FMA Travel Teklif Al

SAMOS ADASI
139 €

01/08/2015 - 02/08/2015
1. Gün: VATHI KENT GEZİSİ ( SAMOS ) - KARLOVASI – KOKKARI – POTAMI PLAJI

01 AĞUSTOS CUMARTESİ

Sabah 06.00`de Mavişehir Egepark önü, 06.10’de Bostanlı İskelesi, 06.20’da Karşıyaka Yalısı FMA TRAVEL Ofisi, 06.30’da Lozan Atatürk Lisesi, 06.40`da Sabancı Kültür Merkezi, 06.50`de Göztepe İskelesi, 07.00`de Üçkuyular Shell önü sonra komşu ülkenin en güzel adalarından biri olan Samos ( Sisam )’a gitmek için yola çıkıyoruz. Kuşadası deniz gümrüğünde pasaport kontrollerimizi yaptırdıktan sonra yaklaşık bir saatlik keyifli deniz yolculuğumuza başlıyoruz. Ege Denizi’nin en güzel plajlarına sahip, bağları ve ormanları ile ünlü, Pisagor’un memleketi Samos’a vardığımızda gümrük işlemlerimizi tamamlıyor ve rehberimiz eşliğinde adanın başkenti Vathi’de şehir turuna çıkıyoruz. Bu esnada Katolik Kilisesi’ni, Metropolitlik Kilisesi’ni, Arslan Heykeli’ni ve Pisagor Meydanı’nı yakından tanıyoruz. Pythagoros Meydanı’nda verdiğimiz frape ve alış veriş molasının ardından Kuzey Samos Turu’na başlıyoruz. İlk olarak adanın şarap ve deri üretimi ile ünlü beldesi olan Karlovasi’ye doğru yola çıkıyoruz. Adanın kuzeyinde ve sahil boyunca yaptığımız bu keyifli yolculuğun ardından doğanın kucağında bülbül sesleri eşliğinde kahvelerimizi içmek için Manolates Köyü eteklerindeAidonia’da kısa bir mola veriyoruz. Samos’un eşsiz yeşiline tanık olduğumuz bu keyifli anların ardından adanın ticaret ve eğitim merkezi sayılan Karlovasi’ye ulaşıyoruz. İlk olarak Karlovasi’nin en güzel plajlarından biri olan Potami Plajı’na gidiyor ve Aya Nikolas Kilisesi’nin terasından eşsiz manzarayı izliyoruz. Öğleye doğru Karlovasi kent merkezine giderek Aya Panagia Kilisesi, Tarihi Üniversite Binası’nı ve Belediye Binası’nı yakından görüyor ve Karlovasi Meydanı’nında keyifli anlar yaşıyoruz. Daha sonra adanın en güzel sahiline sahip Kokkari’de deniz kıyısında Samos mutfağının eşsiz tatları ile öğle yemeğimizi almak için yolculuğumuza devam ediyoruz. Bu esnada yolumuz üzerinde yer alan Agios Konstantinos ve Avlakia gibi yerleşimleri panoramik olarak görüyoruz. Öğle saatlerinde tavernaları ve eşsiz mimarisi ile Mykonos’dan izler taşıyan Kokkari’de öğle yemeğimizi deniz kıyısında alıyor ve Samos’un masmavi denizinin tadını çıkarıyoruz. Öğleden sonra otelimizin de bulunduğu adanın başkenti Vathi’ye dönüyoruz. Burada eski bir şarap fabrikasına uğruyor ve günümüzde şarap müzesi olan bu tesiste Samos şaraplarının tadına bakıyor ve alış veriş yapma şansı yakalıyoruz. Gün sonunda otelimize yerleşiyor ve dinleniyoruz. Akşam 21.30’da FMA TRAVEL’ın ikramı olan Taverna Gecesi’ne katılmak için otelimizin lobisinde buluşuyor ve yörenin güzel bir tavernasına gidiyoruz. Burada akşam yemeğimizi Yunan müziği eşliğinde alıyor ve Samos gecelerinin tadını çıkarıyoruz.

2. Gün: PIRGOS – KOUMARADEI - MEGALI PANAGIA MANASTIRI - PYHTAGORIO

02 AĞUSTOS PAZAR

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra arzu eden konuklarımızla Güney Samos Turu için yola çıkıyoruz. İlk olarak Samos`un en görkemli yapılarından biri olan Megali Panagia Manastırı`na gidiyoruz. Manastırın yeşil doğasını ve eşsiz mimarisini yakından tanıyoruz. Daha sonra şirin sokakları ve yemyeşil doğası ile ünlüPirgos’a ulaşıyoruz. Burada yaptığımız kısa gezintinin ardından Samos’un ünlü ballarının tadına bakmak ve alışveriş yapmak için bal kooperatifinin satış mağazasına gidiyoruz. Daha sonra adanın tarım merkezi sayılanKoumaradei’ye doğru gezimizi sürdürüyoruz. Adanın bu yeşil köyünde yaptığımız gezintinin ardından Samos’un ünlü Pythagoras kupalarının yapıldığı bir atölyeye konuk oluyor ve diğer adı “adalet kupası” olan bu matematiksel kupanın yapımını izliyoruz. Öğle saatlerinde Pisagor (Pythagoras)’un doğum yeri olanPythagorio’ya gidiyoruz. Birbirinden güzel evleri ve tertemiz sahili ile ünlü bu beldede antikçağın mimarlık eserlerini ve Lykourgos Logothetis kalesini panoramik olarak görüyoruz. Öğle saatlerinde güzel bir sahil restoranında öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemeğin ardından Vathi’ye doğru dönüş yolculuğumuza başlıyor ve yolumuz üzerinde kısa bir fotoğraf molası veriyoruz. Bu molada Vathi ile Samos’a son bir kez yukardan bakma şansı yakalıyoruz. Gezimizin sonunda Vathi gümrüğünde işlemlerimizi tamamlıyor ve gemide yerlerimizi alıyoruz. Gün biterken eşsiz tarihi, şarabı, filozofları, mavi denizi ve yeşil ormanları ile ünlü Samos’a veda ederek İzmir’e doğru denizden ve karadan dönüş yolculuğumuza başlıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR