Candoğan Travel Teklif Al

UÇAKLA KARADENİZ & YAYLALAR-İZMİR ÇIKIŞLI TUR

10/09/2016 - 15/09/2016
1. Gün: (Çarşamba) : İzmir, Samsun, Fatsa, Yason Burnu, Perşembe, Ordu, Giresun

Saat: 05.30‘da Adnan Menderes Havalimanı‘da oluyor, SunExpress Hava yollarının XQ9158 sefer sayılı 06.30 uçuşu ile 1,5 saatlik yolculuğun ardından ilk gezi noktamız olan Samsun‘a ulaşıyoruz. Havalimanında bekleyen rehberimiz ile buluşuyor ve tur aracımıza yerleşiyoruz. Turumuza Karadeniz’in ekonomik, ticari ve birçok alanda gelişmiş kenti Samsun’u gezerek başlıyoruz. Heinrich Krippel’in 1932 yılında yaptığı dünyaca ünlü Atatürk Heykeli’nin önünde kısa bir fotoğraf molasının ardından Amisos Hazinelerinden mozaiklere pek çok eserin sergilendiği Arkeoloji Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında mili mücadelemizde önemli yere sahip olan Tütün iskelesi - İlkadım Anıtını ve Samsun ismiyle özdeşleşmiş bir sembol olmuş Bandırma Vapuru’nu ziyaret ediyoruz. Ardından Fatsa, Bolaman üzerinden Perşembe sahillerinde keyifli bir yolculuğa çıkıyoruz. Uzun Saçlı’dan Vonalı Celal’e efsaneleşmiş yerlere selam veriyor, doğanın sunduğu olağanüstü manzaraların eşliğinde Yason Burnu’na doğru yol alıyoruz. Ardından Argonot efsanesine konu olan burnu görüyor ve Yason Kilise’sini (Aya Nikola) ziyaret ediyoruz. Ülkemizin Oksijen Şehri Ordu‘ya doğru hareket ediyoruz. “Ceza Yeme!.. Fındık Ye!” diyen Ordu’luların güzel şehrini kuşbakışı görebileceğimiz Boztepe‘ye teleferikle çıkıyoruz. Yaklaşık 485 metre yükseklikteki muhteşem şehir panoramasını, sahillerini ve yaylalarını kuşbakışı seyrediyor, havasını içimize çekiyoruz. Daha sonra tekrar teleferikle aşağıya iniyoruz. Aracımıza yerleşerek fındığı ile bilinen Giresun’a hareket ediyor ve Fiskobirlik’te vereceğimiz alışveriş molasının ardından otelimize yerleşiyoruz.. Akşam yemeği ve konaklama Giresun’daki otelimizde.

2. Gün: (Perşembe) : Giresun, Of, Çaykara, Uzungöl, Zigana Yaylası

Sabah kahvaltımızı otelde aldıktan sonra, Doğu Karadeniz’e doğru karadan yelken açıyoruz. Bir yanımızda Karadeniz’in, diğer yanımızda fındık bahçelerinin eşlik ettiği sahil yolu üzerinde ilerliyor ve güzel kentimiz Trabzon‘a ulaşıyoruz. Turizme ilk açılan Karadeniz’in en ünlü yaylalarından Uzungöl’e doğru yola çıkıyoruz. Of, Çaykara yolu ile ulaştığımız yaklaşık 1090 m. yükseklikteki etrafı tamamen çam ormanlarıyla kaplı vadinin tam ortasında bulunan bu ünlü yaylanın büyüleyici manzarasına tanıklık ediyor ve öğle yemeği molası veriyoruz. Ardından dileyen misafirlerimiz ile (EKSTRA) Uzungöl Üst Yayla Turu; bizi bekleyen minibüslerimizle üst yaylalar gezimize başlıyoruz. Derin vadileri, bulut denizlerini ve Uzungölü tepeden seyredeceğimiz gezimizde Lustra ve Karaster yaylalarının etkileyici manzaralarına tanıklık ediyoruz. Tekrar Uzungöl’e iniyor ve bu kez kendimizi Zigana Dağı’nın büyüsüne yolculuk için yola çıkıyoruz. Yayla tesisindeki otelimize yerleşiyor ve yöresel eğlence eşliğinde akşam yemeğimizi alıyoruz. Konaklama otelimizde.

3. Gün: Trabzon, Sürmene, İyidere, Rize, Çayeli, Pazar, Ardeşen, Çamlıhemşin, Ayder Yaylası

Sabah kahvaltımızı otelde aldıktan sonra yayladan ayrılarak, Trabzon’da; şehri tepeden gören Soğuksu semtine çıkıyoruz. Atatürk Köşkü‘nü ziyaret ediyor ve Trabzon ’a özgü gümüş işleme sanatı örneği olan “Kazaziye” imalatını görüyor, alışveriş yapma fırsatı buluyoruz. Ardından Sürmene’de yörenin ünlü bıçağını yakından tanımak ve alışveriş yapmak için mola veriyoruz. Sonrasında muhteşem doğasıyla büyüleyecek Fırtına Vadisi’ne gidiyoruz. Öğle yemeğimizi aldıktan sonra dileyen konuklarımızla minibüslerle(EKSTRA) Ayder Üst Yayla Turu; vadinin gizemli güzelliğini keşfe çıkıyoruz. KONAKLAR MAHALLESİ’nde bölgenin en eski “TAŞ KONAK”ını görüntüledikten sonra, ekran başında bizleri doğası ile büyüleyen SEVDALUK dizisinin çekimlerinin yapıldığı köye gidiyoruz. Ardından yine bölgenin en eski taş köprülerinden ÇİNÇİVA KÖPRÜSÜ (ŞENYUVA KÖPRÜSÜ)‘nü görüyor, doğanın güzelliğine, Fırtına’nın sesine şahitlik ediyoruz. Sonrasında Karadeniz ev yaşamını bizlere her haliyle hissettirecek MOLLAVEYİS KÖYÜ’nde Konakta çay molası veriyoruz. Daha sonra yeryüzündeki cenneti keşfe devam ediyor ve ZİL KALE’ye doğru vadide ilerliyoruz. Kale hakkında bilgi aldıktan sonra bu kez cennetten gelen sese kulak veriyor; önce PALOVİT ŞELALESİ’ni ardından da ÇAT VADİSİ’ndeki BULUT ŞELALESİ’ni görmeye gidiyoruz. Sonrasında Karadeniz’in yaşayan köylerini ziyaret etmeye başlıyoruz. Evleriyle ünlü YOLKIYI KÖYÜ’nü görüp, konakların görüntülerini fotoğrafladıktan sonra bölgenin sıradışı köyü ORTAN KÖYÜ’ne gidiyoruz. Köyün girişinden itibaren bizleri gülümseten ve şaşırtan tabelalarından, Karadeniz insanının zekasına, orijinal SERENDER (nayla) lerinden KARAYEMİŞ’lerine kadar bu küçük köyü keyifle ziyaret ediyor, vadiyi ve uzaktan görünen diğer köyleri izliyoruz.  Çamlıhemşin’den sonra Hala Deresi’ni takip ederek, 1350 mt yükseklikteki Ayder Yaylası‘na çıkıyor ve buradaki otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Ayder Yaylası’ndaki otelimizde.

4. Gün: (Cumartesi) : Hopa, Borçka, Karagöl, Batum

Sabah kahvaltı sonrasında Gelin Tülü Şelalesi’ni görüntülüyor ve yayladan ayrılarak Hopa üzerinden Borçka’ya gidiyoruz. Bizi bekleyen(EKSTRA) Borça Karagöl Turu; minibüslerdeki yerimizi alarak keyifli bir yolculuk yapıyor; yol boyunca Bartnala, Korpa, Rusmana, Maisur şelalelerini görerek bir yeryüzü cenneti olan Karagöl’e ulaşıyoruz. Bizleri doğasıyla büyüleyecek gölün etrafında kısa bir yürüyüş yapıyor ve fotoğraf molası alıyoruz. Sonrasında minibüslerimizle tekrar Borçka’ya dönüyor ve otobüsümüzdeki yerimizi alıyoruz. Hopa üzerinden Sarp’a ulaşıyor ve kapıdaki geçiş işlemlerimizi tamamladıktan sonra Gürcistan’a giriş yapıyoruz. İlk olarak evli çiftlere de şans getirdiğine inanılan Saint Andrew Heykeli’nde kısa bir fotoğraf molası aldıktan sonra panoramik olarak göreceğimiz Gonio Sahilleri, ülkemiz topraklarında doğan Çoruh Nehri ve Gönye Kalesi’nin ardından Batum’a ulaşıyoruz. Zengin bitki çeşitliliğine sahip Botanik Parkı’nı gezdikten sonra şehrin meydanlarını dolaşmaya başlıyoruz. Katedrali, Şehir Parkını, Medea Anıtını, Tiyatro Meydanı’nı geziyoruz. Panoramik olarak görme fırsatı yakalayacağımız ters süt şişesi şeklinde yapılan (sütün saflığının temizliğinin dürüstlüğünün içine aktığının göstergesi) Adalet Binası’ndan, içine yerleştirilen öğelerin bile ters çevrildiği White Restaurant’a, masallar ülkesindeki şatoları andıran Otel ve Kamu Binaları’na kadar bizleri mimarisi ile büyüleyecek Batum’da daha sonra otelimize yerleşiyoruz. Akşam dileyen konuklarımızla Batum’da su gösterileri, ışıklandırılmış tarihi binalarını görebileceğimiz zevkli bir tur yapıyoruz. Konaklama Batum’daki otelimizde.

5. Gün: (Pazar) : Hopa, Arhavi, Çifte Köprüler, Mençuna Şelalesi, Fındıklı, Ardeşen, Çayeli, Rize, Sürmene, Akçaabat, Trabzon, İzmir

Sabah kahvaltısının ardından Sarp Sınır Kapısında geçiş işlemlerini tamamlayarak ülkemize giriş yapıyor, Doğu Karadeniz’in eşsiz güzelliklerini keşfe devam ediyor ve Arhavi’ye ulaşıyoruz. (EKSTRA) Mençuna Şelalesi; Bizleri bekleyen minibülerimizle ülkemizin el değmemiş cennetlerinden Kamilet Vadisi’ne gidiyoruz. İsminin ilk bulunduğunda çevre köylerin başkalarına mesaj vermek için Mençuna (hisselidir) dedikleri; Doğu Karadeniz’in en güzel şelalelerinden olan Mençuna Şelalesi’ne gidiyoruz. Büyüleyici güzelliğine şahitlik ediyor ve Çifte Köprüler’de bir anı fotoğrafı çektiriyoruz. Ardından Gündoğdu’da Ünlü Rize Bezi alışverişi için alacağımız serbest zaman sonrasında Çay Fabrikası’na gidiyoruz. Hikayesini dinliyor, çaylarımızı içiyor ve alışverişimizi de yaptıktan sonra Trabzon üzerinden Akçaabat’a gidiyoruz. Meşhur köftesini yerinde tadıyor ve Trabzon’un hamsi gibi canlı merkezinde gezmek ve şehri hissetmek için meydanda serbest zaman alıyoruz. Bir rüya gibi geçen Karadeniz turumuzu esktra alacağımız akşam yemeği sonrasında tamamlıyoruz. Trabzon Havalimanı’na giderek, uçuş için gerekli işlemlerimizin ardından, SunExpress Havayolları’na ait XQ9271 sefer sayılı Saat: 22.35’de İzmir’e uçuyoruz. Yaklaşık 2 saat süren yolculuğun sonrasında İzmir’e ulaşıyor ve vedalaşıyoruz. Bir başka CANDOGAN TRAVEL seyahatinde tekrar karşılaşmayı umut ederek ayrılıyoruz.