Ebruli Turizm Teklif Al

BOZCAADA (TENEDOS)

17/10/2015 - 18/10/2015

17 Ekim 2015, Cumartesi:
Sabah saat 06.30'da Alsancak/ Lozan Meydanında, 07.00'de Karşıyaka/ Yunuslar'da buluşarak yola çıkıyoruz. Saat 13.00 feribotuna yetişmek için kahvaltımızı araçta yaparak vakit kazanıyoruz. Yaklaşık 45 dakikalık feribot yolculuğundan sonra Bozcaada'ya ulaşıyoruz. Küçücük, köyü olmayan, festivallerin, bağların, manzaraların, şiirlerin adasına ayak basıyoruz. Adaya geçişimiz öğle saatine denk geldiği için önce ada mutfağıyla tanışıyoruz. Öğle yemeği için konuklarımızı serbest bırakıyoruz ancak arzu edenlere tabii ki tavsiyelerimiz oluyor…

Yemek sonrası ada merkezinde dolaşmaya başlıyoruz. Çoğu yağ tenekelerine dikilmiş rengârenk çiçekler,  sarmaşıklar arasında, parke taşlarla döşeli sokaklardan geçiyoruz. Bozcaada Kalesini, sokaklarını, Kiliseyi geziyoruz. Renkli camları, parmaklıkları ve görkemli tahta kapıları ile Bozcaada evlerini seyretmeye doyamıyoruz. Akşamüzeri otelimize gidip yerleşiyoruz. Akşam yemeği otelimizde. Yemekten sonra isteyenlerle Bozcaada merkezine gidip dolaşabiliriz...

18 Ekim 2015, Pazar:
Sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı ediyoruz. Sonra bavullarımızı alarak otelden ayrılıyoruz. Aracımızla Ada turuna çıkıyoruz. Ayazma plajına inerken, çınar ağaçlarının arasında gizlenen Aya Paraskevi'yi ziyaret ediyoruz. Burada her yaz, Azize Paraskevi'yi anmak için Rum Ortodoks Cemaati tarafından düzenlenen bir şenlik yapılır. İstanbul'dan, Yunanistan'dan ve dünyanın dört bir yanından çok sayıda Rum adaya gelir. Ortaya kurulan tahta masalarda ada şarapları eşliğinde yemek yer, geleneksel müzikleriyle dans ederler. Ayin vakti geldiğinde papaz kilisenin çanını çalar ve kalabalık dua için küçük şapele toplanır. Uzun yıllardır Rumlarla iç içe yaşayan Türkler de onları bu özel günlerinde yalnız bırakmazlar..

Öğle saatlerinde Ada merkezine geri dönüyoruz. Bağları ve şarapları ile ünlü bu güzel adada Şarap , hediyelik alışverişleri derken, zaman hızla ilerliyor.. Fırsat bulursak gelincik şurubunun tadına bakıyoruz. Öğle yemeği ve serbest zaman sonrasında saat 16.00 civarında feribotumuz hareket ediyor. İskeleden ayrılırken son bir defa Bozcaada'yla vedalaşıyoruz. Akşam yemeğini yoldaki tesislerden birinde yiyerek, İzmir'e doğru yola devam ediyoruz. Geç saatlerde İzmir'e varıyoruz.

Ebruli Turizm

Adres : 1443 Sokak (Kıbrıs Şehitleri) Mutlu Apt. No: 37 Kat:3 Daire: 3 35220 Alsancak/İZMİR