FMA Travel Teklif Al

TRAKYA ve MARMARA

12/10/2017 - 16/10/2017

PERŞEMBE - HAREKET

Akşam 23.00'de Üçkuyular Shell, 23:10'da Göztepe İskele karşısı, 23:20'de Sabancı Kültür Merkezi, 23:30'da Lozan Atatürk Lisesi önü, 23.40'da Karşıyaka Yalı Caddesi FMA TRAVEL Ofisi önü, 23.50 'de Bostanlı İskelesi karşısı ve 00.00'de Mavişehir Egepark'da buluştuktan sonra TRAKYA ve MARMARA gezimize başlıyoruz.

1. Gün: UZUNKÖPRÜ - ERGENE NEHRİ - BEYAZIT ŞİFAHANESİ - SARAYİÇİ - KIRKPINAR - FATİH KÖPRÜSÜ - ADALET KULESİ - SARAY HAMAMI - SELİMİYE CAMİ - ESKİ CAMİ - ÜÇ ŞEREFELİ CAMİ

CUMA

Sabahın erken saatlerinde ulaştığımız Çanakkale'den feribotumuza binerek Gelibolu Yarımadası'na geçiyoruz. Burada ilk olarak Anzak Koyu, Kemalyeri, 57. Alay Şehitliği ve Conkbayırı şehitliklerini panoramik olarak görüyoruz. Daha sonra ardından Koru Dağı'nda Saroz Körfezi'nin manzarasını izleyerek kahvaltılarımızı yapıyoruz. Daha sonra Keşan'dan geçerek Mimar Sinan'ın ustalık eserlerinden, Türkiye'nin en uzun taş köprülerinden birisi olanUzunköprü'yü ve Ergene Nehri'ni yakından tanıyoruz. Edirne'ye ulaştığımızda ilk olarak II. Beyazıt devrinde yapılan ve Avrupa'dan müzecilik ödülü olan Beyazıt Şifahane'sini, Balkan harbi ve Rus İşgali'nin izlerini taşıyan Sarayiçi'ni, Tunca Nehri üzerindeki Fatih Köprüsü, Adalet Kulesi ve Saray Hamamı'nı yakından tanıyoruz. Edirne denilince ilk akla gelen yağlı güreşlerin yapıldığı Kırkpınar Güreş Alanı'nı da gezdikten sonra öğle saatlerinde Edirne'nin ünlü ciğerinin tadına bakıyoruz. Yemekten sonra Edirne'nin simgesi Selimiye Cami'yi ziyaret ediyoruz. Daha sonra Osmanlı mimarisinde ilk anıtsal kubbeli eserlerden biri olan Üç Şerefeli Cami ve çok kubbeli Eski Cami'yi ziyaret ediyoruz. Gün sonunda Ali Paşa Çarşısı'ndan Edirne'ye özgü saray sabunları ve badem kurabiyelerimizi alıyoruz Daha sonra otelimize yerleşerek dinleniyoruz. Akşam saatlerinde yemeğimizi almak için Edirne merkezinde gezintiye çıkıyoruz.

2. Gün: KARAAĞAÇ -TRAKYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ - MERİÇ KÖPRÜSÜ - AHMET PAŞA ÇEŞMESİ - TARİHİ KARAKOL BİNASI - HIZIR BEY CAMİ - İĞNEADA - DUPNİSA MAĞARASI

CUMARTESİ

Sabah kahvaltısını otelimizde aldıktan sonra Edirne'nin cennet köşesi Karaağaç'a gidiyoruz. Bir zamanlar Yunanistan idaresinde kalan ve Meriç Nehri'nin yanı başındaki bu şirin beldede eski bir istasyon binası olan Trakya Ünv. Rektörlük Binası'nı, Meriç Köprüsü'nü, Ahmet Paşa Çeşmesi ve Tarihi Karakol Binası'nı geziyoruz. Karaağaç'ta yaptığımız zevkli fayton yolculuğunun ardından Edirne'ye veda ederek Trakya'nın incisi Istranca Dağları ve Longoz Ormanlarını görmek için Kırklareli'ne doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Ayçiçek tarlaları arasında yaptığımız keyifli yolculuğun ardından Kırklareli'ne ulaşıyoruz. Kent merkezinde Hızır Bey Cami ve Arastası'na göz attıktan sonra keyif kahvelerimizi içiyoruz. Öğleye doğru Trakya'nın Karadeniz'e kıyısı olan İğneada'ya doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Dişbudak, çam, meşe ve çınar ağaçlarının oluşturduğu yeşillikler denizinde yaptığımız yolculuğun ardından Karadeniz Sahili'ne ulaşıyoruz. Yörenin lezzet abidesi olan Karadeniz balıklarından oluşan yemeğimizi İğneada Sahili'nde Karadeniz'i izleyerek alıyoruz. Yemeğin ardından çaylarımızı içmek ve serinlemek için Dupnisa Mağarası'na doğru gezimizi sürdürüyoruz. Yolumuz üzerinde Demirköy'e ulaşıyor ve arzu eden konuklarımızlamağaraya gitmek için dolmuşlar kiralıyoruz. Orman içinde yaptığımız keyifli yolculuğun ardından bir doğa harikası olan Dupnisa'ya ulaşıyoruz. İsmi Bulgarca delik manasına gelen bu mağaranın içine girdiğimizde burasının gerçekten sihirli bir delik olduğunu gözlerimizle görüyoruz. Gün sonunda Istranca Dağları'na ve yemyeşil subasar ( longoz ) ormanlarına veda ederek Çorlu'ya doğru yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Gün sonunda otelimize yerleşiyor ve akşam yemeğimizi alıyoruz.

3. Gün: TEKİRDAĞ - UÇMAKDERE - MÜREFTE - ŞARKÖY - BOLAYIR - GELİBOLU MEVLEVİHANESİ -GELİBOLU KALESİ -BAYRAKLI BABA

PAZAR

Sabah kahvaltısını aldıktan sonra otelimizden ayrılıyor ve Tekirdağ'a doğru gezimizi sürdürüyoruz. Tekirdağ'da yaptığımız kısa kent turunun ardından Şarap Sahili olarak adlandırılan Tekirdağ kıyılarında keyifli bir yolculuğa başlıyoruz. Bu yolculuk esnasında Uçmakdere, Mürefte ve Şarköy gibi bağları ve evleri ile ünlü beldelerden geçiyoruz. Daha sonra Bolayır'a ulaşıyor ve Namık Kemal'in mezarını ziyaret ediyoruz. Ardından Gelibolu'daGelibolu Mevlevihanesi, Gelibolu Kalesi ve Bayraklı Baba'yı yakından tanıyoruz. Daha sonra feribotumuza binipLapseki'ye geçiyoruz. Gün sonunda Trakya'da sürdürdüğümüz gezimizi Ege Denizi kıyısına ulaşarak sonlandırıyoruz. İzmir'e dönüş yolculuğumuzda Ezine'den peynirlerimizi alma şansı yakalıyoruz. Gece saatlerinde ulaştığımız İzmir'de FMA TRAVEL'ın başka bir gezisinde tekrar buluşmak dileğiyle vedalaşarak ayrılıyoruz.

FMA Travel

Adres : Yalı Caddesi No:152/A (Karşıyaka Otobüs Durakları Karşısı) Karşıyaka / İZMİR