Escan Turizm Teklif Al

KAPADOKYA TURU - izmir çıkışlı

28/01/2016 - 31/01/2016
1. Gün:

Akşam Saat 18:30 Karşıyaka ESCANTUR Acenta önü, 18:40 Bostanlı İskelesi karşısı, 18:50 Girne Caddesi, 19:10 Üçyol,19:15 Üçkuyular Shell önü, 20:00 Bornova Ege Üniversitesi Hastanesi önünden misafirlerimizi aldıktan sonra yolculuğumuza başlıyoruz. Kula, Afyon ve Konya’da vereceğimiz molalarımızın sonrasında sabah saatlerinde Aksaray’a ulaşıyoruz. Rota:İzmir-Aksaray(687km)

1.GÜN: Sabah kahvaltımızı uygun bir tesiste aldıktan sonra türkülere konu olan HASAN DAĞI’nı görerek içinden Melendiz Dere’sinin aktığı ve 105 kilisenin bulunduğu IHLARA VADİSİ’ne ulaşıyoruz. Muazzam bir manzara eşliğinde fotoğraflarımızı çektikten sonra vadiye inip AĞAÇALTI ve YILANLI kiliseleri gezerek, kısa bir yürüyüşün ardından tekrar yukarı çıkıyoruz. Yeni rotamız canlarını kurtarabilmek için Hristiyanlar tarafından yerin 7 kat altına inşa edilen, içinde kiliseden kilere, mutfaktan yatak odasına yüzlerce tüneli olan ve on binlerin sığındığı büyüleyici bir yer olan DERİNKUYU YERALTI şehrini geziyoruz. Gezimizin ilk etabını tamamladıktan sonra Göreme’ye giderek, Kapadokya’nın meşhur Çömlek Kebabı’nı da deneyebileceğimiz yöresel bir restoranda öğle yemeğimizi yiyoruz. Yemekten sonra yeni rotamız; Kapadokya bölgesinin en yüksek noktası olma özelliği taşıyan ve içinde yüzlerce tünel barındıran UÇHİSAR KALESi. Doğal bir oluşum olan hisarı her yönü ile fotoğraflayacağımız noktada serbest zaman veriyoruz. Ardından bölgenin en güzel vadilerinden birisi olan GÜVERCİNLİK vadisine geçiyoruz ve rehberimizin anlatımı eşliğinde vadiyi en güzel seyir terasından fotoğraflıyoruz. Serbest zamanımızın ardından Ülkemizde yalnızca Milas bölgesinde çıkartılan fakat Kapadokya ile özdeşleşen, ışığın rengine göre renk değiştiren SULTANİT taşının işlendiği atölyeleri gezmek için bölgenin en büyük taş atölyesine gidiyoruz. Dileyen misafirlerimiz burada ki anlatımın ardından alışverişlerini yapabilirler. Turumuzun sonunda ÜRGÜP’e doğru yol alırken Kapadokya’nın simgesi haline gelen 3 Güzellerde durup akşam güneşini izliyor ve rehberimizden hikayeler dinliyoruz. Sonrasında Ürgüp’te merkezi noktada yer alan otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. ÜRGÜP / TAŞSARAY HOTEL - http://www.hoteltassaray.com.tr/ Rota:Aksaray-Ürgüp(97km)

2. Gün:

Sabah otelde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından otelimizden ayrılıp kısa bir yolculuğun ardından Kapadokya’nın bir diğer simgesi Deve figürünü görebileceğimiz DERVENT VADİSİ’NE gidiyoruz ve burada fotoğraflarımızı çekiyoruz. Ardından PAŞABAĞ’a geçip 3 başlı devasa peribacalarını görüyoruz. Bölgenin en muazzam peri bacası oluşumları arasında rehberimiz ile kısa bir yürüyüş yaparak, vadi içlerinde yer alan terk edilmiş kiliseyi geziyoruz. Serbest zamanımızın ardından istikamet Hacı Bektaş Veli. Kısa bir yolculuğun ardından Mevlana ile eş zamanda yaşamış fakat farklı olarak tüm eserlerini Türkçe olarak vermiş HACI BEKTAŞ VELİ ve BALIM SULTAN türbeleri ve dergahlarını gezdikten sonra biz değerli misafirler için özel olarak tertiplenen SEMAH gösterilerini izliyoruz. Gösterilerin ardından bölgenin mimari dokusunun yansıdığı özel bir mekanda yöresel öğle yemeğimizi alıyoruz. Öğle yemeği sonrasında bölgeye hayat veren ve ülkemizin en uzun ırmağı olan KIZILIRMAK kıyısında fotoğraf molası vererek AVANOS’a ulaşıyoruz. El sanatlarının başkenti olma sıfatını taşıyan bu küçük ilçede SERAMİK ATÖLYE’lerini dolaşıp çanak ve çömleklerin usta ellerde nasıl şekillendiklerini izleyeceğiz. Alışverişimizi tamamlayıp ardından 1985 yılında UNESCO Dünya Mirası listesinde yerini alan, bölgenin çok hızlı bir şekilde turistik öneme kavuşmasında önemli rol oynamış GÖREME AÇIK HAVA MÜZESİ ziyaretimizi gerçekleştiriyoruz. Müzede yer alan ST. BASİL ŞAPELİ, ELMALI KİLİSE, YILANLI KİLİSE, AZİZE BARBARA ŞAPELİ, KARANLIK KİLİSE, ÇARIKLI KİLİSE gibi en önemli yapıları rehberimiz anlatımı eşliğinde geziyoruz. Bu müze insanların inançları uğruna neler yapabileceklerinin en güzel örneklerini bizlere sunuyor. Müze gezimizi tamamladıktan sonra Turasan Şarap Mahsenlerinde Şarabın tarihçesini dinliyoruz ve Şarap Alışverişlerimizi tamamlıyoruz. Asmalı Konağı unutmadık!!! Konak gezimizin sonunda akşam yemeğini otelimizde alıyoruz. Uzun bir günün ardından bölgenin olmazsa olmazı TÜRK GECESİ eğlencesi (Ekstra) için rehberimiz gerekli bilgilendirmeyi sizlere yapacaktır. Gecemizin ardından konaklama otelimizde. ÜRGÜP / TAŞSARAY HOTEL - http://www.hoteltassaray.com.tr/ Rota:Ürgüp-Avanos(12km)

3. Gün:

Sabah kahvaltımızın ardından otelimizden ayrılıyoruz. Nevşehir’den geçip Osmanlı’dan önce Selçuklu Devleti’nin başkentliğini yapmış olan 13. Y.Y. derviş ve âlimlerin memleketi Konya’ya geliyoruz. HZ. MEVLANA’nın çocukken gelip yerleştiği ve babası Bahaaddin Veled’in izinden yürüyerek binlerce kişiye hocalık yaptığı, ölümünün ardından da oğlu Sultan Veled ile aynı yere gömüldüğü Hz. MEVLANA TÜRBE’sini ziyaret edip, dillere destan YEŞİL KUBBE’yi görerek geri dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Gerekli molalar sonrasında İzmir’e ulaşıp bir dahaki ESCAN TUR organizasyonunda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.