Daniel Tours Teklif Al

SEVGİLİLER GÜNÜNE ÖZEL MİDİLLİ ADASI TURU
139 €

13/02/2016 - 14/02/2016

1.Gün MİDİLLİ ŞEHİR TURU ve AGIASOS KÖYÜ

Sabah saat 08:00’de AYVALIK TURYOL ofisinde buluşup, gümrük işlemlerinin ardından 09:00’da TURYOL gemileri ile Midilli ’ye hareket ediyoruz. Ayvalık koylarından, deniz fenerlerinden ve güzelim adalardan mavi ufukta yavaş yavaş uzaklaşırken Ege denizinin kucağında ilerliyoruz. Yaklaşık 1,5 saat süren bu keyifli deniz yolculuğundan sonra Yunanistan’ın üçüncü büyük adası olan Midilli(Lesvos)ye ulaşıyoruz. Pasaport ve gümrük kontrolünden sonra, valizlerimizi bizi bekleyen otobüse yerleştiriyoruz ve yürüyerek Türkçe rehber eşliğinde şehir turumuza başlıyoruz. Mytilini’de (Midilli-Lesvos adasının başşehri) keyifli bir gezintiye çıkıyor ve bu esnada, Sapho meydanından başlayarak, Agios Therapondas Kilisesi, Ermou Caddesi, Agios Athanasios Metropolitlik Kilisesi, Yeni Cami ve Hamamı, Valide ve Yalı Cami gibi tarihi yapıları yakından tanıyoruz. Daha sonra Midilli mutfağının eşsiz tatlarını tatmak için Midilli sahil restoranlarının en ünlülerine ev sahipliği yapan, Epano Skala ya da Panagiouda’ya doğru yola çıkıyoruz.(öğle yemeği Mytilini merkezde de alınabilir) Burada aldığımız öğle yemeğinin ardından Midilli’nin en otantik yerleşimlerinden biri olan Agiasos’a doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Yemyeşil ormanları, ahşap işçilikleri ve Meryem Ana Kilisesi ile ünlü bu dağ köyüne vardığımızda köyün Şirince benzeri sokaklarında keyifli bir gezintiye çıkıyoruz. Köy dönüşü Yunanistan’ın en ünlü halk ressamlarından Midillili Theofilos’un son iki yılını geçirdiği büyük bir ağaç kovuğunun bulunduğu Karini’yi ziyaret ediyoruz. Daha sonra Midilli’nin en güzel oteli 4* Elysion oteline yerleşiyoruz ve dinleniyoruz. Akşam rehberimiz ile belirlenen saatte buluşup, akşam yemeğimiz için tavernamıza gidiyoruz. Ada yemeklerinin tadına bakıp bouzouki eşliğinde Yunan müziğine doyarak unutulmayacak bir gece geçiriyoruz. 4* ELYSION OTEL /www.elysion.gr

2.Gün THERMİ-MANDAMADOS-MOLİVOS(Mithimna)-PETRA

Otelde aldığımız kahvaltının ardından, bu günün ilk durağı olan Thermi’ye doğru yola çıkıyoruz. Kaplıcaları, Osmanlı zamanında inşa edilen tarihi Sarlıca Palas otel binası önünde küçük bir fotoğraf molası verip, adanın en mistik yeri Mandamados Köyü’ne doğru gezimize devam ediyoruz. Bu­rada yer alan Ada’nın en ünlü kilisesi Taksiarchis Kilisesi ve Manastırı’nı yakından tanıyoruz. Kilise ziyaretimizi yapıp Kilise avlusunda ballı yoğurt ve lokma molamızı verdikten sonra ünlü yazar Stratis Myrivilis ‘in köyü Skamniya’dan geçerek adanın kuzey ucunda olan Molivos ‘ a ulaşıyoruz.

Yunanca Mithymna adı ile de bilinen ve Assos kentinin de ilk sakinlerinin göç yeri olan bu şirin beldede öğle yemeğimizi alıyoruz. Kalesi, taş ev­leri ve şirin sokakları ile Midilli’nin en keyifli gezi alanlarından biri olan Molyvos’ta geçirdiğimiz keyifli zamandan sonra Petra’ya doğru yola çıkıyoruz. Sadece 4-5 km uzaklıkta Midilli’nin en güzel sahillerine sahip Petra’ya ulaşıyoruz. Petra’da, kayaya oyulmuş, 114 basamakla çıkılan ve kasabayı panoramik seyredebileceğimiz Meryemana Kilisesini ziyaret ediyoruz.(Kilise tatil günlerinde kapalı olabilir,lokal otoritelerin iznine göre ziyaret gerçekleşir.) Ardından adanın iç tarafından, Kalloni ve Gera Körfezlerini izleyerek dönüş yolumuza geçiyor ve Midilli Limanına varıyoruz. Bu güzel günün ardından gümrük işlemlerini de bitirdikten sonra 17:00’de Ayvalık’a doğru harekete geçiyoruz. Bir başka Daniel Tours programında görüşme dileğiyle…