Escan Turizm Teklif Al

SELÇUKLUDAN OSMANLIYA SERÜVEN

14/09/2017 - 17/09/2017
1. Gün:

Akşam Saat 20:00 Mavişehir Mavibahçe önü, 20:10 Bostanlı İskele önü, 20:20 Karşıyaka ESCANTUR Acenta önü, 20:25 Girne Yunuslar, 20:30 Girne Tatilbudur önü, 20:35 Girne Hale Pastanesi, 20:50 Alsancak Lozan, 21:10 Üçyol Pizza Pizza, 21:20 Susuz Dede, 21:30 Üçkuyular Opet, 21:50 Bornova E.Ü.H. önünden misafirlerimizi aldıktan sonra yolculuğumuz başlıyor saat 07.15 civarında Tokat’a varıyoruz. Önceden sizler için rezervasyonunu yaptığımız Tokat Peri Konağı Restoran’da sabah kahvaltımızı yapıyoruz. Sadece buraya has nohut mayalı cevizli çöreği, akzambak, ardıç ve mürver reçelini, Tokat’ın çalma pekmezi ve Zile’nin beyaz pekmezini tatmak sizler için özel bir deneyim olacak. Kahvaltımızı aldıktan sonra Hititlerin, Asurluların, Hurriler ve Kimmerlerin, Pontos, Roma, Bizans egemenliği altında ve nihayet Selçuklu döneminin izlerini taşıyan Tokat gezimize başlıyoruz. Öncelikli olarak gezeceğimiz yerlerden birisi Tokat’ın Ünlü Latifoğlu Konağı olacak. Yörenin mimarisi ve geç Osmanlı dönemi halk yaşantısı hakkında da bilgi veren bu mekânı gezdikten sonra bir sonraki durağımız Tokat Gökmedrese olacak. 1277 yılında Müineddin Pervane Süleyman tarafından yaptırılmış bu yapı, halk arasında “Gök Medrese”, “Pervane Medresesi”, “Kırk Kızlar Medresesi”, “Darüşşifa”, “Bimarhane Tekkesi” olarak da bilinmektedir. Bu tarihi yapıyı rehberimizden dinledikten sonra 1631 yılında Osmanlı Devleti tarafından yaptırılan büyük bir eser olarak günümüze kadar varlığını koruyabilmiş açık bir Han olan Taşhan’ı geziyoruz. Burada vereceğimiz alışveriş molası sonrası rehberimizin verdiği saate toplanarak Sivas’a doğru hareket ediyoruz. 1,5 saatlik keyifli yolculuğumuzun ardından Danişmentliler’in merkezi Yiğidolar diyarı Sivas’a ulaşıyoruz. Sivas’a ulaştığımızda ilk olarak, Kurtuluş Savaşı’nda bağımsızlığımızı ilan ettiğimiz, o dönemin zorlu yolculuğundan izler barındıran 4 Eylül Kongre Binası’nı geziyoruz. Mondros Mütarekesi reddedildiği, tam bağımsızlık ve milli egemenlik ilkelerinin temel prensip olarak kabul edildiği, manda ve himayenin yok sayıldığı bu tarih kokan anlamlı mekânı gezdikten sonra Anadolu Selçuklu Devleti’nin en önemli eserlerindin biri olan Sivas Gökmedrese ziyaretine gidiyoruz. Medrese; çifte minareli taç kapısı, kapısının üzerindeki süslemeleri, Süslemelerde 12 tür hayvan başı, yıldız ve ağaç motifleri ile bir şaheserdir. Anadolu Selçuklu devletinin sanatını birebir yansıtan bu yapıyı ve medrese yaşantısının detaylarını rehberimizden dinledikten sonra 1271 yılında İlhanlılar Veziri Şemseddin Cüveyni tarafından yaptırılmış taş süslemeli taç kapısı ve tuğla ile inşa edilmiş çinili minareleri ile öne çıkan Sivas Çifte Minareli Medrese’yi ziyareti ardından Buruciye Medresesi’ni (Hacı Mes'ud Medresesi) geziyoruz. Selçuklu Sultanlarından III. Gıyaseddin Keyhüsrev zamanında Hamedan yakınlarındaki Burucird'den gelme Muzafferüddin Burucirdi tarafından yaptırılmış, pozitif bilimler eğitimi veren bu medreseyi gezdikten sonra verilen serbest zaman sonrası toplanarak otelimize hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. Sivas 4*Buruciye Otel www.buruciyeotel.com

2. Gün:

Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası Yiğidolar Diyarı Sivas’tan ayrılarak Amasya’ya doğru hareket ediyoruz. 2 buçuk saatlik bir yolculuk ardından Şehzadeler Diyarı Amasya’ya ulaşıyoruz. Burada öncelikle Türkiye’nin en zengin tarihi sunumlarından birine sahip Amasya Arkeoloji-Etnografya-Mumyalar Müzesi’ni geziyoruz. Tunç çağından antik dönem medeniyetlerine, İlhanlılardan Selçuklular’a, Osmanlı’ya büyük bir tarih koridoruna sahip olan Amasya Müzesini gezdikten sonra II. Beyazıt döneminde yaptırılmış ve bölgenin en güzel yapılarından olan II. Beyazıt Külliyesi’ni ziyaret ediyoruz. Ardından Amasya’da doğmuş veya şehzadelik yapmış isimlerin büstlerinin bulunduğu Şehzadeler Parkı’nı ziyaret ediyoruz ve Yeşilırmak, Kaya Mezarları ve Yeşilırmak Yalıboyu Evleri hakkında alanında uzman rehberimizden bilgiler alıyoruz. Bir sonraki durağımız Hazeranlar Konağı olacak. Osmanlı sivil mimarlık örneği yapıları arasında önemli bir yeri olan bu konak hakkında rehberimizden gerekli bilgileri aldıktan sonra alışveriş için serbest zaman bırakıyoruz. Belirtilen zamanda belirtilen yerde toplandıktan sonra Otelimize hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. Amasya 4*Apple Palace www.applegrup.com

3. Gün:

Amasya’da otelde alınan kahvaltı sonrasında hareket ederek 1 saat 20 dk’lık keyifli bir gezi ardından Çorum’a ulaşıyoruz. İlk durağımız Hitit İmparatorluğu’nun MÖ 17. ile 13. Yüzyıllar arasında Başkentliğini yapmış olan Hattuşa olacak. Çorum’un en önemli tarihi değeri olan Hatti, Asur, Hitit, Frig, Galat, Roma ve Bizans dönemlerini yaşamış olan bu şehri rehberimizden aldığımız bilgiler doğrultusunda gezerek keşfediyoruz. Sonrasında yol üzerinde Çorum’un en önemli ürünü olan leblebilerinden tadarak vereceğimiz alışveriş molasından sonra İzmir’e doğru hareket ediyoruz. Keyifli yolculuğumuzun sonuna İzmir’e ulaşıyoruz. Bir başka EscanTur organizasyonunda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.