Candoğan Travel Teklif Al

65 €

26/09/2015 - 27/09/2015

CUMARTESİ-PAZAR

Mavişehir, Karşıyaka, Alsancak, Konak, Hatay-Renkli Durağı ve Üçkuyular”dan siz değerli misafirlerimizi aldıktan sonra Çeşmeye doğru hareket ediyoruz. Saat 08.00’da Çeşme Limanı’nda check-in ofisimizde gerekli gümrük işlemlerimizi tamamladıktan sonra saat 09.30’da feribotumuzla Türkler tarafından Sakız ağaçlarının çokluğu nedeniyle Sakız olarak adlandırılmış, Sakız adasına hareket ediyoruz.

45 dakikalık keyifli bir yolculuğun ardından Sakız Adası’na ulaşıyoruz. 1 saatlik serbest zaman ardından turumuz rehber eşliğinde başlıyor.

Sakız Adası Güney Ada Turu :

Güney Köyleri’ni ziyaret edeceğimiz turumuza başlıyoruz. İlk durağımız Armolia Köyü. Seramik işçiliği ile meşhur Armolia Köyü ziyaretimizden sonra Picasso’yu kıskandıran köy olarak tanımlayabileceğimiz Pirgi ’ye ulaşıyoruz. Pirgi’de evlerin dış cephesinde beyaz ve siyah geometrik şekillerin sıva üzerine işlendiği bir el oymacılığı tekniği hâkimdir; ksista (xysta) adı verilen bu otantik kazıma tekniği; İtalyan Sgraffito’yu anımsatan, Cenova’dan bir dekorasyon gibi görünür. Günümüze kadar orijinal yapısını koruyabilmiş Olimpi Köyü üzerinden kısa bir yolculukla Mesta‘ya ulaşıyoruz.

Son durağımız olan Mesta ise labirent gibi kimi yerde dehlizlere dönüşen tünel sokaklarıyla, ziyaretçilerini Ortaçağ’a ışınlıyor. Labirent gibi kimi yerde dehlizlere dönüşen tünel sokaklar, ziyaretçilerini Ortaçağ’a götürüyor. Öğle yemeğimizi Mestta Limanın muhteşem manzarası eşliğinde alıyoruz. Köyün dantel işleri kadar, Suma Rakısı da meşhurdur. İkram eden köylüleri geri çevirmeyin. Dönüş yolumuzda sakız ağaçlarını yakından görüp tanıma şansımız oluyor. Öğleden sonra ada merkezine dönüyoruz.

Saat 17.30’da Sakız Limanı’nda buluşup, gemimize biniyoruz. Ege’nin mavi sularında keyifli bir yolculuğun ardından, Çeşme’ye ulaşıyoruz. Gerekli gümrük işlemlerinden sonra free-shop alış verişi için serbest zaman alıyoruz.

Daha sonra sizleri İzmir'de aldığımız noktalara bırakmak üzere hareket ediyoruz.