FMA Travel Teklif Al

12/09/2016 - 15/09/2016

I.GÜN: MANDRIAKI - KRITIKA - RODOS AKROPOLU - ESKİ KENT

12 EYLÜL PAZARTESİ

Sabah 03.30’de Mavişehir Egepark, 03.40’da Bostanlı Vapur İskelesi önü, 03.50’de Karşıyaka Fma Travel ofisi önü, 04.00’de Alsancak Atatürk Lisesi önü, 04.10’da Konak Sabancı Kültür Merkezi önü, 04.20’de Göztepe Vapur İskelesi, 04.30’da Üçkuyular Shell önünde buluştuktan sonra Marmaris’e doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Marmaris’e ulaştığımızda gümrükte işlemlerimizi tamamladıktan sonra Güney Ege’nin en güzel üç adası Rodos, Xalki ve Symi gezimiz için Ege Denizi’nde mavi yolculuğa başlıyoruz. Gezimizin ilk adası Rodos’ta gümrük işlemlerini tamamladıktan sonra bizleri bekleyen otobüsümüzde yerlerimizi alarak ada merkezinde keyifli bir gezintiye çıkıyoruz. Bu esnada Yeni Çarşı ( Mandriaki ) , Metropolithane, İtalyan mimarisinin en güzel örneklerinden biri olan Adliye Binası, Deniz Kuvvetleri Binası, Postahane, Valilik, Devlet Tiyatrosu ve Murat Reis Camii gibi yapıları yakından görüyoruz. Daha sonra bir dönem Girit’ten göç edenlerin bir arada yaşadığı Girit Mahallesi’ne ( Kritika )’ya uğruyoruz. Burada verdiğimiz kısa fotoğraf molasının ardından Rodos’un akropolüne çıkarak Rodos’un antik yapılarını panoramik olarak tanıyor ve Rodos’u çatıdan fotoğraflıyoruz. Günün en güzel saatinde Rodos Eski Kent’e tarihi sur duvarlarını geçerek ilk adımımızı atıyoruz. St. John Şövalyeleri,  Osmanlı ve İtalyanların ortak birikimini yansıtan kale içinde Şövalyeler Caddesi, Müslüman Kütüphanesi, heykel ve mozaikleriyle ünlü Grand Master ( Büyük Usta ) Sarayı ve bir zamanlar şövalyelerin hastanesi olan Arkeoloji Müzesi,  Süleyman Cami, Saat Kulesi, Türk Okulu, İbrahim Paşa Cami gibi yapıları yakından tanıdıktan sonra öğle yemeğimizi kale içinde alıyor ve dinleniyoruz. Öğleden sonra kent merkezinde bulunan Diana Boutique Hotel’e yerleşiyor ve dinleniyoruz.

II.GÜN: XALKI ADASI

13 EYLÜL SALI

Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra 07.30’da otelimizden ayrılıyor ve On iki Adalar içinde nüfusu en az ama kent mimarisi en güzel ada olan Xalki’ye giden gemide yerlerimizi alıyoruz. Günümüzde 300 kişiden daha az bir nüfusun yaşadığı adanın limanına ayak bastığımızda kendimizi bir rüya âleminde buluyoruz. Adeta Rodos’un kalabalıktan sıkılan turistleri için yaratılmış bu adada her şey birbirinden güzel. Tertemiz sahiller, neoklasik tarzda yapılmış sahil evleri ve ekonomik tavernalar gezginler tarafından keşfedilmeyi bekliyor. Bizde ilk başta Emporio diye anılan liman mevkide rehberimizle yaptığımız kısa kent gezintisi esnasında Aya Nikolas Kilisesi, Çan Kulesi, Tarihi Belediye ve Postane Binaları ve Liman Saat Kulesi’ni yakından tanıyoruz. Daha sonra da Xalki’nin doğal ve mimari güzelliklerini yaşamak için adaya kendimizi bırakıyoruz. Öğleden sonra 16.30’da limanda buluşuyor ve bizleri Rodos’a götürecek gemide yerlerimizi alıyoruz. Xalki’de geçirdiğimiz keyifli ve dingin günün ardından otelimize yerleşiyor ve Rodos’un gece hayatını yaşamak için dinleniyoruz.

III. GÜN: SYMI ADASI ve PANORMITIS MANASTIRI

14 EYLÜL ÇARŞAMBA

Otelimizde aldığımız kahvaltının ardından Symi Adası’na gitmek için limana doğru yola çıkıyor ve Yunanistan’ın en ilginç yapılarından biri olan Panormitis Manastırı’nı ziyaret etmek için feribotumuzda yerlerimizi alıyoruz. Keyifli bir deniz yolculuğunun ardından ulaştığımız Panormitis Sahili’nde 15.yy.dan beri ayakta duran Panormitis Manastırı’nı, Ana Kilisesi’ni ve görkemli müzelerini yakından tanıyoruz. Ardınadan bizleri Symi’ye götürecek gemide yerlerimizi alıyoruz. Günün en güzel saatinde ulaştığımız gemiciliğin ve süngerciliğin merkezi sayılan Yunanistan’ın en keyifli adasında kent turumuzu yapıp Symi’nin meşhur karideslerinin tadına bakıyoruz. Gün sonunda Symi’den ayrılarak Rodos’ a dönüyor ve otelimizde dinleniyoruz. Akşam saatlerinde arzu eden konuklarımızla Rodos’un güzel bir Yunan tavernasında limitsiz içkili akşam yemeğimizi Yunan müziği eşliğinde alıyoruz.

IV.GÜN: KELEBEKLER VADİSİ - HAGIA NEKTARIOS MANASTIRI - LINDOS

15 EYLÜL PERŞEMBE

Otelimizde aldığımız kahvaltının ardından arzu eden konuklarımızla Rodos’un en güzel sahil beldesi ve tarihi akropolü ile ünlü Lindos’a ve Kelebekler Vadisi’ne doğru yola çıkıyoruz. Rodos’un en yeşil ve ilginç coğrafyası Kelebekler Vadisi’nde kısa bir gezintiye çıkıyoruz. Kelebekler Vadisi ( Petaloudes ) diye bilinen bu doğa harikasında günlük ağaçları ve ufak tefek şelaleler arasında uçuşan “Quadripunctaria Poda” cinsi kelebekleri görme şansı yakalıyoruz. Öğle saatlerinde Rodos’un yemyeşil doğasında yolculuğumuzu sürdürüyor ve Hagia Nektarios Manastırı’na ulaşıyoruz. Burada tarihi manastırı ve asırlık çınarını ziyaret ettikten sonra dünyanın yedi harikasından biri sayılan Rodos Apollon Heykeli’nin sanatkarı kabul edilen Kharis’in doğum yeri olan Lindos’a gitmek için adanın güneyine doğru gezimize başlıyoruz. İlk olarak yolumuz üzerinde bulunan Kolympia’da Rodos’a ait bal, reçel, ouzo, şarap ve hediyelik eşyaların hepsinin ekonomik fiyatlarla satıldığı bir alışveriş merkezine uğruyor ve Rodos ürünlerinden alma şansı yakalıyoruz. Öğle saatlerinde çivit mavisi boyalı ve beyaz badanalı evleri ile görsel bir şölen sunan Lindos’a ulaşıyoruz. Tarihi akropolu, eski kiliseleri ve daracık sokakları ile ünlü Lindos’ta hem öğle yemeğimizi alıyor hem de doyasıya geziyoruz. Gün sonunda Rodos’un önemli tatil beldelerinden biri olan Faliraki ve Kalithea Sahili’ni izleyerek Rodos Limanı’na gidiyor ve gümrük işlemlerimize başlıyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız Marmaris’te bizleri bekleyen aracımızla İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Gece saatlerinde ulaştığımız İzmir’de bir başka FMA TRAVEL turunda tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR