SAGALASSOS TURU

27/10/2017 - 29/10/2017

27 EKİM CUMA: Sabah saat 06.00’da Bostanlı İskele’den, 06.10’da Karşıyaka İskele’den, 06.30’da Üçkuyular Shell benzin istasyonu önünden ve 07.00’da Ege Üniversitesi Acil önünden misafirlerimizi alarak turumuza başlıyoruz. Yolda vereceğimiz kahvaltı molasının ardından Aydın-Nazilli üzerinden Geyre’ye varıyoruz. Anadolumuzun gizli kalmış değeri AFRODİSİAS ANTİK KENT’i geziyoruz. Bu güzelliğin ardından bölgenin yöresel lezzetlerinin sunulduğu  ANATOLİA RESTORAN’da öğle yemeği (ekstra) molası veriyoruz. Molamızın ardından Denizli üzerinden ACIGÖL’e varıyoruz. Göller bölgesinin ilk gölünü panoramik olarak fotoğraflıyoruz. Daha sonra Göller Bölgesinin en büyük doğal zenginliklerine sahip EĞİRDİR GÖLÜ’ne varıyoruz. Gölün etrafındaki yürüyüş parkurlarını kullanarak kısa bir doğa yürüyüşü yapıyoruz. Bu güzel manzaralar eşliğinde vereceğimiz kahve molasının ardından ISPARTA’ya varıyoruz. İlk olarak; 1881 yılında görevli olduğu Bulgaristan’da Gül vadisinde yetiştirilen gül bitkisini görüp yasak olmasına rağmen doğup büyüdüğü ISPARTA’ya getiren Müftüzade İSMAİL EFENDİ Heykelini görüyoruz. Türk siyasetçi ve devlet adamı olan SÜLEYMAN DEMİREL Heykeli ve Gül Heykelini fotoğraflıyoruz. ISPARTA merkezde verilen serbest zamanda meşhur gül suyu, gül lokumu, gül sabunu alışverişi yapıyoruz. Bu güzel günün sonunda Burdur ilinin Ağlasun ilçesinde bulunan SAGALASSOS LODGE & SPA HOTEL’e yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde... Arzu eden misafirler otelin açık-kapalı havuzlarından ve spa hizmetlerinden (ekstra) faydalanabilirler.

28 EKİM CUMARTESİ: Oteldeki sabah kahvaltısının ardından yemyeşil manzaralar eşliğinde SAGALASSOS Antik Kenti’ne varıyoruz. Antik Yunan’da Pisidya’nın başkenti olan ören yerinde Antoninler Çeşmesi hala akan suyu ile sizlere geçmişte yolculuk yaptıracak. Dünya’nın en yüksek rakımlı 9000 kişilik tiyatrosu ve kendine has kaya mezarları ile bilinen antik kent seramik üretim merkezi olarak Unesco Dünya Miras listesine alınmıştır. Bu güzelliklerin ardından İNSUYU MAĞARASI’na varıyoruz. Mağarada etkileyici güzellikte sarkıt-dikit ve sütunların yanı sıra değişik boyutlarda 9 adet gölcük yer almaktadır. Bunlardan Büyük Göl adıyla anılan göl 512 m2’lik alanıyla Türkiye’nin en büyük yeraltı gölü olma özelliğine sahiptir. Buradan göller bölgesinin ortasında bulunan BURDUR iline varıyoruz. Kent merkezinde bulunan BURDUR ARKEOLOJİ MÜZESİ’ni geziyoruz. Sagalassos Antik Kent heykellerini, en ünlüsü Dıonysos (şarap tanrısı) heykeli, arkeoloji ve etnografik eserleri müzede görme şansımız var. Şehrin simgesi Burdur Saat Kulesini fotoğrafladıktan sonra yeni açılan DOĞA TARİHİ MÜZESİ’ne gidiyoruz. KAVAKLI RUM ORTHODOKS KİLİSESİ içinde bulunan müzeyi görünce inanamayacağınız güzellikleri saklamakta… Bu gezilerimizin ardından Burdur’dan ayrılıyoruz. Otelimize dönüyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde…

29 EKİM PAZAR: Sabah kahvaltısının ardından otelden ayrılıyoruz. BURDUR GÖLÜ kıyısında vereceğimiz kahve molasının ardından YARIŞLI GÖLÜ’nü fotoğraflıyoruz. Göller yöresinin bu doğal güzelliği içimizi okşuyor… Daha sonra karaçam ormanları ile kaplı tepeler, kayalık araziler ve alüvyon ovalarla çevrili Türkiye’nin ikinci derin gölü olan SALDA GÖLÜ’ne varıyoruz. Suyunun berraklığı ve turkuaz rengi ile muhteşem manzara sunan gölün uygun bir noktasında mola veriyoruz. Dönüş yolu üzerinde Türkiye’nin bacasız fabrikalarının bulunduğu BULDAN’a varıyoruz. Dar sokak aralarında hala tezgah seslerinin geldiği kentte yöresel bezler dokunmakta… Burada serbest zamanda alış- veriş molası veriyoruz. Bu güzel günün sonunda Denizli - Aydın üzerinden uygun yerlerde molalar vererek İZMİR’e dönüyor ve bir başka turumuzda görüşmek dileğiyle vedalaşıyoruz.