Escan Turizm Teklif Al

BOZCAADA-GÖKÇEADA-KURBAN BAYRAMI

02/09/2017 - 04/09/2017
1. Gün:

Sabah saat 06.00 Üçkuyular Opet, 06.10 Susuz Dede, 06:15 Üçyol İşbankası Yazaneler önü,06:30 Alsancak Lozan, 06.45 Bornova E.Ü.H Önü, 07:00 Girne Mc Donalds, 07:05 Girne Tatilbudur Karşısı,07:10 Girne Yunuslar, 07:20 Karşıyaka ESCANTUR önü, 07:30 Bostanlı İskele, 07:45 Mavişehir Mavibahçe Karşısından misafirlerimizi aldıktan sonra yolculuğumuza başlıyoruz.

Sabah kahvaltımızı uygun bir tesiste aldıktan sonra Ezine üzerinden “Eyvah Eyvah” filminin çekildiği şirin yerlerden birisi olan Geyikli İskelesi‘ne ulaşıyoruz ve Bozcaada’ya ulaşmak için Feribot İskelesine giriş yapıyoruz. Takribi 45 dakikalık bir feribot yolculuğumuz sonrasında Bozcaada’ya ulaşıyoruz. Çanakkale Savaşları sırasında İngilizler adına savaşan A.N.Z.A.C Kolordusunun üssü olarak kullanılmış olan, antik dönemde Tenedos Adıyla anılan, Üzüm Bağları ile ünlü Bozcaada’yı gezmeye başlıyoruz. İlk Durağımız Cenevizliler, Venedikliler, Roma, Bizans ve Osmanlı dönemine kadar birçok yönetim altında kalan Bozcaada Kalesi olacak. Kale içerisinde Farkı medeniyetlere ait batık gemilerden çıkarılmış zeytinyağı ticaretinde kullanılan antik dönem Anforalarının sergilendiği Sualtı Müzesi’ni geziyoruz. Buradaki gezimiz ardından Bozcaada’nın ilk Camisi Alaybey Camii’ne gidiyoruz. Burada Osmanlı’ya katkıda bulunmuş 14 kişinin mezarının bulunduğu avluyu da görüyoruz. Cami ziyareti sonrası Osmanlı döneminde Bozcaada nüfusun %80 ini oluşturan Rumların mübadele sonrasında Batı Trakya’ya göç etmesi ardından terk edilen Bozcaada’nın rengârenk Tarihi Rum Evlerinin oluşturduğu sokaklarda yapacağımız kısa bir yürüyüşle, Bozcaada’nın kültürü haline gelmiş Badem Kurabiyeleri’ni yapan bölgenin yöresel lezzetlerinin yapıldığı Çiçek Pastanesi’ne gidiyoruz. Damakçatlatan ve Badem kurabiyelerinden tatmayı unutmayın. Buradaki lezzet molası ardından bir Rum Ortodoks Kilisesi olan Meryemana Kilise’sini (sadece Pazar günü ain için açılmaktadır)göreceğiz. Bir Eylül Meselesi, Kara Murat-Fatin’in Fermanı, Ponente Feneri, Eylül Fırtınası, Son Mektup gibi film ve dizilerin çekildiği Bozcaada İskelesinden Feribot’la Geyikli İskelesine dönüyoruz. Geyikli’ den ayrılarak Çanakkale’ye hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. 3*Çanak Hotel www.canakhotel.com

2. Gün:

Sabah kahvaltımızı otelimizde aldıktan sonra Çanakkale merkezden Eceabat’a geçiyoruz ve Kabatepe’ye hareket ediyoruz. Keyifli bir deniz yolculuğu sonrasında Gökçeada’ya ulaşıyoruz. Bir zamanlar 1950 hanesi, sineması ve iki kilisesi ile GÖKÇEADA’nın en büyük köyü olan Dereköy’e hareket ediyoruz. Köyü gezdikten sonra Tepeköy’e gidiyoruz ve yapacağımız gezinin ardından ev yapımı şaraplardan tadıyor ve alışveriş yapıyoruz. Öğle yemeği için Kaleköy’de sahil restoranlarında serbest zaman aldıktan sonra, Zeytinli’de içeceğimiz dibek kahveleri ile yorgunluğumuzu atıyoruz. Akşam üzeri Gökçeda Limanı’na geçiyoruz ve feribotumuz ile Kabatepe’ye hareket ediyoruz. Kabatepe’ye ulaştıktan sonra, feribotla Eceabat’a geçiyoruz ve otelimize dönüyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. 3* Çanak Hotel www.canakhotel.com

3. Gün:

Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası şehir merkezinde Çanakkale feribot iskelesinden hareketle otobüsümüzle feribota binerek yarım saatlik bir yolculuk ardından Gelibolu Yarımadası’na ulaşıyoruz. Eceabat istikametinden Kilitbahir’e doğru hareket ederken Necmettin Halil Onan’ın o müthiş dizelerini Kilitbahir yamacında okuyoruz. (“Dur Yolcu! Bilmeden…”) Tarihimizin yeniden yazıldığı, Osmanlı’nın mirasının üzerine Gazi Mustafa Kemal ve silah arkadaşlarının kuracağı Cumhuriyetin temellerinin atıldığı bu anlamlı diyarı alanında uzman rehberinizden dinlemek üzere şehitlik gezimize başlıyoruz. İlk göreceğimiz yerler Kilitbahir kalesi, Sarı Kule, Boğazın en dar noktası, Rumeli Namazgah Tabyası, Bonetler, Kireç Ocakları, Rumeli Hamidiye Tabyası panoramik olarak görüldükten sonra Rumeli Mecidiye Tabyası’nda kahraman gazimiz Havran’ın Manastır Köyü’nden Seyid Onbaşı ve 18 Mart Deniz Savunma Muharebesinin Zaferi’nin bütün detaylarını rehberimizden dinleyeceğiz. Buradaki gezimiz sonrası Soğanlıdere ve Şehitliği, Dünyadaki ilk hava şehitleri olan Türk Şehitleri Mezarı, 1969 şehidimizin yattığı Şahindere, Şahindere Sahra Hastanesi Şehitliği ve Mulazım-ı Sanisi Yüzbaşı Mustafa Şehit Mezarı’nı göreceğiz. Buradaki anlamlı ziyaretimiz sonrası Şehitlerimiz için yapılmış olan en büyük anıta gidiyoruz. Çanakkale Şehitler Abidesi ziyaretimizde 60.000 askerimizin isimlerinin yazılı olduğu sembolik mezarlığı görüyoruz ve sonrasında 9 Cephe Anıtı, Arkadaşını kurtaran Mehmetçik Anıtı, Tören Alanı, Savaş Rölyefi, Türk Bayrağı, Mustafa Kemal Atatürk’ün tüm analara mesajının yazılı olduğu kitabe, Abide Kitabesi, Gül Bahçesi, Abide Alanı, Açık Hava Müzesi, Gazi Mustafa Kemal Heykeli gibi uğrak yerlerimizi gezdikten sonra buluşarak otobüsümüze dönüp yolumuza devam ederken Morto Koyu, Fransız Mezarlığı’nı görerek Sed-ül Bahir’e doğru hareket ediyoruz. Burada rehberimizden, bir kıta komutanı olmasına karşın 25 Nisan Günü 63 askerle boğaz girişini 2800 askere karşı koruyan Yahya Çavuş’un hikayesini dinleyeceğiz ve Şehitliği ziyaret edeceğiz. Öğle Yemeği. Yemek sonrası ANZAC Koyu, Arıburnı Yarları, Sfenksler, Nort Beach ardından Panoramik olarak Anzac Mezarlığı, Mehmetçiğe Saygı Anıtı, Kırmızı Sırt, Kanlı Sırt, Siperler, Tüneller, Lone Pine Cemetery, Çataldere Şehitliği ve sonrasında Çanakkale Savaşlarında cansiperhane şekilde düşman üzerine geri dönmeyi asla düşünmeden giden, nerdeyse askerlerin tamamının şehit olduğu 57. Alay Şehitliği’ne ulaşıyoruz. Burada Kesikdere Şehitliğini’de gördükten sonra Kılıçbayırı ve Anafartalar Ovası’nı panoramik olarak görüp metrekaresine 6000 merminin düştüğü, tek bir tepede 21.000 insanın hayatını kaybettiği, mermilerin havada çarpışabildiği ve Çanakkale Savaşlarının dönüm noktası olup Mustafa kemalin bize Özgürlüğümüzü yeniden verdiği yere Conkbayırı’na gidiyoruz. Burada Yeni Zellanda Anıtı, Mustafa Kemal’in Saatinin Parçalandığı Yer, Nazif Çakmak Anıtı, Mustafa Kemal’in Gözetleme Yeri gibi çok önemli yerleri de görerek Çanakkale Şehitlik Gezimizi bitirip, Mustafa Kemal’in 19. Tümeni’nin ve 57. Alay’ın konuşlandığı yer olan Bigalı köyü’ne giderek M.Kemal Karargah Evi’ni ziyaret edip tekrar feribotla Ç.kale’ye dönüyoruz. vereceğimiz gerekli molalarımızın ardından İzmir’e ulaşıyoruz. Bir dahaki Escan Tur organizasyonunda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.