YENİ ATILIM TURİZM Teklif Al

Sille & Konya Turu-Şeb-i Aruz - Mevlana Turu

08/12/2016 - 10/12/2016

Gece Yolculuğu  :
Akşam 23:15 LOZAN MEYDANI’ dan hareketle turumuza başlıyoruz.Yolda gerekli molalar vererek Uşak – Afyon – üzerinden Konya Sille ‘ye  ulaşıyoruz.

1.Gün :
Sille’de vereceğimiz kahvaltı molasının ardındanEski bir rum köyü olan Sille’de bulunan ve Rum yerleşimlerinde sıkça gördüğümüz taştan yapılmış evler, Kapadokya bölgesinde görmeye alışık olduğumuz kayalara oyulmuş evler ve kiliseler oldukça güzel görüntüler sunarlar. Burada bulunan Hacı Ağa Hamamı ve Müzesi, Osmanlı köprüleri, binlerce yıl öncesine ait kaya mezarları ve 1500 yıl önce yapılmış olan Aya Alena Kilisesini göreceğimiz eserler arasında. Bu güzel köyden ayrılıp Konya’ya  gidiyoruz. Konya’da ilk olarak Şems-i Tebrizi Türbesini ziyaret ediyoruz. Öğle yemeği molamızın ardından Meram Bağları ve Tavus Baba Türbesi, İnce Minare gezilip görülecek yerler arasında.Gezilerimiz ardından otelimize yerleşiyoruz.Akşam yemeği sonrası Sema törenlerine katılıyoruz. Sema töreninin ardından otelimize dönüş.Geceleme otelimizde.

2.Gün :
Sabah kahvaltı sonrası, gezimize Selçuklu döneminde sarayın gül bahçesi, günümüzde ise "Gel, Gel, ne olursan ol, gel” sözü ile tüm Dünya’ya nam salmış olan Hz. Mevlana Müzesi ile dervişane kapısından girerek başlıyoruz. Kuzey batı yönünde yer alan derviş hücreleri, güney yönünde yer alan matbah ve Hürrem Pasa Türbesi, Üçler Mezarlığı’na açılan Hâmûsân (Susmuslar) kapısından sonra avlunun doğusunda ise Sinan Pasa, Fatma Hatun ve Hasan Pasa türbeleri yanında semahane ve mescit bölümleri ile Mevlâna ve aile fertlerinin mezarlarının da içerisinde bulunduğu ana bina gezimizi tamamlıyoruz. Gezilerimizin ardından biraz dinlenmek adına Alâeddin Tepesinde kısa bir mola veriyoruz. Molamızın ardından Alâeddin Tepesinde bulunan Alâeddin Cami geziyoruz. Gezimizin ardından öğle yemeğimiz için mola veriyoruz. Yemekte Konya mutfağının lezzetlerini tadıyoruz. Yemeğimizin ardından alışveriş için serbest zaman sonrası İzmir’e dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde siz sayın misafirlerimizi, diğer turlarımızda tekrar görüşmek üzere, aldığımız noktalara bırakıyoruz.