Pastoral Tour Teklif Al

SAMOS TURU
165€

00/00/0000 - 08/10/2017
1. Gün: VATHI KENT GEZİSİ ( SAMOS ) - KOKKARI – MANOLATES– LEMONAKİA PLAJI Sabah 06.00`da Mavişehir Egepark önü, 06.10’da Bostanlı İskelesi, 06.20’de Karşıyaka Vapur İskelesi, 06.30’da Lozan Atatürk Lisesi, 06.40`da Sabancı Kültür Merkezi, 06.50`de Göztepe İskelesi, 07.00`de Üçkuyular Shell önünden konukların alınması ve Kuşadası Limanı'na hareket. Limanda gümrük ve pasaport işlemleri sonrası 09.00'da Samos ( Sisam )’a gitmek için yola çıkıyoruz. Yolculuğumuz yaklaşık 1 saat sürecektir. Pisagor’un memleketi Samos’a vardığımızda gümrük işlemlerimizi tamamlıyor ve rehberimiz eşliğinde adanın başkenti Vathi’de şehir turuna çıkıyoruz. Turumuzda, Katolik kilisesini, Metropolitlik Kilisesi’ni, Arslan Heykeli’ni ve Pisagor Meydanı’nı yakından tanıyoruz. Pythagoros Meydanı’nda verdiğimiz frape ve alışveriş molasının ardından Kuzey Samos turumuzda güzel evleri, restoranları ile ünlü Kokkari var. Öğle yemeğini de içeren serbest zamanımızda, arpacık soğan anlamına gelen Kokkari’de keyifli bir gezinti yapıyoruz. Öğle yemeği için deniz kenarında ünlü Meltemi veya Kalamies Restorantlarını tavsiye ediyoruz. Burada lezzetli deniz ürünlerinin yanında adanın nefis etlerini de yiyebilirsiniz. Eh deniz molası verme zamanı geldi. Kuzeyin en güzel koylarından biri olan Lemonakia Plajı'nda deniz molası verip serinlemenin zamanı. Tertemiz, berrak Ege’nin sularında yorgunluğumuzu attıktan sonra otelimize doğru yola çıkıyoruz. Otelimize yerleşiyor ve dinleniyoruz. Akşam 21.00’de arzu eden konuklarımızla Taverna Gecesi’ne katılmak için otelimizin lobisinde buluşuyor ve yörenin güzel bir tavernasına gidiyoruz. Burada akşam yemeğimizi Yunan müziği eşliğinde alıyor ve Samos gecelerinin tadını çıkarıyoruz. 2. Gün: KARLOVASİ, PİRGOS, KUMARADEİ, MİTİLLİNİ KÖYÜ & PYTAGORİAN Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra büyük Samos turu için yola çıkıyoruz. Samos`un kuzey kıyısı boyunca küçük, şirin balıkçı köylerinden geçerek Karlovasi’ye varıyoruz. Yeni Karlovasi meydanından geçerek Potami plajının ünlü kalp şeklinde fotoğrafını çekeceğimiz terasta mola veriyoruz. Balları ile ünlü dağ köyü Pirgos’a doğru yola çıkıyoruz. Karlovasi’nin dış mahallesinde, Eskişehir Sivrihisar’dan göçmüş bir seramikçi ailenin atölyesine konuk oluyoruz. Burada hem ailenin öyküsünü dinliyor, hem de dört nesildir seramik yapan ailenin atölyesinde Pisagor adalet kupalarının yapılışını izliyoruz. Yolumuz uzun. Bundan sonraki durağımız adanın güney sahillerini kuş bakışı görebileceğimiz Pirgos köyü. Balı ile meşhur köyün üst kısmında bal kooperatifinde soluklanıyoruz. İsteyenler için doğal ve katıksız, üstelik ekonomik bal alma fırsatı var. Kısa bir yolculuktan sonra, Kumaradei köyündeyiz. Panorama Kafe’de ikram edilen ballı, susamlı lokmaların tadına bakıp, Dilek Yarımadası Milli Parkı'nı seyrediyoruz. (Adanın Türkiye’ye en yakın yeri sadece 1.400 metre) Köy kadınlarının kurduğu kooperatiften küçük bedeller karşılığı ilginç hediyeler alabilirsiniz. Örneğin yüzen mumlar… Yolcu yolunda gerek. Dağdan aşağıdaki verimli ovaya doğru inen yol bizi, bir zamanlar adanın başkenti olan Hora’ya getirecek. Ancak burada durmadan 4 km. yukardaki Midilli’den göç edenlerce kurulan Mitillini Köyü'ne uzanacağız. Burada bir paleoanteolojik müze ve şirin mi şirin bir köy meydanı var. Burada kısa bir mola veriyor ve Pisagor’un doğduğu liman kenti Pythagorio’ya yola çıkıyoruz. Adanın en atraktiv yerleşimi olan Pythagorio her zevke hitap eden bir yer. Tarihe mi meraklısınız? Kale ve Arkeoloji Müzesi sizi bekliyor. Boğazınıza mı düşkünsünüz ? Yine doğru yerdesiniz. Ev yapımı limonatadan, Selanik börekçisine, adada yiyebileceğiniz en güzel dondurmadan, sahilde bir restoranda yiyebileceğiniz deniz ürünlerine, hepsi burada. Bir de peynir merakınız varsa, marketlerde çok uygun fiyata çeşit çeşit peynirler sizi bekliyor. Birbirinden güzel evleri ve tertemiz sahili ile ünlü bu beldede geçirdiğimiz güzel zamanın ardından Vathi’ye doğru dönüş yolculuğumuza başlıyor ve yolumuz üzerinde kısa bir fotoğraf molası veriyoruz. Bu molada Vathi ile Samos’a son bir kez yukardan bakma şansı yakalıyoruz. Gezimizin sonunda Vathi gümrüğünde işlemlerimizi tamamlıyor ve gemide yerlerimizi alıyoruz. Gün biterken eşsiz tarihi, şarabı, filozofları, mavi denizi ve yeşil ormanları ile ünlü Samos’a veda ederek İzmir’e doğru denizden karadan dönüş yolculuğumuza başlıyoruz.