Pastoral Tour Teklif Al

295 €

07/11/2015 - 11/11/2015

Gün; 07 Kasım 2015  Cuma / Cumartesi : İzmir – Çanakkale – İpsala – Selanik

Saat 24.00 Üçkuyular, 00.30 Alsancak Atatürk Lisesi önü, 01.00 Karşıyaka Yunuslar’dan yolcuların alınmasının ardından Dikili, Ayvalık, Çanakkale üzerinden İpsala'ya doğru yol alıyoruz. Yol güzergahında vereceğimiz molalarla sabah saatlerinde Yunanistan gümrük kapısına varış. Gümrük ve pasaport işlemlerinden sonra yolumuza devam ediyoruz. İpsala’dan Selanik’e yaklaşık 4 saatlik bir yolculuk sonrası varış. Selanik’e varışımızla birlikte şehir turumuzu yapıyoruz. Aristoteles Meydanı, Beyaz Kule, Büyük Alexander Bulvarı geçilerek şehrin doğusunda Quenn Olga Caddesi’ndeki konaklar hakkında bilgi verilecek, Bizans Surları görülerek Kule bölümüne çıkılacaktır. Ardından otelimize transfer ve yerleşme. Arzu eden konuklarımızla ekstra olarak Taverna’da eğlenmeye gideceğiz. Serbest zaman. Geceleme otelimizde.

2. Gün  08 Kasım 2015; Pazar :  Selanik – Manastır - Ohri

Otelde alacağımız kahvaltının ardından, Makedonya’ya gitmek üzere yola çıkıyoruz. Selanik üzerinden Mecitli sınır kapısına ulaşıyoruz. Gümrük işlemlerinden sonra 20 dakikalık yolculukla Manastır (Bitola)’a ulaşıyoruz. Bitola ( Manastır ) şehir turumuzu yapıyoruz. Türk Çarşısı, (Elveda Rumeli dizisindeki tarihi sokaklar), Kapalı Çarşı, İshak Paşa Cami ve Saat Kulesini görüyoruz. Ardından Şirok Sokak olarak adlandırılan Bitola çarşısında yürüyüş yapıp, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ulu önder Atatürk’ün okuduğu askeri okul İdadi’yi gezeceğiz. Öğleden sonra Ohri’ye hareket ediyoruz. Yol güzergahında Resne’de, Resne’li Niyazi’nin Sarayı’nı ziyaret ediyoruz. 1 saatlik yolculukla Ohri’ye ulaşıp, Unesco'nun Kültür Mirası Listesi'ndeki şehirde; Aziz Klemeus Heykeli ve Meydanı, Ayasofya, Antik Tiyatro, Hacı Turgut Camii ile Türk Çarşısını geziyor ve Meşhur sedef takılarından alışveriş yapıyoruz. Daha sonra otelimize yerleşiyoruz. Konaklama.

3. Gün  09 Kasım 2015; Pazartesi  Ohri  - Kalkandelen - Üsküp

Kahvaltı sonrası Makedonya’ya ve başkent Üsküp’e hareket ediyoruz. Yol güzergahımızda Mavrova milli parkını göreceğiz. Daha sonra  Tetova’ya (Kalkandelen) uğruyoruz. Kalkandelen'de Kanuni'nin vezirlerinden Sersem Ali Baba tarafından 16. yüzyılda kurulan Bektaşi Harabati Baba Tekkesi'ni ve bir mimari eser olan Alaca Camii'yi ziyaret ediyoruz. Üsküp’e varış ve şehir turu; Turumuza Üsküp Kalesi’yle  başlıyoruz. Kalenin hemen yanından Vardar Nehrini ve Üsküp’ün mahallelerini tepeden görüyoruz. Ardından Türk Çarşısı içindeki Osmanlı mimarisinden örnekler göreceğiniz sokaklardan yürüyerek, Mustafa Paşa Cami, Arasta Cami, Kurşunlu Han, Sulu Han, Çifte Hamam, Kapan Han ve Davutpaşa Hamamını görüyoruz. Üsküp’ün Sembolü olan Osmanlı döneminde yapılmış olan Taş Köprü üzerinden Vardar Nehrini geçerek Yeni Üsküp bölgesine geçiyoruz. Üsküp 2014 Projesi adı ile Üsküp’ün çehresini değiştiren ve değiştirecek eserleri görüyoruz. Bu eserlerin en başında yapımı Eylül 2011’de tamamlanmış Büyük İskender Heykeli bulunmaktadır. Ardından II.Filip Heykeli, Arkeoloji Müzesi, Zafer Takı, Çar Samuel Heykeli ve 1.Justinyanus Heykeli bu proje dahilinde göreceğimiz diğer eserlerdir. Yürüyüş turumuza dünyaca tanınmış ünlü yardımsever Rahibe Teresa adına yapılan anı evi ile devam ediyor ve Eski Tren İstasyonunda turumuzu tamamlıyoruz. Vereceğimiz serbest zamanın ardından otelimize yerleşme. Geceleme otelimizde.

4. Gün  10 Kasım 2015; Salı : Üsküp- Kavala

Otelde alacağımız kahvaltının ardından, Veles üzerinden, Gevgeli sınır kapısına ulaşıyor ve buradaki gümrük ve pasaport işlemlerinden sonra Selanik üzerinden Kavala’ya  hareket ediyoruz. N. Egnatia  Caddesin’de bulunan Atatürk’ün evi ziyaret edilecektir.  Kavala’ya hareket ve panoramik şehir turu; İmarethane, Su Kemerleri, Kavalı Mehmet Ali Paşa’nın konağı, Kavala Kalesi (panoramik olarak), Belediye Binası, Kavala çarşısı, Kordon görülecek yerler arasındadır. Şehri tanıma ve yemek için verilecek serbest zaman sonrası Otelimize yerleşme. Geceleme.

5.Gün 11 Kasım  2015; Çarşamba   : Kavala – İskece – Gümülcine - İpsala – İzmir

Kahvaltı –İskeçe’ye hareket ediyoruz. “Bin bir rengin şehri”  diyor burada yaşayanlar. Çünkü tarihi MÖ 879’a dayanan şehir, Batı Trakya’nın bütün iç savaşlarının ve yıkımlarının izlerini taşıyor. 1363-1912 arasında Osmanlı hâkimiyetinde kalmış. Bazı dönemlerde Bulgaristan’a geçmiş, 1920’deki referandumla Yunanistan’a bağlanmış. Yeniden yapılandırılsa da kentin tarihi merkezindeki sevimli ahşap, taş binalar zamanla yorgun düşmüş. Avrupa Birliği fonlarıyla restore edilince, her sokakta dış cephesi dantel gibi işlenmiş binalar ortaya çıkmış. Günümüzde, modern bir kent kimliğine sahip, zengin tarihi, doğası ve gelenekleriyle her yıl büyük miktarda yerli ve yabancı ziyaretçi kabul etmektedir.  Öğle yemeği için İskeçe’nin geleneksel mutfağı konusunda uzmanlaşan Perasma Restoran’ı öneriyoruz.  Şehir gezisinin ardından İskeçe’den ayrılıyor ve İpsala sınır kapısına yöneliyoruz. Pasaport ve gümrük işlemlerinden sonra Türkiye’ye giriş yapıyoruz. Keşan, Çanakkale üzerinden İzmir’e hareket.  Geç saatlerde İzmir’e varış ve turumuzun sonu.