyoruz. Ardından yine sokaklar arasında yürüyerek çarşıya gidiyoruz. Alışveriş için alacağımız serbest zamanın sonrasında yıllara meydan okumuş çınar ağacında buluşarak Halveti Tekkesi, Ali Paşa Camii’ni görerek Ohri’ye veda ederek ayrılıyoruz. Kalkandelen (Tetova)’e ulaşarak sanat dünyası için çok önemli bir yapı olan Alaca Camii’ni ziyaret ederek Üsküp'e gidiyoruz. Eski Üsküp ile turumuza başlıyoruz. Kaleyi, Mustafa Paşa Camii’ni, Sulu Han, Çifte Hamam, Murat Paşa Camii, Kapan Han’ı görerek eski çarşıda alışveriş için serbest zaman alıyoruz. Sonrasında bu kez yeni Üsküp'ü gezmeye gidiyoruz. Taş Köprüyü, Büyük İskender, II. Philip heykelleriyle, VMRO'nun ünlü liderlerinden Dame Gruev, Gotse Delçev heykellerini, Zafer Tak’ını, yeni yapılan Neoklasik mimarideki birçok binayı görüp, 1910 yılında Gonca Boyaciyu adıyla Üsküp'te doğan Rahibe Teresa'nın Kilisesini ve anıtını ziyaret edip turumuzu tamamlıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Üsküp'teki otelimizde.

4. Gün: Üsküp, Priştine, Prizren, İşkodra [-MAKEDONYA-> KOSOVA-> ARNAVUTLUK-]

Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra, yola çıkıyor ve Kosova’ya giriş yapıyoruz. Kosova'nın başkenti, aynı zamanda üniversitesi ile Kosova'nın eğitim ve kültür merkezi Priştine'ye hareket ediyoruz. Varışa istinaden şehir turumuz başlıyor. Geçmişi 15.asıra kadar giden bu güzel şehirde yapacağımız panoramik turumuzda; 19. yüzyıldan kalma Saat Kulesi’ni Gërmia Parkı’nı, Kosova Müzesi’ni, Osmanlılar'ın 15. yüzyılda yaptırdığı Fatih Sultan Mehmed Külliyesi’ni, özgün iç süslemeleri ile öne çıkan 18. yüzyıl eseri Yaşar Paşa Camii’ni görüyoruz. 1389 Kosova Muharebesi sonucu Kosova Ovası'nda şehit düşmüş Osmanlı Padişahı I. Murad Hüdavendigâr'ın Türbesi’ni ziyaret ettikten sonra da  Prizren’e hareket ediyoruz.  Mimari silueti, 5 vakit minarelerinden yükselen ezan sesleri, yol ve dükkân levhalarındaki Türkçe ibareleri ile hemen ilk görüşte Anadolu-Osmanlı kenti intibaını veren Prizren'de; Sinan Paşa Camii, Meryem Ana Kilisesi, Halveti Tekkesi, Mehmet Paşa Camii ve Hamamı, Akçasu ve Taşköprü görülecek yerler arasındadır. Turumuzu tamamlayarak İşkodra'ya hareket ediyoruz. Arnavutluk’a giriş yaptıktan sonra yolculuğumuzu sürdürüyor, İşkodra’ya geliyoruz. Akşam yemeği ve konaklama İşkodra, Budva veya Podgoritsa'da

5. Gün: Budva, Kotor, Dubrovnik, Trebinje [-KARADAĞ-> HIRVATİSTAN-> BOSNAHERSEK-]

Erken saatlerdeki sabah kahvaltısının ardından önce Budva'yı görüyor, ardından Ohrid gibi UNESCO korumasında olan Kotor'a geçiyoruz. Kotor'da surları, Doche, Un, Tripun meydanlarını, Saat Kulesi’ni, Karampana’yı da görüp öğle yemeği için serbest zaman kullanarak Dubrovnik'e doğru yola çıkıyoruz. Sınırı geçtikten sonra Karadağ'dan Hırvatistan'a geçip Dubrovnik'e ulaşıyoruz. Burada surları, Onofrio Çeşmeleri’ni, Stradun Caddesi’ni, Saat Kulesi’ni, Dük Sarayı’nı, Gundulic Anıtı’nı, Dubrovnik Merdivenleri’ni, Sv. Vlah ve Sv.Ignatius Kiliseleri’ni görüp serbest zaman kullandıktan sonra Trebinje'ye doğru yola çıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Neum / Mostar / Trebinje'deki otelimizde.

6. Gün: Poçitel, Mostar, Sarayevo [-BOSNAHERSEK-]

Sabah kahvaltısının ardından Poçitel’e uğrayarak Mostar'a gidiyoruz. Mostar'da Eğri köprüyü, Mostar Köprüsü’nü, Koski Mehmet Paşa Camii’ni, Eski Kuyumcular Çarşısı’nı (Bugünkü Turistik Çarşı) gördükten sonra Sarayevo'ya doğru yola çıkıyoruz. Yolda Neretva Köprüsü’nü görüp muhteşem manzaralar eşliğinde Sarayevo'ya varıyoruz. 1.Dünya Savaşı’nın çıkmasına neden olan Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nun Veliahtı Arşidük Ferdinand ve Eşi’nin öldürüldüğü noktayı görerek Başçarşı Camii’ni, Hüsrev Paşa Külliyesini (medrese, saat kulesi, camii, bedesten, hamam ve Taşlıca Han ile Moriça Han) görüp Kathedral ve Kanlı Pazar’la turumuzu tamamlıyoruz. Daha sonra alışveriş için serbest zaman kullanıyoruz. Bu arada Boşnak Böreğinin ve kahvesinin tadına bakmayı unutmuyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Sarayevo'daki otelimizde.

7. Gün: Belgrad [-BOSNAHERSEK-> SIRBİSTAN-]

Erken saatlerdeki sabah kahvaltısının ardından Sokolovats, Zvornik, Şabats yoluyla öğleden sonra Belgrad'a ulaşıyoruz. Tito'nun övünç kaynağı olan geniş bulvarlı modern Belgrad’ı Sava Nehri üzerine kurulu Gazela Köprüsü’nden geçerek başlıyoruz. Sırp Ortodoks Kilisesi’nin kurucusu St.Sava’ya atfedilen Katedral’i ziyarete gidiyoruz. Bu arada panoramik tur yaparak şehir içinde Belgrad Gökdelenlerini, Hükümet Binalarını, Parlamentoyu, Nato’nun bombaladığı Genel Kurmay Başkanlığı ve Polis Merkezi’ni görüyoruz. Nikola Paşiç Meydanı’nı, Teraziya meydanını ve 1867'de Belgrad'ı terk ederken şehri teslim ettiğimiz Knez Mihajlova Anıtı’nın da yer aldığı Republica Meydanı’nı gördükten sonra Üniversite Meydanı’nda aracımızdan inerek eski şehir üzerindeki turumuza başlıyoruz. Kültür ve sanat şehri olan Belgrad’ın şehir yaşantısını hissetmek ve hareketliliğine ortak olmak için Knez Mihajlova Caddesi’nde alacağımız serbest zaman sonrası Kalemegdan turumuza başlıyoruz. Sırasıyla; Anahtar Teslim Anıtı, Balıkçı heykeli, Fransız Özgürlük Anıtı, Roma dönemi surları, Kara George ve İstanbul Kapıları, Damat Ali Paşa Türbesi, Victor Anıtı, Sokullu Mehmet Paşa Türbesi’ni görüyoruz.  Şarkılara, marşlara konu olan ve ülke ülke gezen Tuna Nehri’nin Sava Nehri ile güzel buluşmasına şahitlik ettikten sonra bu etkileyici olağanüstü manzara ile bugünkü turumuzu sonlandırıyor ve otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Belgrad'daki otelimizde.

8. Gün: Belgrad, Nis, Sofya [-SIRBİSTAN-> BULGARİSTAN-]

Sabah kahvaltısının ardından yola çıkarak Nis üzerinden Bulgaristan’ın başkenti Sofya’ya varıyoruz. Vitoşa Dağı’nın eteğindeki başkent Sofya'ya ulaşıyoruz. Yürüyerek Banyabaşı Camii’ni, Serdica Antik Kenti’nin Kalıntılarını, Milenyum Anıtı’nı, Nedelya Kilisesi’ni, Ruski Kilisesi’ni, Hükümet Binaları ’nı, Çar Osvoboditel Anıtı’nı, Sofya Üniversitesi’ni, Ayasofya’yı görerek Aleksandr Nevski Katedrali’ni ziyaret ediyor ve otelimize yerleşiyoruz. Geceleme Sofya’daki otelimizde.

9. Gün: Sofya, Kapıkule, Edirne, İzmir [-BULGARİSTAN-> TÜRKİYE-]

Sabah çok erken saatlerdeki kahvaltımızın ardından Sofya, Filibe yoluyla sınıra varıp pasaport ve gümrük işlemlerimizin ardından Kapıkule sınır kapısından geçerek Edirne'ye varıyoruz. Buradaki yemek ve Selimiye Camii ziyaretinden sonra İzmir'e doğru yola çıkıyoruz. Yolda ki molalarımızın ardından sabah saatlerinde İzmir'de oluyoruz. Yorucu ama doyurucu bir turu bitirip, güzel anılarla başka turlarda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.