Pastoral Tour Teklif Al

URFA - ANTEP - ANTAKYA TURU

20/04/2017 - 23/04/2017

20 Nisan 2017, Perşembe : İZMİR – ŞANLIURFA ( GÖBEKLİTEPE / HARRAN )

Sabah saat 05:00 de Adnan Menderes Havalimanı İç hatlar Pegasus Havayolları kontuarında buluşma. Saat 06:35 de Şanlıurfa’ya hareket. Saat 08:30 da eski çağlardan beri doğu ile batının buluşma noktalarının en hareketlisi ve en önemlisi olmuş olan Şanlıurfa’ya varış. Özel aracımıza transfer. Alınacak sabah kahvaltısı (ekstra) sonrası bugünkü programımıza dünya tarihinin yeniden yazılmasına sebep olan, 11.500 yıl önce yapılmış ve yapıldıktan 2000 sene sonra üstü esrarengiz bir şekilde kapatılmış olan dünyanın ilk tapınağı Göbekli Tepe gezimizle başlıyoruz. İlk heykel atölyesinin bulunduğu Göbeklitepe, aynı zamanda nohut, mercimek, buğdayın dünyada ilk ekildiği topraklar ve tarım tarihinin başladığı yer olarak bilinmektedir. Günümüzde, dünyanın önde gelen turizm merkezleri arasında birinci sırada yer alacağı kuşkusuzdur. Ardından ismi “yolların kesiştiği yer” anlamına gelen Harran’a gidiyoruz. Dünyanın ilk üniversite kalıntıları, Antik Harran Kenti, Torillolar (kule evler) Rasathane Kulesi gezilecek yerler arasında bulunmaktadır. Şehir merkezine geçiş. Şehir turunda Hz. İbrahim’in ateşe atıldığı Balıklı göl (Ayn-ı Zeliha), Halil–ül Rahman Camii, Mancınık, Rıdvaniye Camii, Bedesten görülecek yerler arasında bulunmaktadır. Sonrasında Sipahiler Çarşısı gezisinde alış veriş yapma imkanı bulacaksınız. Çarşıda Yemeni, Peştamal, Şalvar ve bakır el işlemelerinin en güzel örneklerini bulabilirsiniz. Ardından otelimize gidiş ve yerleşme. Akşam yemeği sonrasında arzu eden konuklarımızla Şanlıurfa kültürünün bir parçası olan Sıra Gecesine (ekstra) gidiyoruz. Sonrasında geceleme otelimizde.

21 Nisan 2017, Cuma : ŞANLIURFA – HALFETİ – GAZİANTEP

Kahvaltı sonrası otelden ayrılıyor ve Anadolu'nun destan nehri Fırat rehberliğinde "Dünya'da siyah gül'ün" yetiştiği tek yer olan muhteşem Halfeti'ye varıyoruz. Fırat Nehri üzerinde 45 dakikalık bir tekne turu yapıyoruz, bu yolculuk esnasında Rum Kale'yi hayranlıkla fotoğraflıyoruz. Sular altında kalan Savaşan Köyü ve Değirmendere bölgesindeki gezilerimizi tamamlıyor veGaziantep’e hareket ediyoruz. Gaziantep şehir turunda öncelikle Zeugma Antik kentinden çıkarılan mozaiklerin sergilendiği ve her biri bir başyapıt olan eserleri, mitolojik öyküleriyle dinleyecek ve göreceksiniz. Öğle yemeği sonrasında Kent Müzesi ve Beyazhan Müzesi'ni geziyoruz. Eski bir Antep evi içindeki Medusa Cam Müzesindeki yüzyıllık eserleri ve yeni ustaların el emeği göz nuru eserlerini görecek ve alışveriş yapacaksınız. Gaziantep’in eski kent dokusunu görmek için yeni düzenlenmiş haliyle Antep Kalesi'ni ve çevresindeki tarihi çarşıları ve Almacı pazarını (Bakırcılar çarşısı) geziyoruz. Ardından otelimize gidiş ve yerleşme. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

22 Nisan 2017, Cumartesi : GAZİANTEP – ANTAKYA

Kahvaltı sonrası otelden ayrılıyor ve Islahiye, Kırıkhan güzergahı üzerinden yaklaşık üç saat sürecek bir yolculukla Antakya'ya varıyoruz. Alınacak öğle yemeği (ekstra) sonrasındaAntakya'da ilk olarak Zeugma müzesinin açılışı nedeniyle dünyada 3. sıraya düşen Antakya Mozaik Müzesi'ni ziyaret ediyoruz. Uzun çarşı, Demirciler çarşısı, Habip Neccar Camii gezilerimizi yaparken bir yandan da panoramik olarak göreceğimiz Rum-Ortadoks Kilisesi, Protestan ve Katolik Kilisesi, Tarihi Antakya evleri, Eski Antakya Sokakları arasında tarihe yolculuk yapıyoruz. Sonrasında Habib Neccar Dağı'nın eteğine yapılmış olan dünyanın ilk kilisesi olarak bilinen St. Pierre Kilisesi'ni ziyaret ediyoruz. Otelimize gidiş ve yerleşme. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

23 Nisan 2017, Pazar : ANTAKYA – İSKENDERUN – ADANA

Kahvaltı sonrası otelden ayrılış. İskenderun’a hareket. Soğuk Oluk, Amik Ovası ve Amanos dağlarının doyumsuz manzarasını izleyerek Belen geçidine çıkıyoruz. Buradan İskenderun’a varış. İskenderun sahilinde çay molası veriyor ve Adana’ya yöneliyoruz. Taş köprü, Küçük Saat, Büyük saat ve Ramazanoğlu Beyliğine ait Konağı görüyor ve bilgiler alıyoruz. Kazancılar çarşısında serbest zaman veriyoruz. Turumuzun devamında, Seyhan Barajı’na yöneliyor ve Baraj gölü kıyısında kahvelerimizi içiyoruz. Panoramik şehir tanıtım turumuz sonrasında akşam yemeğimizde meşhur Adana kebabı tadmadan Adana’dan ayrılmıyoruz ( ekstra ). Havalimanı’na hareket. Bilet işlemleri sonrasında Sun Express Havayolu ile saat 22:15 de İzmir’e hareket. 23:50 de İzmir’e varış ve turumuzun sonu….