Pastoral Tour Teklif Al

LİKAONYA TURU (KONYA VE KARAMAN)

21/04/2017 - 23/04/2017

1. GÜN  Cuma :  İZMİR – KONYA

Sabah saat 06:00 da Fahrettin Altay Meydanı Pamukkale seyahat önü, saat 06:20 de Alsancak Lozan Meydanı Atatürk Lisesi önü, saat 06:40 da Karşıyaka Yunuslar Mavikule önü ve saat 07:00 de Bornova Ege Kampüs kavşağından yolcularımızı alıyor ve Konya'ya hareket ediyoruz.Turgutlu, Kula, Afyonkarahisar üzerinden vereceğimiz molalarla yolculuğumuza devam edeceğiz. Öğleden sonra Konya’ya varışımızı takiben Hz.Mevlana Müzesini ve Mevlana Türbesi'ni ziyaret ediyoruz. Mevlana Müzesi’nde Mevlana Celaleddin Rum-i ve babası Bahaeddin Veled’in Sandukası, el yazması eserler, şadırvan, gümüş kafes, Sakal-ı şerif, tasavvufi çalgılar, Aşevi ve Derviş Evini görüyoruz. Mevlana Müzesi’nden sonra Selimiye Camii, Şems–i Tebriz-i Türbesi ve Camisini, Alaaddin Tepesi, İnce minare Medresesi ve Anadolu Selçuklu devri çini işçiliğinde önemli yeri bulunan Karatay Medresesi’ni ziyaret ediyoruz. Dolu dolu geçen bir günün ardından merkezde bulunan 4* otelimize gidiş ve yerleşme. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

2. GÜN  Cumartesi : KONYA –DEĞLE ÖREN YERİ – BİNBİR KİLİSE – KARAMAN – KONYA

Sabah kahvaltı sonrası otelden hareket. Karaman merkeze 50 km. uzaklıktaki Karadağ’ın yüksek yamaçlarında Üçkuyu Köyünde bulunan, tarihin farklı bir döneminin izlerini taşıyan Değle Ören Yeri’ne geliyoruz. Değle Ören Yeri, aynı zamanda Aziz Paul’un ziyaret ettiği yerlerden biri olarak gösteriliyor. Ören yerinde Bizans dönemiyle tarihlendirilen 6 kilise kalıntısı bulunmaktadır. Bunların yanı sıra birçok kitabe de görülebilecek tarihi kalıntılar arasındadır. Ayrıca Madenşehri köyü sınırları içerisinde yer alan kiliseler ve manastırlar topluluğu Binbir Kilise’yi görüyoruz. Burası Bizans döneminde inşa edilmiş 12. Yüzyıla kadar sürekli olarak ziyaret edilmiştir. Bölgedeki hiçbir kilise veya manastırın ismi bilinmemektedir. Bu sebepten dolayı kalıntılar numaralandırılmış ve Binbir Kilise olarak adlandırılmıştır. Gezimizin son durağıKaraman’a doğru yol alıyoruz. Şansımız varsa güzergahımız üzerinde Yılkı Atları’nı da göreceğiz. Karamanoğlu Beyliği, Selçuklu ve Osmanlı'dan kalan onlarca eserin olduğu Karaman'da göreceğimiz yerler arasında; Yunus Emre Camii ve Yunus Emre Türbesi, Mevlana'nın annesinin türbesi, Aktekke Camii ve Karaman Kalesi, Tartan evi, Karaman Müzesibulunmakta. Akşam saatlerinde otelimize dönüş. Akşam yemeği ve geceleme Konya’daki otelimizde.

3. GÜN  Pazar : KONYA – SİLLE – ÇATALHÖYÜK – ÇUMRA – İZMİR

Sabah kahvaltı sonrası otelden ayrılış. Kapadokya’ya benzeyen Kayaç yapısıyla son yıllarda oldukça ilgi çeken Sille’ye hareket ediyoruz. Eski bir Rum köyü olan Sille’de Aya Elena Kiliseside göreceğimiz yerler arasındadır. Kilise, ilk Hıristiyan Bizans imparatoru Konstantin’in annesi Helena tarafından Michael Archangelos adına MS. 371 de inşa ettirilmiştir. Konya’ya yaklaşık 1 saatlik mesafedeki UNESCO tarafından 2012 yılında Dünya Mirası Listesi’ne dahil edilmesine karar verilmiş olan Çatalhöyük’e yöneliyoruz. Çatalhöyük, yaklaşık olarak M.Ö. 7400 yıllarına tarihlenmektedir. Dünyanın bilinen en eski ve en iyi korunmuş toplu yerleşim yeri olarak kabul edilmektedir. Yaklaşık olarak 8.000 kişinin yaşadığı tahmin edilmektedir. Bu nüfus, o dönem için oldukça önemlidir. İlk olarak ziyaretçi bilgilendirme merkezinde ön tanıtım bilgilendirmesi alacağız. Sonrasında kuzey ve güney kazı alanları ile deneysel evi gezeceğiz. Fotoğraflarımızı çektikten sonra Çatalhöyük kazı alanından ayrılıyor, Çumra’ya geliyoruz ve etli ekmek menüsü ile öğle yemeği yiyoruz. İzmir’e dönüş yolculuğuna başlıyoruz. Akşehir’de Nasrettin Hoca Türbesi’ni ziyaret ediyoruz. Uygun yerlerde verilecek molalar sonrasında gece geç saatlerde İzmir’e varış. Gezimizin sonu…